Page 93 - PC Master τ. 288

R
eview
93
PC Master
υπόσχεται να τον βοηθήσει με αντάλλαγ-
μα την απάντηση σ’ ένα αίνιγμα που τον
βασανίζει καιρό. Μην έχοντας άλλη επιλο-
γή ο Geron δέχεται και μέσα από την αφή-
γηση του Fahi μεταφερόμαστε 400 και
πλέον χρόνια στο παρελθόν, εκεί όπου η
δυναμική και περήφανη πριγκίπισσα Sadja
και οι σύντροφοί της αναμετρώνται με τις
θανάσιμες παγίδες ενός αρχαίου μαυσω-
λείου στα έγκατα της γης, προκειμένου να
κάνουν δική τους τη Mask of Malakkar.
Στόχος της Sadja είναι να χρησιμοποιήσει
το πανίσχυρο artifact για να κατατροπώσει
τις δαιμονικές ορδές που έχουν ξεχυθεί
στην έρημο Gorian, δείχνοντας έτσι σε
όλους ότι είναι φτιαγμένη για σπουδαία
πράγματα και περνώντας μια για πάντα
στην αθανασία. Όμως, ο δρόμος της προς
την αιώνια δόξα μόνο εύκολος δεν απο-
δεικνύεται και σύντομα θα αναγκαστεί να
συνάψει ανίερες συμμαχίες, να πάρει δύ-
σκολες αποφάσεις και τελικά να θυσιάσει
σχεδόν τα πάντα στο βωμό της υστεροφη-
μίας της. Αχώριστος σύντροφός της σ’ αυ-
τό το μακρύ κι επίπονο ταξίδι θα σταθεί
ένα μαγεμένο Staff με θολή μνήμη και
υπερπολύτιμες δυνάμεις, με το οποίο ανα-
πτύσσεται μία άσπονδη φιλία που εξελίσ-
σεται σταδιακά σε κάτι πιο δυνατό κι από
τον ίδιο το χρόνο.
Παράλληλα με τα ανδραγαθήματα της
σκληροτράχηλης Sadja, παρακολουθούμε
τον Geron και την καινούργια του φίλη
Bryda, μία μαθητευόμενη μάγισσα, καθώς
πασχίζουν να συνδέσουν τα κομμάτια του
παζλ και να αποκαλύψουν όλες τις πτυχές
αυτής της σκοτεινής ιστορίας, ο καθένας
για τους δικούς του λόγους. Φαίνεται πως
οι ρυτίδες που άφησε στο χρόνο η περιπέ-
τεια της πριγκίπισσας δεν στοιχειώνουν μό-
νο τα όνειρα του Geron αλλά απειλούν να
διαταράξουν και τις ισορροπίες της πολύ-
παθης πόλης, σπέρνοντας τον πανικό
στους κατοίκους. Ποια είναι η μυστηριώδης
και φρικαλέα οντότητα που τρομοκρατεί
την Andergast; Ποια η σχέση της με τον
Fahi και πώς συνδέεται η λύση του αινίγ-
ματος με όλα αυτά; Τι πραγματικά συνέβη
στον Κήπο της Λησμονιάς και πώς ξεκίνησε
το αβυσσαλέο μίσος ανάμεσα στη Sadja και
τον Kasim; Το φινάλε δίνει ικανοποιητικές
απαντήσεις σε όλα σχεδόν τα ερωτήματα,
αλλά όχι προτού περιπλέξει κάπως αναίτια
τα πράγματα με απανωτές αποκαλύψεις
που χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να τις αφο-
μοιώσεις.
THE NOT-SO-DARK EYE
Όσα μικροψεγάδια κι αν έχουν οι δημι-
ουργίες της Daedalic, φτάνει μία ματιά στα
visuals για να τα ξεχάσεις (σχεδόν) όλα. Η
τεχνοτροπία που ακολουθούσε το Chains
of Satinav με τα δισδιάστατα backgrounds
που θύμιζαν ελαιογραφίες ακολουθείται κι
εδώ με απόλυτη συνέπεια και το αποτέλε-
σμα καθηλώνει. Από τα γνώριμα σοκάκια,
τα οινοποτεία και την ακαδημία μάγων της
Andergast, έως τις απόκρημνες οροσειρές,
τα πυκνά δάση και τους βροντερούς κα-
ταρράκτες του επονομαζόμενου Rashtulian
Wall, τα πάντα έχουν αποδοθεί με τόση
ζωντάνια που σχεδόν αισθάνεσαι τις μυρω-
διές της φύσης στα ρουθούνια σου και
ακούς το πάτωμα να τρίζει κάτω από τα βή-
ματά σου. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στις
επιβλητικές αίθουσες του πανάρχαιου πα-
λατιού/οχυρού της μυθικής Drakonia, του
οποίου η ποικιλομορφία και η αίσθηση της
κλίμακας προκαλούν δέος, και θα μπορού-
σε άνετα να στεγάσει μόνο του μία ολό-
κληρη περιπέτεια, ενώ ορισμένα τμήματα
δράσης λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια
της νύχτας, προς επιπλέον τέρψιν του αμ-
φιβληστροειδούς μας. Όταν άλλα παιχνίδια
καταφεύγουν σε αμφιβόλου πειστικότητας
τρικ και ελιγμούς προκειμένου να περιορί-
σουν/επαναχρησιμοποιήσουν τις λιγοστές
διαθέσιμες οθόνες τους, είναι πραγματικά
αναζωογονητικό να βλέπεις ότι υπάρχουν
ακόμα εταιρείες σαν τη Daedalic που επι-
λέγουν τη γενναιοδωρία και τον πλουραλι-
σμό, ακόμα και σε σημεία όπου η επανάλη-
ψη φαντάζει δικαιολογημένη, όπως το κομ-
μάτι με τις ανεξάντλητες οθόνες-έργα τέ-
χνης στην καρδιά του δαιδαλώδους δά-
σους. Στον αντίποδα, ωστόσο, το σχεδόν
ανύπαρκτο lip-synching στα πορτρέτα των
χαρακτήρων και το κάπως «βαρύ»
animation των 3D μοντέλων μετριάζουν
ελαφρώς την άψογη εντύπωση του εικα-
στικού, αν και παρατήρησα μία αισθητή
βελτίωση σε σχέση με το animation του
Chains of Satinav. Συνεχίζοντας με τους μι-
κρούς λεκέδες στην απαστράπτουσα φο-
ρεσιά του Memoria, θα πρέπει να σταθού-
με σε ορισμένες εντελώς άστοχες ερμηνεί-
ες (ειδικά τα παιδάκια στο φινάλε μού προ-
κάλεσαν εσωτερική αιμορραγία), που
αμαυρώνουν τη συνολικά καλή, κάποιες
φορές κι εξαιρετική δουλειά των συναδέλ-
Η πολυτάλαντη μα και απρόβλεπτη Bryda απο-
τελεί τον καταλύτη στην ιστορία του Geron.
Αυτός ο αυστηρός μονόλιθος κρύβει ένα από
τα σπουδαιότερα μυστικά της ιστορίας μας.
Βοηθώντας τη Nuri να πετάξει.
Μέσα από τις μαγευτικές
οθόνες του και το
στιβαρό gameplay, το
Memoria παρασύρει τον
παίκτη σε ένα επικό
ταξίδι-ορόσημο για τα
fantasy adventures.