R
eview
PC Master
102
E
μπρός στο δρόμο που χάραξε
το Amnesia και το Slender! Tο
horror στοιχείο έχει εισχωρήσει
για τα καλά στον κόσμο των
video games, χωρίς να κρύβει
την αδυναμία του στα adven-
tures. Με δεδομένο ότι μέσα σε δύο μήνες
κυκλοφόρησαν ήδη τρεις τίτλοι του είδους
(
Amnesia: A Machine for Pigs, Outlast και
Doorways), πλέον δεν μας σκιάζει φοβέρα
καμιά. Όπως τα περισσότερα indie games,
έτσι και το Doorways, έχει τη δική του περι-
πετειώδη ιστορία μέχρι την ημερομηνία κυ-
κλοφορίας του. Ο τίτλος αναπτύχθηκε στην
Αργεντινή από την Saibot Studios, έχοντας
βασικό χρηματοδότη το θείο του επικεφα-
λής της ομάδας. Αργότερα, αποκτώντας το
«
πράσινο φως» για την κυκλοφορία του, ση-
ματοδοτήθηκε ο πρώτος αργεντίνικος τίτ-
λος που κατάφερε να φτάσει έως το Steam.
Ο ψυχΟΠΑθHΣ ΔΟλΟφOνΟΣ ΜΕ
ΤΟ ΠΡΙOνΙ
Τέσσερις καταζητούμενοι ψυχοπαθείς
δολοφόνοι κυκλοφορούν ελεύθεροι και η
εταιρεία «Doorways» έχει αναλάβει να
ερευνήσει τις υποθέσεις τους. Όσοι ντέτε-
κτιβ ασχολήθηκαν με αυτούς τους φακέ-
λους, δεν κατάφεραν να εξιχνιάσουν τις
υποθέσεις. Έτσι λοιπόν, ο κλήρος πέφτει
στον Tomas Foster, τον κεντρικό ήρωα του
τίτλου. Η αφήγηση της ιστορίας γίνεται
από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή, ο οποίος
μαζί με εμάς, ανακαλύπτει τις εξελίξεις της
επικείμενης υπόθεσης μέσα από ραβασά-
κια τα οποία βρίσκει παραπεταμένα κατά τη
διάρκεια του παιχνιδιού. Το πρόσωπο του
Tomas δεν το είδαμε ποτέ, αντίθετα η χα-
ρακτηριστική φωνή του, σε συνδυασμό με
τον υπερβάλλοντα ζήλο που τον διέπει,
θυμίζει παλιούς cult δολοφόνους σαπου-
νόπερας των ’90s (σε περίπτωση που μέσα
από την περιγραφή φωτογραφίσατε τον
«
Ευλογητό», είστε μέσα στο μυαλό μου).
Το Doorways είναι ένα survival horror
adventure game από το οποίο έχουν κυ-
κλοφορήσει τα δύο πρώτα επεισόδια, για
τα οποία και θα μιλήσουμε. Τα επεισόδια
είναι αυτοτελή, καθώς κάθε ένα από αυτά
περιλαμβάνει μία ξεχωριστή ιστορία για κά-
θε δολοφόνο. Παρά την ταμπέλα «survival
horror» που δόθηκε από την ομάδα ανά-
πτυξης, το Doorways θυμίζει περισσότερο
μία περιπέτεια εξερεύνησης και τρόμου. Ο
παίκτης καλείται να εξερευνήσει έναν «διε-
στραμμένο» κόσμο, ψάχνοντας βασικά
στοιχεία που θα τον οδηγήσουν στην εξι-
χνίαση των δύσκολων υποθέσεων που έχει
αναλάβει. Ξεκινώντας το παιχνίδι, προηγεί-
ται ένα μικρό μέρος, το οποίο λειτουργεί
ως tutorial ώστε να εξοικειωθούμε με το
gameplay. Στη συνέχεια, αφού ξεκλειδώ-
σουμε την πρώτη βασική πόρτα, αρχίζει η
σκοτεινή περιπέτεια τρόμου και σταματάει
κάθε είδους βοήθεια.
CHAPTER 1: «THE FOREsT OF
sTAkEs»
Το πρώτο επεισόδιο αφορά στον Jake
Gibbs, έναν καθηγητή Ιστορίας, ο οποίος
δείχνει να εμπλέκεται στην απαγωγή δεκα-
επτά ανθρώπων. Η ατμόσφαιρα σε αυτό το
κεφάλαιο είναι αρκετά σκοτεινή και τρομα-
κτική, ενώ κάποιες φορές θυμίζει σκηνές
από «Slender». Σε αυτή την περίπτωση βέ-
βαια, δεν παίζουν κανένα ρόλο τα σπινθη-
ροβόλα βλέμματα. Εδώ, η ομάδα ανάπτυ-
ξης ξέρει καλά να παίζει με το μυαλό μας,
δημιουργώντας μία horror διάθεση, χωρίς
πάντα να υπάρχει ο αντίστοιχος κίνδυνος.
Παντού επικρατεί νεκρική σιγή, ενώ ο μό-
νος ήχος που ακούμε είναι οι αργές πατη-
μασιές του αγέρωχου Tomas. Η σκοτεινή
ατμόσφαιρα και τα «διεστραμμένα» οράμα-
τα που εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά μας
αποτελούν το μεγαλύτερο κίνητρο στην
ιστορία. Στο πρώτο μέρος το πιο δύσκολο
κομμάτι είναι η εισβολή στο «σκοτάδι», ένα
μυστηριώδες δάσος, μέσα στο οποίο ο μό-
νος τρόπος για να το διασχίσουμε βασίζε-
ται σε έναν δαυλό διάρκειας τριών δευτε-
ρολέπτων. Δυστυχώς, παρά την εξαιρετική
απόδοση της ατμόσφαιρας, οι γρίφοι (ιδιαί-
τερα στο Chapter 1) επαναλαμβάνονται
εκνευριστικά, διαφοροποιώντας μόνο το
βαθμό δυσκολίας τους. Ενημερωτικά, λοι-
πόν, να αναφέρω ότι αυτό το φαινόμενο
δεν έχει μεγάλη διάρκεια, οπότε μη βια-
στείτε να απελπιστείτε.
CHAPTER 2: «AudiTORiuM»
Το δεύτερο μέρος διαφέρει αρκετά από
το πρώτο, σε τέτοιο βαθμό που θα μπορού-
DOORWAYS
Οράματα από τα μάτια ενός ψυχοπαθούς δο-
λοφόνου.
Wanted! Dead or... Dead!
Πόρτες, ψυχο-πλακωτό και φεύγα!
Της Μαρίλης «Fairy» Νίκολη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 8GB RAM, ATi Radeon
HD 5670 1GB, Windows 7 64-bit,
1.680
x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Μικρά προβλήματα στο loading. Ειδικά
στις μεταβάσεις από το σκοτάδι στο φως.