R
eview
PC Master
94
φων τους. Ευτυχώς, οι φωνές του Staff,
της Sadja, του Fahi και του Djinn of Time
ανήκουν σαφέστατα στην τελευταία κατη-
γορία, ενώ άλλοι βασικοί χαρακτήρες όπως
ο Geron, η Nuri και ο Kasim αποδίδουν
τους ρόλους τους αξιοπρεπέστατα, περιο-
ρίζοντας την γκρίνια στους μικρότερους,
κυρίως, ρόλους. Η μουσική συντροφεύει
ταιριαστά το μακρύ οδοιπορικό μας στη
φανταστική γη της Aventuria με τις κατάλ-
ληλες εναλλαγές ανάμεσα στο επικό, το
δραματικό και το περιπετειώδες, αλλά μου
φάνηκε πως λείπουν 1-2 πιο αξιομνημό-
νευτες μελωδίες σαν εκείνες που ξεχώρι-
ζαν στο Chains of Satinav. Για το χειρισμό
δεν χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα,
αφού ακολουθεί το κλασικό και δοκιμα-
σμένο μοντέλο της δράσης με το αριστερό
κλικ και της περιγραφής/examine με το δε-
ξί, λειτουργία που χαρίζει αρκετά ενδιαφέ-
ροντα σχόλια, τα οποία εμπλουτίζουν τους
χαρακτήρες και το lore.
ΤΙ ’ΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ,
ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΕΙ, ΜΑΣ ΠΛΗΓΩΝΕΙ
Μία από τις αγαπημένες θεματικές της
Daedalic είναι η ψηλάφηση των ψυχικών
ζυμώσεων που γίνονται στην παιδική ηλι-
κία και συχνά αποτελούν καταλύτη στη
διαμόρφωση της προσωπικότητας των χα-
ρακτήρων της. Εκεί στηρίζεται κι ένα ση-
μαντικό κομμάτι της ιστορίας πίσω από το
Memoria, ενώ σπουδαίο ρόλο παίζει και
το ρομάντζο, με χαρακτήρες διατεθειμέ-
νους να κινήσουν βουνά προκειμένου να
ξανασμίξουν με το αντικείμενο του πό-
θου τους. Οι ελιγμοί του σεναρίου και το
συνεχές μπρος-πίσω μεταξύ των δύο πα-
ράλληλων ιστοριών όχι μόνο δεν κουρά-
ζουν, αλλά κρατάνε το ενδιαφέρον στα
ύψη καθ’ όλη τη διάρκεια, αν και σύντομα
γίνεται φανερό ότι στο οδοιπορικό της
Sadja έχει δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα,
τόσο δραματουργικά όσο και από πλευ-
ράς gameplay. Όσοι ασχολήθηκαν με το
Chains of Satinav (το οποίο, παρεμπιπτό-
ντως, δεν αποτελεί απαραίτητη προϋπό-
θεση για να απολαύσει κανείς το
Memoria) θα θυμούνται ότι ο Geron,
εκτός από ένας ταπεινός παγιδευτής πτη-
νών, διέθετε και την ικανότητα να κατα-
στρέφει μικροπράγματα με τη δύναμη της
θέλησης, τα οποία ύστερα ανασυνέθετε
στην αρχική τους μορφή η Nuri (όλα κι
όλα, νοικοκυρά το κορίτσι μας).
Στο Memoria η γκάμα των διαθέσιμων
spells διευρύνεται σημαντικά, εμπλουτίζο-
ντας περαιτέρω την ποικιλία των γρίφων.
Ως Sadja θα μάθουμε σταδιακά να ενεργο-
ποιούμε διάφορα αντικείμενα (π.χ. πηγές
φωτός), να διαμορφώνουμε τη σκέψη κά-
ποιου στέλνοντας στο μυαλό του τις κα-
τάλληλες εικόνες και να μεταμορφώνουμε
ζωντανούς οργανισμούς σε πέτρα. Το
πρώτο και το τρίτο spell έχουν και αντί-
στροφη χρήση αλλά και τα τρία ενίοτε
απενεργοποιούνται, όταν το επιβάλλουν
οι συνθήκες της ιστορίας. Αντίστοιχα, ο
Geron, πέρα από την καταστροφή/επανα-
συναρμολόγηση, θα χρησιμοποιήσει κι
έναν ιδιόμορφο «φακό» που του επιτρέπει
να εντοπίζει εστίες μαγικής ενέργειας στο
περιβάλλον και αποδεικνύεται υπερπολύ-
τιμος στο κυνήγι του άγνωστου επισκέπτη.
Τις περισσότερες φορές που θα βρεθού-
με αντιμέτωποι με κάποιον γρίφο, οι επιλο-
γές σε διαθέσιμες τοποθεσίες και κατ’ επέ-
κταση σημεία ενδιαφέροντος είναι αρκετά
περιορισμένες, γεγονός που σύντομα κα-
τευθύνει τον παίκτη προς τη σωστή λύση.
Ωστόσο, η ύπαρξη των παραπάνω spells και
ορισμένα πιο απαιτητικά τμήματα δράσης
(
όπως αυτό με τους κρυστάλλους του πύρ-
γου προς το τέλος, η αναζήτηση των τριών
μυστικών αιθουσών της Drakonia αλλά και
η απόδραση από την κρύπτη στην αρχή)
κρατούν το βαθμό δυσκολίας σε ικανοποι-
Το μυστήριο των πετρωμένων χωρικών σιγά
σιγά ξεκαθαρίζει.
Με φόντο αυτό το επιβλητικό τοπίο, η Sadja
θα ξεκλειδώσει ακόμα ένα χρήσιμο spell.
Έξω από τα νερά της και έρμαιο ενός αδίστακτου κακοποιού. Όχι όμως και αβοήθητη.
Το ιδιόμορφο «πλανητάριο» της Drakonia εξάπτει την περιέργεια.