R
eview
PC Master
108
H
Spark Unlimited είναι μία
από τις πλέον κακόφημες
εταιρείες παραγωγής video
games. Τα παιχνίδια τους
Legendary και Turning
Point: Fall Of Liberty έλαβαν
50
και 35 αντίστοιχα στην κλίμακα του PC
Master, με σύσσωμη την κριτική κοινότητα
να συμφωνεί (προσοχή, μην την μπερδέ-
ψετε με την Κρητική κοινότητα, διαφέρουν
λιγάκι… νομίζω). Μπορεί αυτά να έγιναν το
μακρινό 2008, όμως οι κριτικοί δεν ξεχνούν
ποτέ (αντ’ αυτού, οι Κρητικοί τείνουν να εί-
ναι ξεχασιάρηδες, ειδικά όταν γερνούν).
Όντας για μία περίοδο υποψήφιοι να ανα-
λάβουν το development του Star Wars:
Battlefront 3, οι ανησυχίες εξαλείφθηκαν
μόλις γνωστοποιήθηκε ότι το κακόφημο
studio θα αναλάμβανε το Lost Planet 3.
Μήπως, παρ’ όλα αυτά πρέπει να δώσετε
στο παιχνίδι μία ευκαιρία;
LOsT ANd FOuNd ANd LOsT
AgAiN
O Jim Peyton, όντας στα τελευταία του,
πλακωμένος κάτω από μία πέτρα έπειτα
από κατολίσθηση, αποφασίζει να αφηγηθεί
με επίπονη λεπτομέρεια όλο το βίο και την
πολιτεία του στην εγγονή του που κάθεται
παραδίπλα, περιμένοντας να τα «φτύσει». Ε,
ψιτ, εσύ που διαβάζεις! Ετοιμάσου να μά-
θεις πώς γίνεται το σωστό το storytelling,
το βαρβάτο, το συγκινητικό. Ο Jim Peyton,
που λέτε, έφυγε από τον πλανήτη μας για
να δουλέψει σε μία αποικία χτισμένη πάνω
σε ένα «παγάκι», κάπου στο γαλαξία. Και
όταν λέω ότι πήγε για να εργαστεί, το εν-
νοώ με όλη τη σημασία της λέξης. Θα πί-
στευε κανείς ότι το να επιδιορθώνεις φου-
τουριστικές μηχανές σε μία απομακρυσμέ-
νη αποικία, προσπαθώντας να μη σε κατα-
σπαράξει η εχθρική εξωγήινη πανίδα, θα
ήταν συναρπαστικό. Έλα όμως που η Spark
Unlimited έρχεται κρυφά από πίσω σου, σε
βαράει στο κεφάλι που τόλμησες να ισχυρι-
στείς πως θα περάσεις καλά με το παιχνίδι
τους και σε στέλνει για 20ή φορά στην ίδια
περιοχή, γιατί χάλασε κάτι και είναι δουλειά
σου να το επιδιορθώσεις.
Εξομολογούμαι εδώ: Δεν μπόρεσα να
τερματίσω το Lost Planet 3. Δεν έχω τη
διάθεση να υποστώ τέτοιο βασανιστήριο,
μόνο και μόνο για να δω τι θα γίνει στο τέ-
λος. Συνήθως παίζω αυτά τα παιχνίδια μέ-
χρι και τα ending credits, για να νιώσω την
αθλιότητα του story και να μην απογοη-
τευτώ καθόλου από την προβλεπόμενη και
μπανάλ πλοκή. Είναι μία από τις κρυφές,
εκφυλιστικές απολαύσεις μου. Πώς υπάρ-
χουν ενήλικοι άνδρες που παρακολουθούν
φανατικά καρτούν με φανταστικά αλογάκια
για εννιάχρονα κοριτσάκια; Ε, κάπως έτσι
και εγώ. Αυτό που έχω βιώσει μέχρι στιγ-
μής (περίπου 7 ώρες gameplay) είναι χαρα-
κτήρες που οι δημιουργοί θέλουν να συ-
μπαθήσεις, αλλά το writing τους είναι κά-
κιστο. Ο Peyton για αυτούς μοιάζει με το
παιδί για όλα τα θελήματα, λες και ζει για
να εκπληρώνει fetch quests. Πέφτουν στα
πόδια του για να τους βοηθήσει σε κάτι και
όταν δουν αποτελέσματα και του δώσουν
ανταμοιβή, ως secondary mission τον
στέλνουν να τους κάνει κάτι άλλο. Σαν κά-
τι μανάδες που σε τρέχουν σε μαγαζιά και
αγγαρείες και μετά βουρ να καθαρίσεις το
πατάρι της θείας Αφροξυλάνθης. Γενικότε-
ρα, σε όλο το παιχνίδι θα πηγαίνετε πέρα-
δώθε για θελήματα NPCs των οποίων το
λαρύγγι θα θέλετε να αφαιρέσετε χειρουρ-
γικά με κουταλάκι του γλυκού. Shoot to
kill.
ΤΡEχω, ΟυΡλΙAζΕΙΣ, ΣΕ
ΠυΡΟβΟλω
Εμπόδιό μας σε κάθε αποστολή είναι τα
αηδιαστικά Akrids. Τα εξωγηινάκια αυτά κά-
νουν το πιο uninspired ντεμπούτο που έχε-
τε δει. Τα μικρά akrids είναι απλά στο σκό-
τωμα, ενώ με το βασικό upgrade για το πι-
στολάκι μας πεθαίνουν με μία μονάχα βο-
λή. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος akrids δεν
έχουν παίξει video game στη ζωή τους, κα-
θώς μας δείχνουν όλο και πιο περήφανα
LOST PLANET 3
«
Μιαμ! Quick-time events!»
Πόσα PhD έχει ο Peyton στη μηχανική; Μιλά-
με, για πολλή επιστήμη...
Όλα τα λεφτά η φάτσα
του Peyton. Λες και θέλει
να φταρνιστεί και να ρευ-
τεί ταυτόχρονα!
How to lose interest in video games
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core 2 Duo E8400 3GHz, 2xRadeon
HD 4870, 4GB RAM, Windows Vista 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε ως επί το πλείστον πολύ καλά με
το δείκτη ποιότητας σε λογικά επίπεδα.
Το framerate ποτέ δεν έπεσε κάτω από
το απαγορευτικό threshold των 30fps.