R
eview
89
PC Master
Ο ΜAγΟΣ, Ο ΠΟλEΜΑΡχΟΣ
κΑΙ Ο ΑΡχΙΤEκΤΟνΑΣ
Τον κόσμο του Divinity τον ξέρουμε γε-
μάτο δράκους, σπαθιά, μαγικά, πανοπλίες
και τα συναφή. Ωστόσο, στο Dragon Com-
mander είναι ολίγον τι διαφορετικός, κα-
θώς διαδραματίζεται χρονικά πριν τα άλλα
παιχνίδια. Εν αρχή ήταν ο κατακερματισμέ-
νος κόσμος, ο οποίος μαστιζόταν από πο-
λέμους. Εδώ μπαίνει το τρίο Στούτζες: ο
μάγος, που είχε τα σχέδια για την επιβολή
της ειρήνης μέσω ενοποίησης υπό έναν
θρόνο, ο πολέμαρχος, που φυσικά θα τα
εφάρμοζε, και ο αρχιτέκτονας, που ξαφνι-
κά εμφανίστηκε φέρνοντας (από πού; Who
cares;) την τεχνολογία που θα έκανε δυνα-
τά τα παραπάνω, μέσω ανώτερου οπλι-
σμού. Το σχέδιο πέτυχε (peace through su-
perior firepower, ξέρετε τώρα) και όλα
ήταν ωραία, ο πολέμαρχος έγινε βασιλιάς,
παντρεύτηκε, έκανε παιδάκια και όλα έδει-
χναν να βαίνουν καλώς. Ξαφνικά, μία ημέ-
ρα στην αυλή εμφανίζεται μία γυναικάρα
και όλοι χάνουν τα αυγά και τα πασχάλια. Ο
μάγος ήταν πολύ παππούς για να, εχμ, πο-
λύ γέρος για να ασχολείται με τέτοια θέμα-
τα, οπότε ο βασιλιάς και ο αρχιτέκτονας
άρχισαν τον ανταγωνισμό για την καρδιά
της μαντάμ. Το μωρό προφανώς και προτί-
μησε το βασιλιά, οπότε ο αρχιτέκτονας πή-
ρε ανάποδες και εξαφανίστηκε. Η κοπελιά
αποδείχτηκε βέβαια πως δεν ήταν ακριβώς
κοπελιά, καθώς ήταν στην πραγματικότητα
θηλυκός δράκος (Daenerys αγάπη μου, ξέ-
ρετε τώρα), αλλά ο βασιλιάς δεν χαλάστη-
κε ιδιαίτερα, οπότε τα φόρεσε στη γυναίκα
του και έκανε και έναν νόθο γιο (εσάς) με
την δράκαινα. Ωστόσο, κάποια στιγμή η κο-
πελιά πέθανε και ο βασιλιάς μαράζωσε,
οπότε το βασίλειο άρχισε να πηγαίνει κατά
διαόλου, και κάποια στιγμή τα παιδιά του
τον φάγανε και αρχίσανε τους αγώνες δια-
δοχής. Το βασίλειο κινδύνευε, οπότε ο μά-
γος έψαξε και βρήκε έναν άξιο διάδοχο:
τον ημίαιμο δρακοπρίγκιπα, ο οποίος μπο-
ρεί να μεταμορφώνεται όποτε γουστάρει
σε δράκαρο και μπορεί να δώσει τέλος σε
αυτή την ιστορία, και όταν λέμε τέλος, εν-
νοούμε ΤΕΛΟΣ, δηλαδή να νικήσει τους
επίδοξους διαδόχους και μετά να κατα-
στρέψει την υψηλή τεχνολογία που κάνει
τόσο καταστρεπτικούς τους πολέμους με
τα όπλα της. Είναι η ώρα σας – η ώρα του
Dragon Commander (a.k.a…ο δρακώδικας).
ΜΕ ΤΑ ΜAΤΙΑ κΑΙ
ΤΑ ΑυΤΙA ΤΟυ ΔΡAκΟυ
Οπτικά το Dragon Commander είναι χάρ-
μα οφθαλμών, χωρίς να είναι ιδιαίτερα βα-
ρύ. Οι χώροι του σκάφους σας, Raven, που
αποτελεί το κέντρο επιχειρήσεών σας και
στην ουσία το Normandy του Dragon Com-
mander, είναι καλοσχεδιασμένοι, όπως και
οι χαρακτήρες τους οποίους συναναστρέφε-
στε. Όσον αφορά στα πεδία των μαχών σας,
σίγουρα δεν πρόκειται να δείτε γραφικά τύ-
που Company of Heroes 2 –για την ακρίβεια,
φαίνονται μάλλον λίγο «ηλικιωμένα» (μου
έφεραν στο νου το Supreme Commander
2),
αν σκεφτεί κανείς το επίπεδο πρόσφα-
των κυκλοφοριών– αλλά ο πολύχρωμος χα-
ρακτήρας τους που ταιριάζει «γάντι» στο όλο
πνεύμα του κόσμου του Divinity κερδίζει τε-
λικά τις εντυπώσεις. Αν ήθελα κάτι επιπλέ-
ον, θα ήταν η δυνατότητα για μεγαλύτερο
zoom στις μονάδες. Τώρα, όσον αφορά
στον ήχο, πέρα από τις κλασικές εκρήξεις
και τα pew pew των όπλων, το Dragon
Commander δίνει ρεσιτάλ όσον αφορά στο
voice acting, εκμεταλλευόμενο πλήρως το
σατιρικό/χιουμοριστικό χαρακτήρα του κό-
σμου του Divinity: οι διάλογοι με τους στρα-
τηγούς και τους εκπροσώπους των φυλών
που έχετε στο σκάφος σας είναι απλά κατα-
πληκτικοί, τόσο από περιεχόμενο όσο και
από ήχο: η σκωτσέζικη προφορά των… κα-
πιταλιστών dwarves και η σνομπ, «βρετανι-
κά αυτοκρατορική» προφορά των Lizards εί-
ναι όλα τα λεφτά, και σε αντίστοιχα υψηλά
επίπεδα κινείται όλη η «ομιλία» του παιχνιδι-
ού. Μία ιδιαίτερη… heavy metal πινελιά
υπάρχει και στις ομιλίες των μονάδων σας
στο παιχνίδι. Την πρώτη φορά που παρήγα-
γα τη μονάδα Armour, με το που βγήκε,
ακούω να λέει ένα μεγαλοπρεπές «death to
the false ones». «Χεχε, κάποιος άκουγε
Manowar», λέω. Στο επόμενο κλικ η μονάδα
συνεχίζει… «HAIL AND KILL!». Κόκαλο ο
strategy συντάκτης: ΤΡΙΤΟ κλικ! «Cover me
with death, if I should ever fail»! ΝΑΙ, κύριοι!
Το Dragon Commander έχει μονάδες με
«
αέρα» Manowar! Heavy metal, or no metal
at all λοιπόν…!
«
DRACARys…»
…
δεν πρόκειται να σας πει κανείς και κα-
μιά στο Dragon Commander. Εδώ οι δράκοι
δεν είναι κατοικίδια, αλλά ευφυή και πανί-
σχυρα πλάσματα, και όσο ωραίες και αν εί-
ναι οι επίδοξες «δρακομάνες», πάντα ο τε-
λευταίος λόγος θα είναι δικός σας. Ξεκινώ-
ντας το παιχνίδι, επιλέγετε τι είδους δρά-
κος θα είστε – έχετε τρεις κατηγορίες: τον
«
ισορροπημένο», το «μάγο» και το «δάρτη».
Βάση σας, όπως προανέφερα, είναι το
Raven, στο οποίο και καταστρώνετε τα σχέ-
Το Normandy του Dragon Commander: καλω-
σήρθατε στο Raven!
The Rivellon Times. Η δημοσιογραφία του
Divinity είναι απολαυστική…
Ο μονόχειρας στρατηγός μπάσταρδο σας ανεβάζει, άχρηστο σας κατεβάζει.
Ένας τίτλος που
συνδυάζει strategy με
action στοιχεία,
«
παντρεύοντάς» τα στο
μοναδικό κόσμο του
Divinity.