Page 49 - PC Master τ. 289

49
PC Master
Ας ξεκινήσουμε να φτιάξουμε την πρώτη μας ταινία!
File<New, ονομάζουμε το project μας και πατάμε create. Κάνο-
ντας δεξί κλικ στο viewport μας, δηλαδή την άδεια, μαύρη επι-
φάνεια στα δεξιά, επιλέγουμε την τελευταία επιλογή Load Map.
Στην οθόνη σας θα εμφανιστεί ένα κουτάκι με όλα τα maps που
υπάρχουν στο δίσκο μας. Κανονικά, θα εμφανίζονται μονάχα
maps από το Team Fortress 2, αλλά είναι εφικτό να δουλέψου-
με και σε custom maps, ή maps παιχνιδιών όπως Left 4 Dead και
DOTA. Για το tutorial, θα εργαστούμε στο arena_badlands.bsp.
Πατήστε load και περιμένετε. Πιείτε μία γουλιά φραπεδιά, μην
μου πάθετε τίποτα! Όταν φορτώσει ο χάρτης, ξοδέψτε λίγη ώρα
για να εξοικειωθείτε με το χειρισμό της κάμερας. Πρέπει να κρα-
τάτε το αριστερό κλικ μέσα στο viewport, σαν να κάνετε drag
και κινείστε με τα πατροπαράδοτα WASD. Με το Z και X αυξομει-
ώνετε το ύψος, με τη ροδέλα κάνετε zoom (ή πιο συγκεκριμένα,
αλλάζετε το FOV της κάμερας), με το R περιστρέφεστε και τέ-
λος, με το πάτημα των shift και control μπορείτε να επιταχύνετε
και να επιβραδύνετε την κίνηση της κάμερας. Μόλις βολευτείτε
με το χειρισμό της κάμερας, βρείτε ένα παράθυρο μέσα στο χάρ-
τη όπως στην Εικόνα 3. Εκεί, λέει το πρόχειρο script που έφτια-
ξα κυριολεκτικά πριν από 3 δευτερόλεπτα στο μυαλό μου ότι
έχει στήσει camping ένας Sniper. Πάμε να τον τοποθετήσουμε
στη σκηνή. Πιέστε το F11!
Σας φαίνεται γνώριμο; Και βέβαια. Παίζετε Team Fortress 2 μέ-
σω του προγράμματος, περίπου δηλαδή. Ενέργειες όπως η κίνη-
ση, η χρήση των όπλων υπάρχουν εκεί. Θα παρατηρήσετε πως
υπάρχουν κάποιες ελλείψεις και ότι ο Scout τον οποίο χειρίζεστε
δεν εμφανίζεται μπροστά από την κάμερα. Αυτό γίνεται διότι ο
παίκτης δεν έχει καταγραφεί στο παιχνίδι. Ουσιαστικά δεν υπάρ-
χει, αλλά αυτό θα λύσουμε σε λίγα δευτερόλεπτα. Πατώντας το
«,»
μπορείτε να αλλάξετε class ( ενώ με το «.» αλλάζετε ομάδα)
και με το N ενεργοποιείτε το noclip, ώστε να φτάσετε στο ση-
μείο σας τάχιστα. Τοποθετήστε τον Sniper που ελέγχετε κάπου
και πατήστε F11 ξανά για να επιστρέψετε στο κυρίως παράθυρο.
Το παιχνίδι θα θυμάται πού βρισκόσαστε στο game world. Ήρθε
η ώρα να λάμψετε! Πατήστε το record button (το κυκλάκι, για
όσους δεν έχουν χειριστεί ποτέ τους VHS), πατήστε record και
ετοιμαστείτε ψυχολογικά. Μόλις σταματήσουν τα beeps, το παι-
χνίδι καταγράφει τις κινήσεις σας.
Χοροπηδήστε, πυροβολήστε, κάντε ό,τι σας προστάζει η παι-
δική καρδούλα σας και καθίστε στο παράθυρο, πατώντας το Es-
cape για να τελειώσει το recording. Πλέον θα μπορείτε να δείτε
τον Sniper μέσα από την κάμερα, πατώντας το Play δίπλα ακρι-
βώς από το record button, ενώ ενδέχεται να βλέπετε και κάτι
γραμμούλες να τον ακολουθούν (αν δεν εμφανίζονται, κάντε
δεξί κλικ στο viewport, display > enable camera frustum). Κάθε
φορά που καταγράφει κάτι το παιχνίδι, δημιουργεί και μία νέα
Ο Βασίλης Κασαπίδης δεν έχει πτυχίο σκηνοθε-
σίας, δεν είναι animator και από προγραμματισμό
δεν ξέρει πού παν’ τα τέσσερα. Δεν έχει καμία ει-
δίκευση και οι απόψεις του είναι πάντα λάθος.
Και καλά πιστεύει ότι γνωρίζει να χειρίζεται το
πρόγραμμα, αλλά δεν αξιώθηκε ούτε ένα project
να τελειώσει πάνω σε αυτό. Ο ίδιος ισχυρίζεται
πως έχει τριψήφιο IQ και λέει η μαμά του κάποτε
είπε πως είναι «κουκλί ζωγραφιστό». Και αυτός,
προφανώς, την πίστεψε…
DISCLAIMER
Η Valve, όταν δεν ανακοινώνει hardware και δεν εργάζεται πάνω σε παιχνίδια
που όλοι θέλουν να παίξουν, βγάζει στη φόρα μερικά από τα καλύτερα trailers
που υπάρχουν στο χώρο. Όλα τα shorts του Team Fortress 2 και τα promos για
τα Left 4 Dead δημιουργήθηκαν από επαγγελματίες που προφανώς ξέρουν
πολύ καλά πώς να φτιάχνουν αξιομνημόνευτα trailers. Αν σας έλεγα, όμως,
πως τα εργαλεία που χρησιμοποίησαν αυτοί οι άνθρωποι είναι ευρέως
διαθέσιμα και πάνω από όλα δωρεάν; Θα πετούσατε το περιοδικό στον αέρα
από τη χαρά σας; Αν έχετε ψώρα για σκηνοθεσία και animating (σαν και μένα),
τότε συνεχίστε να διαβάζετε. Μαζί θα μάθουμε τα βασικά βήματα για να
ξεκινήσετε να κάνετε τις ιδέες σας πράξη!
Το saving σώζει ζωές!
Σύντροφε, θυμήσου!
Control+S συχνά!