Page 103 - PC Master τ. 289

R
eview
103
PC Master
σαμε να πούμε ότι ανήκει σε ένα διαφορε-
τικό παιχνίδι. Η υπόθεση σχετίζεται με τον
Felix Lunberg, έναν γλύπτη, ο οποίος συν-
δέεται με την εξαφάνιση ενός μεγάλου
αριθμού ανθρώπων. Εδώ, η ατμόσφαιρα
διαφοροποιείται, βγάζοντας το πέπλο του
τρόμου, εστιάζοντας περισσότερο στην ποι-
κιλία των γρίφων και στο βάθος της ιστο-
ρίας. Τα περιβάλλοντα είναι πιο φωτεινά,
ενώ τα puzzles έχουν έναν αξιοπρεπή βαθ-
μό δυσκολίας. Κάτι όμως που σίγουρα δεν
περίμενα, ψυχανεμίζοντας το ύφος του
«
Doorways», ήταν το τελικό bossfight, το
οποίο μπορώ να πω ότι αποτέλεσε την πιο
δύσκολη στιγμή του παιχνιδιού. Όπως προ-
ανέφερα, ο τίτλος ξέρει καλά να παίζει με
το μυαλό και την ψυχολογία μας, κάνοντας
τον παίκτη να σκεφτεί περίπλοκα, ακόμα
και στα εύκολα! Προκειμένου όμως να απο-
φύγω τα spoilers, θα κλείσω με μόνο ένα
παράπονο: τη μικρή διάρκεια των επεισο-
δίων (περίπου μία ώρα για το καθένα).
νΤOΡΑ Η ΕΞΕΡΕυνHΤΡΙΑ
Το gameplay κινείται μέσα στα γνωστά
πλαίσια των point & click adventure games.
Τα αγαπημένα WASD keys, ctrl (crawl) και
space (jump) κάνουν την περισσότερη δου-
λειά. H κάμερα κινείται με το ποντίκι, ενώ
όλα τα interactions χρειάζονται το ανάλογο
κλικ. Τις περισσότερες φορές, οι τσέπες του
Tomas δεν επιβαρύνονται πολύ από αντικεί-
μενα στο inventory, παρ’ όλα αυτά, τα slots
είναι μελετημένα ώστε να μη δημιουργούν
προβλήματα χώρου. Τα notes είναι αρκετά
βοηθητικά για τη λύση κάποιων γρίφων,
αφού εκεί αποθηκεύονται όλες οι σελίδες
που μαζεύει ο πρωταγωνιστής κατά τη διάρ-
κεια του παιχνιδιού. Τέλος, στο κουτί με τα
«
relics» τακτοποιούνται όλα τα αγαλματίδια-
τρόπαια, τα οποία βρίσκουμε κατά καιρούς
σε παράξενες τοποθεσίες. Σε γενικές γραμ-
μές θα λέγαμε ότι το Doorways είναι ένα
αρκετά «καθοδηγητικό» παιχνίδι, το οποίο
ορίζει με τον τρόπο του μία διαδρομή για
τον παίκτη. Ωστόσο, δεν αποθαρρύνει τους
λάτρεις της εξερεύνησης, αφού περιέχει
αρκετά «άχρηστα» μέρη ως προς την εξέλιξη
της ιστορίας. Οι γρίφοι στην αρχή μπορεί να
απογοητεύσουν αρκετούς με τον παιδικό
βαθμό δυσκολίας τους, όμως στη συνέχεια
η κλιμάκωση έρχεται να αποζημιώσει τους
παραπονιάρηδες adventurers. Τόσο η «λογι-
κή» του παιχνιδιού όσο και το gameplay σε
αρκετά σημεία θυμίζουν τίτλους της δεκαε-
τίας του ’90, όπως «Tomb Raider» και «Indi-
ana Jones and the Infernal Machine», ενώ η
ατμόσφαιρα θα λέγαμε ότι έχει άρωμα από
σύγχρονα horror games, όπως το Amnesia.
HOusTON, wE HAvE A PROblEM!
Όπως σε αρκετούς indie τίτλους του εί-
δους, έτσι και στο Doorways, τα κακά νέα
έρχονται μαζί με τον τεχνικό τομέα. Η Unity
4
Engine δεν βοήθησε πολύ τα γραφικά
ώστε να ξεχωρίσουν. Επίσης, αρκετά από
τα textures ήταν απαρχαιωμένα, ενώ κάποιες
φορές μας μπέρδεψαν στην αίσθηση του
χώρου. Οπτικά λοιπόν, δεν θα πω πως ο τίτ-
λος εντυπωσιάζει, ωστόσο, η καλή απόδο-
ση της ατμόσφαιρας σε συνδυασμό με τα
σκοτεινά περιβάλλοντα, θα λέγαμε πως κά-
ποιες φορές μας κάνουν να παραβλέψουμε
μερικές ατέλειες. Όσον αφορά στο voice
act, δεν έχουμε να πούμε πολλά. Η μόνη
φωνή που ακούγεται ανήκει στον Tomas,
την οποία έχει αναλάβει o Sam A. Mowry (ο
Alexander από το Amnesia: The Dark De-
scent). Για να πω την αλήθεια, η brutal
χροιά του Mowry δεν με ενθουσίασε για το
ρόλο ενός απλού ντέτεκτιβ. Παρ’ όλα αυτά,
οι κραυγές και οι μυστηριώδεις ψίθυροι
έχουν αποδοθεί αρκετά καλά ώστε να ενι-
σχύσουν τη horror ατμόσφαιρα. To sound-
track του παιχνιδιού αρκείται σε μερικούς
ήχους μπάσου και ελάχιστες νότες. Σε γενι-
κές γραμμές ο ήχος παραμένει απαρατήρη-
τος έως αδιάφορος.
Το Doorways είναι ένα αρκετά ενδιαφέ-
ρον ανεξάρτητο παιχνίδι, το οποίο οι λά-
τρεις του είδους σίγουρα θα εκτιμήσουν.
Μπορεί να μην είναι ακόμα σε θέση να συ-
γκριθεί με τους κολοσσούς των survival
horror games, κρίνοντας όμως από τις βελ-
τιώσεις που υπέστη το δεύτερο επεισόδιο
του τίτλου, ενισχύονται οι ελπίδες μας για
περισσότερες αναβαθμίσεις. Στην περίπτω-
ση λοιπόν που έχετε καιρό να επισκεφθεί-
τε ένα «House of Horror», το Doorways
προσφέρεται να σας κεράσει μία δόση τρό-
μου σε καλή τιμή!
Τα βασανιστήρια θέλουν πάντα φαντασία...
Μία ξύλινη καρέκλα διαφορετική από τις άλ-
λες...
Ένας από τους γρίφους-ρουτίνα.
Τα επεισόδια είναι
αυτοτελή, καθώς κάθε
ένα από αυτά
περιλαμβάνει μία
ξεχωριστή ιστορία για
κάθε δολοφόνο.
72
%
θΕΤΙΚΑ-ΑΡνΗΤΙΚΑ
Ενδιαφέρον σενάριο
Μικρές και έντονες δόσεις horror
Σκοτεινή ατμόσφαιρα
Κακή απόδοση τεχνικού τομέα
Επαναλαμβανόμενοι γρίφοι
Μικρή διάρκεια
n
Είδος:
Horror Adventure
n
Έκδοση:
Saibot Studios
n
Ανάπτυξη:
Saibot Studios
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
8,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής 2GHz Dual Core, 2GB RAM,
Windows, XP/Windows, Vista/Windows 7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επιρροές:
Amnesia
n
Εναλλακτική πρόταση:
Outlast, Anna extended edition