41
PC Master
συνέχεια να την εκτελέσει. Από το 1998
μέχρι το 2013, έχουν κυκλοφορήσει ούτε
λίγο ούτε πολύ 18 τίτλοι της σειράς, η
οποία είχε και συνεχίζει να έχει φανατικό
κοινό.
Το όνομα του Τομ Κλάνσι συνοδεύει και
μία άλλη αξιοσέβαστη σειρά του χώρου: ο
λόγος φυσικά για το Ghost Recon, το οποίο
παρέμενε επίσης στο χώρο των squad
based τίτλων, ωστόσο ήταν τόσο first
person όσο και (αργότερα) third person. Η
βασική του διαφορά με το Rainbow Six
ήταν ότι είχε πιο «ανοικτό» χαρακτήρα, τη
στιγμή που το Rainbow Six πραγματευόταν
κυρίως επιχειρήσεις σε κλειστά περιβάλλο-
ντα. Από το 2001 μέχρι τώρα έχουν κυκλο-
φορήσει 13 τίτλοι στη σειρά.
Και φτάνουμε έτσι στο πλέον «βαρύ» πυ-
ροβολικό του κεφαλαίου που ακούει στο
όνομα «Ο Τομ Κλάνσι στο gaming», υπό τον
τίτλο Splinter Cell. Οι ιστορίες του πράκτο-
ρα Sam Fisher ξεκίνησαν το 2002 και έμελ-
λαν να αφήσουν το δικό τους στίγμα στο
χώρο των stealth παιχνιδιών, καθώς εκατομμύρια παίκτες ανά
τον κόσμο έχουν ενσαρκώσει το λιγομίλητο αλλά «to the point»
και πάνω από όλα αποτελεσματικό πράκτορα (με τη χαρακτηρι-
στική φωνή –μέχρι πρόσφατα– του Michael Ironside). Οι έξι τίτλοι
της σειράς (επτά αν συνυπολογιστεί το Essentials, το οποίο κυ-
κλοφόρησε για PSP) ήταν σε όλες τις περιπτώσεις τεράστιες επι-
τυχίες, και ο Sam Fisher δεν φαίνεται πρόθυμος να καταθέσει τα
όπλα για πολλά χρόνια ακόμη, παρά το σαφώς προχωρημένο της
ηλικίας του.
Η λίστα προφανώς και δεν σταματά εδώ: το EndWar του 2008
πραγματεύεται τον (συμβατικό, λόγω πρακτικής αχρήστευσης
των πυρηνικών όπλων μέσω εξελιγμένων συστημάτων αντιπυ-
ραυλικής προστασίας) Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο το 2020, μεταξύ
Ρωσίας, ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας, σε έναν αξιόλογο
real time strategy τίτλο, ο οποίος είχε ως selling point τη δυνα-
τότητα να δίνεις φωνητικές εντολές στις μονάδες – ωστόσο, η
αλήθεια είναι ότι, προσωπικά τουλάχιστον, μετά την αρχική πώ-
ρωση του να… διατάζεις τον υπολογιστή σου, άρχισα να νιώθω
κάπως περίεργα μιλώντας μόνος μου στο σπίτι, οπότε από ένα
σημείο και μετά προτίμησα τις πιο… παραδοσιακές λύσεις του
πληκτρολογίου και του mouse. Το EndWar υποτίθεται ότι θα
«
έβλεπε» sequel, ωστόσο το 2010 η Ubisoft ανέστειλε την ανά-
πτυξη του παιχνιδιού. Τα τελευταία νέα κάνουν λόγο για EndWar
Online (F2P browser based, η γνωστή «πανούκλα» των massively
multiplayer παιχνιδιών βλέπετε).
Μία άλλη σχετικά επιτυχημένη σειρά ήταν το HAWX, με δύο
τίτλους (2009 και 2010). Τα συγκεκριμένα arcade flight action
games κινούνταν στο πνεύμα ανοησιών (εντάξει, προσωπική
άποψη) ιαπωνικής φιλοσοφίας και τεχνο-
τροπίας, όπως το Ace Combat. Χωρίς να
είμαι φανατικός των flight simulators (έχω
να παίξω αρκετά χρόνια), βρίσκω εξωφρε-
νικό το να αερομαχείς πιλοτάροντας ένα
αεροσκάφος το οποίο ως διά μαγείας φέ-
ρει καμιά 50αριά πυραύλους στο
inventory του (ακόμη και αν δεν με χαλάει
να μην υπάρχει ο βραχνάς της απογείω-
σης/προσγείωσης). Ωστόσο, θεωρούνται
επιτυχείς ως τίτλοι, σε έναν βαθμό λόγω
του χαρακτηριστικού «Tom Clancy» χαρα-
κτήρα τους, ο οποίος πραγματεύεται ένα
κοντινό μέλλον όπου οι PMC’s (private
military company) παίζουν όλο και μεγα-
λύτερο ρόλο στα διεθνή δρώμενα.
Το The Division, που αναμένεται μέσα
στο 2014, είναι ένας άλλος τίτλος που θα
φέρει το όνομα του συγγραφέα, ενώ κατά
καιρούς έχουν κυκλοφορήσει πολλά παι-
χνίδια, τα οποία, αν και δεν φέρουν το
πρόθεμα «Tom Clancy’s» μπροστά, βασίζο-
νται σε ιδέες και έργα του συγγραφέα
(
Shadow Watch, The Sum Of All Fears, Force 21).
επiλογοσ
Είτε κάποιος συμπαθεί τα έργα του είτε όχι, ο Τομ Κλάνσι άφη-
σε το δικό του σημάδι στη λογοτεχνία, το σινεμά και το gaming.
Αμέτρητοι αναγνώστες, σινεφίλ και gamers σε όλο τον κόσμο
έχουν έρθει σε επαφή με τα έργα του, ενώ η δουλειά του διαμόρ-
φωσε έμμεσα ή άμεσα ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ψυχαγω-
γίας, ψηφιακής και μη. Παρά την αδιαμφισβήτητη εμπορικότητα
των έργων του (τόσο αυτών που δημιούργησε ο ίδιος όσο και αυ-
τών που έφεραν το όνομά του, βασιζόμενα σε δικές του ιδέες και
κόσμους), το επίπεδο, κατά μέσο όρο τουλάχιστον, ήταν σχεδόν
πάντα υψηλό, τόσο σε βιβλία όσο και σε ταινίες και παιχνίδια,
διατηρώντας μία παράδοση έρευνας εις βάθος και όσο το δυνα-
τόν πιο ρεαλιστικής απόδοσης των θεμάτων με τα οποία καταπια-
νόταν. Από εκεί και πέρα, το μόνο που έχουμε εμείς να πούμε εί-
ναι καλό ταξίδι…
PC
Υπάρχει άραγε gamer
ο οποίος ΔΕΝ γνωρίζει
αυτήν τη φυσιογνωμία;
Το HAWX είχε ενδιαφέρον σενάριο,
αλλά παραήταν arcade…
Το The Division υπόσχεται πολλά…
Ο Μπεν Άφλεκ ήταν μάλλον ατυχής επιλογή…