Page 90 - PC Master τ. 288

R
eview
PC Master
90
διά σας για την κατάκτηση του κόσμου. Εκεί
μιλάτε με τον goblin μηχανικό και το μάγο-
μέντορά σας για τις έρευνες πάνω στις τε-
χνολογίες που θα σας ανοίξουν το δρόμο
για τη νίκη, εκεί συσκέπτεστε με τους στρα-
τηγούς σας (σας δίνουν συμβουλές και
μπορούν να αναλάβουν το autoresolve των
μαχών που εσείς δεν θέλετε να δώσετε),
εκεί μιλάτε με τους εκπροσώπους των φυ-
λών για να πάρετε αποφάσεις και να δια-
μορφώσετε πολιτική και εκεί διαβάζετε
την… καθημερινή σας εφημερίδα, όπου
σχολιάζεται η επικαιρότητα και οι επιλογές
σας. Αυτοί οι διάλογοι και η αλληλεπίδραση
με τους χαρακτήρες ίσως να είναι το κορυ-
φαίο κομμάτι του παιχνιδιού, καθώς είναι
ευφυέστατοι, με χιούμορ και ανατρεπτικής
διάθεσης απέναντι σε όλες τις «συμβάσεις»
που έχουμε συνηθίσει στα «βαρύγδουπα»
fantasy σενάρια: θα βρεθείτε σε σημείο να
συζητάτε για θέματα όπως οι γάμοι μεταξύ
ομοφυλοφίλων, o συνδικαλισμός, η θρη-
σκεία, ο κρατικός παρεμβατισμός στη λει-
τουργία των τραπεζών, η υποχρεωτική
στράτευση, τα γενετικά τροποποιημένα
τρόφιμα και άλλα, όχι και τόσο… fantasy
θέματα, πάντα υπό ένα εξαιρετικό χιουμο-
ριστικό πρίσμα, το οποίο δίνεται μοναδικά
μέσω του «προφίλ» της κάθε φυλής. Συγκε-
κριμένα, τα elves είναι τα κατεξοχήν «παιδιά
των λουλουδιών» (οικολογία, κοινοκτημο-
σύνες κ.λπ.), οι undead είναι οι θεοκράτες,
οι dwarves είναι οι φανατικοί «όλα για τα
φράγκα» καπιταλιστές (και, παρεμπιπτό-
ντως, οι dwarvαίνες είναι… ιδιαίτερα sexy),
οι lizards είναι φιλελεύθεροι με έμφαση
στις προσωπικές ελευθερίες και οι imps εί-
ναι οι πωρωμένοι τεχνοκράτες που δεν
τους νοιάζει τίποτα άλλο από την τεχνολο-
γική πρόοδο. Οι κόντρες τους όταν συζητά-
τε θέματα νομοθεσίας είναι απολαυστικές
και οι αποφάσεις σας επηρεάζουν τις σχέ-
σεις με τις φυλές τους. Γενικά, πάντως, το
παιχνίδι δίνει ελευθερία στον παίκτη να επι-
λέξει τη δική του πορεία, δηλαδή δεν πρό-
κειται να βρείτε επιλογές που σας «καίνε»,
όσο και να ακολουθήσετε κάποιες φαινομε-
νικά «ακραίες» κατευθύνσεις – εξάλλου,
όπως είπαμε, το παιχνίδι έχει «αέρα»
Manowar, οπότε στο Dragon Commander ο
μόνος νόμος είναι το ατσάλι (…) Και σημει-
ωτέον, κάποια στιγμή θα πρέπει να… πα-
ντρευτείτε, με ό,τι συνεπάγεται για συμμα-
χίες και διπλωματικές σχέσεις κάτι τέτοιο.
Πάντως, μην ανησυχείτε: ό,τι αντιλήψεις
και να έχει η σύζυγος, έχετε τη δυνατότητα
μέσα από συζητήσεις να την κάνετε σαν τα
μούτρα σας :D.
Οι στρατηγικές επιλογές σας διαμορφώ-
νονται στον world map σε turn based
mode, όπου και έχετε επιλογές όπως η με-
τακίνηση στρατευμάτων, η κατασκευή μο-
νάδων και κτηρίων στις επαρχίες σας και η
χρήση καρτών. Το σύστημα των καρτών
παίζει ρόλο και στις μάχες, αλλά και στην
ευρύτερη στρατηγική σας στον world map,
καθώς η καθεμία έχει τα δικά της effects,
διευκολύνοντας την πορεία σας προς τη
δόξα (είπαμε, Manowar…).
Περνώντας στο δια ταύτα τώρα, οι μάχες
του Dragon Commander δεν σκοπεύουν
να φέρουν κάποια ριζική αλλαγή στο γένος
των RTS. «Μπαίνετε» με μερικές μονάδες,
καταλαμβάνετε κάποια sites, χτίζετε εκεί
κτήρια και παράγετε μονάδες, χρησιμοποι-
ώντας ως βασικό σας resource το ανθρώπι-
νο δυναμικό (recruits) της εκάστοτε περιο-
χής, σε συνδυασμό με το support, το οποίο
διαμορφώνεται από μία ποικιλία παραγό-
ντων, βασικός μεταξύ των οποίων είναι η
σχέση σας με τη φυλή που κατοικεί στη
συγκεκριμένη επαρχία. Οι μάχες του είναι
γρήγορες και δεν περιλαμβάνουν πολύ-
πλοκες στρατηγικές, ωστόσο η δράση είναι
συνεχής, καθώς κατά κανόνα οι χάρτες εί-
Οι πολιτικές επιλογές επηρεάζουν τις σχέσεις
σας με τις διάφορες φυλές.
Οι καρτούλες είναι χρήσιμες…
Ο ψηλομύτης στρατηγός. Απλά θεός.