Page 114 - PC Master τ. 289

R
eview
PC Master
114
T
α space combat simulators κά-
ποτε ήταν από τα πλέον επιτυ-
χημένα και εμπορικά είδη στο
PC gaming, μεσουρανώντας τη
δεκαετία του 1990, με τίτλους
όπως το Wing Commander, τη
θρυλική σειρά της Origin και του Chris
Roberts και τα X-Wing και Tie Fighter της
Lucas Arts. Ωστόσο, η «χρυσή εποχή» κά-
ποια στιγμή τελείωσε και, αν και κατά και-
ρούς έχουν εμφανιστεί εξαιρετικοί τίτλοι
στο είδος (Freespace, Starlance r,
Freelancer, I-War, X κ.ά), η αλήθεια είναι
ότι εν έτει 2013 οι περισσότερες παραγω-
γές στο είδος προέρχονται από ανεξάρτη-
τα μικρά studios παρά από μεγάλες εται-
ρείες.
Αυτό ενδέχεται να αλλάξει, καθώς το
Star Citizen του Chris Roberts απλώς… τα
έσπασε στο Kickstarter, ενώ η δημοφιλής
σειρά «Χ» ετοιμάζεται για τον επόμενο τίτ-
λο της, το φιλόδοξο X-Rebirth. Παράλλη-
λα, στα σκαριά βρίσκονται και άλλα ε ν-
διαφέροντα projects, όπως το Enemy
Starfighter (που διαδραματίζεται σε έναν
κόσμο ο οποίος θυμίζει αρκετά το εξαίρε-
το σύμπαν του Homeworld, με τον παίκτη
να ανήκει στο στόλο των «κακών»), το
Skyjacker (όπου θα παίζετε το μοναδικό
human στο Διάστημα, ο οποίος επιδίδεται
στο όχι και τόσο ευγενές άθλημα της πει-
ρατείας), το Elite Dangerous (ναι, ELITE)
κ.ά.
Το Starlight Inception εντάσσεται στην
ευρύτερη κατηγορία των space combat
simulators των οποίων οι δημιουργοί στρά-
φηκαν στο Kickstarter προκειμένου να συ-
γκεντρώσουν την απαιτούμενη χρηματοδό-
τηση για την ολοκλήρωσή τους. Η διαδικα-
σία ολοκληρώθηκε με επιτυχία, συγκε-
ντρώνοντας 158.000 δολάρια, 8.000 πάνω
από το στόχο ο οποίος είχε αρχικά τεθεί.
Σχετικά πρόσφατα «άνοιξε» η early access
στο Steam, οπότε ως παλιός, αλλά πάντο-
τε φανατικός φίλος του genre, μου ήταν
αδύνατον να προσπεράσω.
Ο ΤEΤΑΡΤΟΣ ΠΑγκOΣΜΙΟΣ
ΠΟλΕΜΟΣ
Όταν είχαν ρωτήσει τον Αϊνστάιν με τι
όπλα θα γίνει ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλε-
μος, είχε πει ότι δεν ήξερε, αλλά ήξερε με
τι όπλα θα γίνει ο Τέταρτος: με πέτρες και
ξύλα. Οι δημιουργοί του Starlight Inception
διαφωνούν με την άποψη του αγαπητού
Αλβέρτου, καθώς τοποθετούν τον Τέταρτο
Παγκόσμιο Πόλεμο στο ηλιακό μας σύστη-
μα, και ως εκ τούτου το βασικό όπλο διεξα-
γωγής του, κατά την άποψή τους, θα είναι
τα διαστημόπλοια.
Στο Kickstarter οι δημιουργοί του τά-
ζουν… πολλά πράγματα. Για την ακρίβεια,
κάνουν λόγο για το «επαναστατικό» τέκνο
των Wing Commander, X-Wing και
Freespace 2. Στο campaign ο χρήστης θα
παίζει έναν νεαρό πιλότο μαχητικού στο
USF Independence, σκάφος της United
Space Force, η οποία μάχεται εναντίον των
Unaligned Nations στο Διάστημα. Το σενά-
ριο φαίνεται να παραπέμπει αρκετά στο εκ-
πληκτικό setting του αγαπημένου
Starlancer, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι η
early access… παραείναι early, οπότε μου
δόθηκε η ευκαιρία να δω απλώς δύο απο-
στολές του campaign (η μία εκ των οποίων
«
ανοίγει» με ένα σκηνικό αντίστοιχο της τη-
λεοπτικής σειράς Battlestar Galactica, κα-
θώς εν μέσω της εκπαίδευσής σου… ξαφ-
νικά βλέπεις πυρηνικές εκρήξεις στην επι-
φάνεια του πλανήτη).
Οι developers τάζουν ένα παιχνίδι «δύο
ταχυτήτων»: Το ένα θα είναι το κλασικό
single player campaign και το άλλο ένα εί-
δος strategic defence του μητρικού σκά-
φους, όπου ο παίκτης πρέπει να προστατέ-
ψει το carrier του, αναπτύσσοντας turrets,
αλλά και εμπλεκόμενος σε μάχες εναντίον
αντιπάλων (το οποίο θα έχει έντονο
instant action ή ίσως και multiplayer προ-
σανατολισμό).
Αν και στο Kickstarter οι δημιουργοί έκα-
ναν λόγο για «νευτωνικά» μοντέλα φυσικής
κ.ά., αυτό που βλέπει κανείς στην early
access έκδοση είναι ένα βασικά arcade παι-
χνίδι, περισσότερο στα πρότυπα του
Tomorrow War, του Tarr Chronicles και του
Freelancer (όσον αφορά στην εξωτερική
οπτική και στον έλεγχο μέσω mouse), πα-
STARLIGHT INCEPTION
Πετώντας πάνω από τη Γη.
Engage, engage!
Ωχ… κάτι πήγε στραβά εκεί κάτω…
Ματιές στην early access έκδοση μίας επιτυχημένης «Kickstarterιάς»
Του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2.67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε ομαλότατα.