R
eview
PC Master
110
E
ν έτει 2013 το gaming έχει
εξελιχθεί σε έναν αρκούντως
mainstream τρόπο διασκέδα-
σης, με αποτέλεσμα εδώ και
αρκετά χρόνια να δραστηριο-
ποιούνται στο χώρο τεράστια
studios και εταιρείες, δαπανώντας πολύ
μεγάλα χρηματικά ποσά με στόχο τη δημι-
ουργία τίτλων-blockbusters που κυριολε-
κτικά σπάνε ταμεία. Ωστόσο, ισχύει και το
ακριβώς αντίθετο: πάρα πολύ μικρά studios
και ανεξάρτητοι σχεδιαστές ασχολούνται
με την ανάπτυξη παιχνιδιών με ελάχιστα
έξοδα, και, σε συνδυασμό με την ευκολία
διανομής που παρέχει πλέον το Ίντερνετ
(
μέσω υπηρεσιών όπως το Steam, το
Desura, το GOG κ.ά.), καταφέρνουν να φτά-
σουν εύκολα στο κοινό, σημειώνοντας ουκ
ολίγες φορές επιτυχία χάρη σε πρωτότυ-
πες ιδέες και καινοτόμο σχεδιασμό.
Το Salvation Prophecy είναι indie παρα-
γωγή με όλη τη σημασία της λέξης και αυ-
τοπροσδιορίζεται ως military space epic: ο
παίκτης καλείται να εισέλθει σε έναν αέναο
γαλαξιακό πόλεμο ο οποίος μαίνεται μετα-
ξύ τεσσάρων παρατάξεων που έχουν προ-
κύψει από τις «αμαρτίες» της ανθρωπότητας
μετά την καταστροφή της Γης: των Salva-
tion (μεταλλαγμένοι άνθρωποι – φανατικοί
μιας θρησκείας η οποία σχετίζεται με την
προφητεία του τίτλου), της Drone Unity
(
στρατιά από ρομπότ που δημιουργήθηκε
από την ανθρωπότητα για να δώσει τους
πολέμους της και στη συνέχεια επαναστά-
τησε), των Wyr (μία φυλή από cyborgs, τα
οποία είχαν δημιουργηθεί αρχικώς ως αν-
δροειδή επιστημονικής έρευνας, αλλά ο
συνδυασμός τους με ανθρώπινο DNA είχε
ανεπιθύμητα αποτελέσματα) και των Free
Nations (η κλασική φουτουριστική ανθρώπι-
νη συμμαχία).
ΤΙ βλEΠΕΙ κΑΙ ΤΙ ΑκΟyΕΙ
κΑνΕiΣ…
Ξεκινώντας από τον τεχνικό τομέα, πρέ-
πει να πω ότι τα γραφικά του Salvation
Prophecy είναι πάρα μα πάρα πολύ όμορ-
φα, ειδικά αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι πρόκειται
για μία indie παραγωγή με προφανώς πε-
ριορισμένο budget. Αν και στις αποστολές
στην επιφάνεια πλανητών τα πράγματα εί-
ναι απλώς καλά/επαρκή, ιδιαίτερη εντύπω-
ση μου έκαναν τα εφέ στις διαστημικές
αποστολές, καθώς η όλη οπτική εμπειρία
μού θύμισε πολύ πιο «δαπανηρούς» τίτ-
λους. Τα περιβάλλοντα είναι καλοσχεδια-
σμένα (αν και το εσωτερικό των βάσεων θα
μπορούσε να είναι κάπως καλύτερο, πά-
ντως οφείλω να ομολογήσω ότι είναι πλή-
ρως λειτουργικό) και γενικά από οπτικής
πλευράς το Salvation Prophecy τα κατα-
φέρνει πολύ καλά. Στο ηχητικό κομμάτι,
δεν θα δείτε κάτι το εξαιρετικό ή το πολύ
κακό: «συμβατικές» επικές μουσικές για να
συνοδεύουν τις μάχες σας, τα κλασικά pew
pew των λέιζερ όταν αδειάζετε τις μπατα-
ρίες των όπλων σας πάνω στους οχτρούς
κ.ο.κ. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στα
speeches που συναντά κανείς στο παιχνίδι,
τα οποία χαρακτηρίζονται από έντονη χιου-
μοριστική χροιά.
SPACE ACTiON/STRATEgy
Τα πράγματα είναι αφενός απλά και αφε-
τέρου καλά – σε σημείο που αναρωτιέται
κανείς γιατί μεγαλύτερα studios δεν δοκι-
μάζουν συχνότερα τέτοια πράγματα σε με-
γαλύτερη κλίμακα. Ξεκινάτε ως ένα στρα-
βάδι space marine και αναλαμβάνετε ξεκά-
θαρα action αποστολές, στην αρχή στην
επιφάνεια πλανητών μαζί με άλλους πεζο-
ναύτες, οπότε και το παιχνίδι είναι ένα κλα-
σικό «γρήγορο» third person shooter, και
στη συνέχεια (αφού ολοκληρώσετε μερικές
αποστολές και προαχθείτε) ως πιλότος μα-
χητικού, οπότε και το παιχνίδι είναι ένα
«
εξωτερικό» (βλέπετε το σκάφος σας απέ-
ξω, όχι από το κόκπιτ) space combat/shoot-
Στο διαστημικό σταθμό, έτοιμοι για αποστολή
σε επιφάνεια πλανήτη.
Εκστρατεία στη ζούγκλα.
Galactic News: Νέα από το μέτωπο.
Διαστημικές περιπέτειες, indie style
Του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2.67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε ομαλότατα.
SALVATION PROPHECY