Page 85 - PC Master τ. 288

R
eview
85
PC Master
γεί την απουσία τους. Η πρωταγωνίστριά
μας, λοιπόν, καλείται μέσα στη νύχτα, εν
μέσω μίας καλοκαιρινής καταιγίδας, να πε-
ριπλανηθεί μέσα σε ένα εντελώς άγνωστο
προς εκείνη σπίτι, προσπαθώντας να ανα-
καλύψει τι συνέβη στην εξαφανισμένη οι-
κογένειά της.
Έχετε ποτέ σκεφτεί πώς θα ήταν να
αποκτούσατε πλήρη πρόσβαση σε ένα σπί-
τι; Να μπορούσατε να περιπλανηθείτε ανε-
νόχλητοι σε όλα του τα δωμάτια, να ανοί-
ξετε τα συρτάρια, να μπείτε σε κάθε ντου-
λάπα, να διαβάσετε όλα τα σημειώματα,
τις επιστολές και τα ημερολόγια που θα
καταφέρετε να βρείτε χωρίς να σας εμπο-
δίζει κανείς; Το Gone Home σάς παρέχει τη
μοναδική δυνατότητα να ικανοποιήσετε
την περιέργεια που διαθέτουμε, λίγο ως
πολύ, έμφυτη όλοι οι άνθρωποι. Υπάρχει
κάτι εν γένει ανατριχιαστικό και απειλητικό
σε ένα τεράστιο, άδειο σπίτι τις ώρες της
νύχτας. Οι άνθρωποι της Fullbright το γνω-
ρίζουν καλά αυτό και φροντίζουν να παί-
ζουν με τις φοβίες μας, δημιουργώντας μία
εκπληκτική ατμόσφαιρα που απογειώνεται
αν επιλέξετε να παίξετε νύχτα με τα φώτα
κλειστά και με ακουστικά. Για κάποιο λόγο
που θα μπορούσα να εξηγήσω μόνο με ένα
σετ από κούκλες στο γραφείο ενός ικανού
ψυχολόγου, μου άρεσε πολύ να τρυπώνω
σε στενές ντουλάπες, να κλείνω την πόρτα
και το φως και να κουρνιάζω χαμηλά,
αφουγκραζόμενος τους ήχους του σπιτιού.
Αν εκείνη τη στιγμή χτυπούσε το κινητό
μου στην πραγματική ζωή, πιθανότατα θα
πάθαινα καρδιακή προσβολή. Όμως αυτό
το συναίσθημα το λάτρευα.
Οι χώροι που θα επισκεφτείτε είναι πάρα
πολλοί, αφού το σπίτι είναι υπερβολικά με-
γάλο για τέσσερα άτομα, και για την ακρί-
βεια από αρχιτεκτονικής άποψης πρόκειται
για τερατούργημα. Είναι προφανές από τον
άναρχο τρόπο που είναι αραδιασμένα τα δω-
μάτια ότι ο Gaynor δεν είναι μηχανικός, αυτό
όμως σαφέστατα δεν μας ενοχλεί καθόλου.
Οι περισσότερες από τις τοποθεσίες περιέ-
χουν μικρά στοιχεία που θα σας βοηθήσουν
να κατανοήσετε την οικογένεια Greenbriar:
σημειώματα που αντάλλαζαν μεταξύ τους,
γράμματα από φίλους, καρτ ποστάλ που
έστελνε η Katie από τις χώρες που επισκε-
πτόταν, έγγραφα, φωτογραφίες και πολλά
ακόμα. Στο γραφείο του Terry θα μάθετε
πώς ξεκίνησε ως συγγραφέας μυθιστορημά-
των πριν αρχίσει να εργάζεται σε περιοδικό
τεχνολογίας. Από τη στολή στην ντουλάπα
και τα σχετικά έγγραφα, θα συμπεράνετε
πώς η Jan απασχολείται στη δασονομική
υπηρεσία. Από το δωμάτιο της αδερφής σας,
αλλά και σε πάρα πολλά σημεία του σπιτιού,
αφού η Sam έχει φροντίσει να αφήσει τα ση-
μάδια της παντού, θα καταλάβετε πως έχετε
να κάνετε με μία τυπική έφηβη, με επανα-
στατικές διαθέσεις και την τάση να μεγαλο-
ποιεί κάθε κατάσταση. Φαίνεται να είναι μία
συνηθισμένη οικογένεια… καθένας από τους
τρεις όμως κρύβει ένα μυστικό.
Αν παίξετε το Gone Home, ετοιμαστείτε
να γίνετε μία μαριονέτα στα χέρια των δη-
μιουργών του. Κλείνοντας πίσω σας την
πόρτα της εισόδου, τους παραδίδετε τα
κορδόνια που είναι απευθείας συνδεδεμέ-
να με τις αισθήσεις και τα συναισθήματά
σας. Ξέρουν τι περιμένετε και σας ενθαρ-
ρύνουν να τολμήσετε να διαπιστώσετε την
πραγματικότητα. Η πιθανή απόκλιση της
αληθινής ιστορίας σε σχέση με αυτήν που
θα πλάσετε στο μυαλό σας θα πρέπει να
σας βάλει σε σκέψεις.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το Gone Home δημιουργήθηκε με τη
Unity engine. Τα γραφικά του, χωρίς να εί-
ναι κακά, θα έλεγα πως είναι η Αχίλλειος
πτέρνα του, αφού χαρακτηρίζονται από
μάλλον άψυχα και αδιάφορα generic 3D
models που δείχνουν κάπως τραβηγμένα
στην ανάλυση 1920x1080. Αν και δεν θα
εντυπωσιάσουν κανέναν, εξυπηρετούν το
σκοπό τους, αφού είναι στο σύνολό τους
ευδιάκριτα και λειτουργικά. Η ποιοτική
τους μετριότητα έρχεται να αντισταθμιστεί
από την ποικιλία που χαρακτηρίζει το σπίτι,
ειδικά στα αντικείμενα που βρίσκονται δια-
σκορπισμένα σε αυτό, αφού είναι κυριολε-
κτικά εκατοντάδες. Οι δημιουργοί έκαναν
μία αξιέπαινη προσπάθεια να παρουσιά-
σουν ένα τυπικό σπίτι μίας οικογένειας των
μέσων του 1990. Ακόμα και τα physics του
κόσμου είναι σωστά δουλεμένα, αφού ένα
ντουλάπι δεν θα κλείνει αν στέκεστε ακρι-
βώς μπροστά του, ενώ αν πετάξετε ένα
αντικείμενο σε μία κουνιστή πολυθρόνα,
αυτή θα κουνηθεί όπως οφείλει.
Η μουσική που συνοδεύει το παιχνίδι εί-
ναι διακριτική και χωρίς κορυφώσεις. Περισ-
σότερο θα σας συνοδέψει ο διαρκής ήχος
της βροχής και των κεραυνών της καταιγί-
δας που μαίνεται στην περιοχή. Είτε προέρ-
χονται από τα καιρικά φαινόμενα είτε από
τις συσκευές του σπιτιού, τα ηχητικά εφέ
εξυπηρετούν το σκοπό τους, που είναι η
δημιουργία μίας επιβλητικής ατμόσφαιρας.
Μπορείτε να ακούσετε και κάποιες κασέτες
Κατεβαίνοντας στο λεβητοστάσιο.
Οι κόκκινες κηλίδες στην μπανιέρα προκαλούν ανησυχία.
Το Gone Home είναι
παιχνίδι πρώτου
προσώπου, με ελεύθερη
περιήγηση στο χώρο και
κάμερα που
περιστρέφεται 360° στο
οριζόντιο επίπεδο και
180
° στο κάθετο.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Κάθε φορά που απο-
κτούσα πρόσβαση σε έναν και-
νούργιο χώρο, ένιωθα τρομερή
έξαψη και αγωνία για το τι θα συναντή-
σω εκεί. Βίωνα την αντίθεση που μου
δημιουργούσε η αδημονία να προχωρή-
σω σε συνδυασμό με το φόβο για το τι
θα δω μπροστά μου.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Από όλα τα substories
του παιχνιδιού, εκείνο που αφο-
ρούσε τη μητέρα των κοριτσιών
παρουσίαζε το μικρότερο ενδιαφέρον.
Επειδή όμως τα στοιχεία που το συνέ-
θεταν ήταν διασκορπισμένα σε όλο το
σπίτι, όπως συνέβαινε με όλα τα sub-
splots, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο
για κοιλιά του παιχνιδιού.
HIGH AND LOW