PC Master
50
κάμερα – στην προκειμένη περίπτωση, η κάμερα αυτή κυνηγά
τον Sniper. Πηγαίνοντας κάτω και δεξιά στο viewport, θα δείτε
ένα κουμπάκι που λέει Work Camera, ενώ αν το πατήσετε, θα
σας δείξει το point of view της νέας κάμερας. Αυτά που «βλέ-
πει» η τελευταία κάμερα είναι και αυτά που θα περαστούν στο
τελειωμένο video. Η Work Camera απλώς μας βοηθάει να
ελέγχουμε τα πράγματα μέσα στο πρόγραμμα. Βεβαίως, δεν
θα χρησιμοποιήσουμε όλο το footage, οπότε κινήστε το play-
head (την κάθετη γραμμούλα που κινείται όταν πιέζετε το
Play) στη χρονική στιγμή που ο Sniper κοιτάει έξω από το πα-
ράθυρο. Μετακινήστε τη work camera κάπου που να σας αρέ-
σει, κάνετε κλικ πάνω στο drop down menu στο κουμπάκι
work camera και πιέστε Change Camera Scene < New Camera.
Αυτό θα κάνει τη νέα κάμερα (ονόματι camera1) την τρέχουσα
κάμερα για το παρόν clip (ή αλλιώς layer – το μπλε και κίτρινο
μακρινάρι;). Αυτά που βλέπει η camera1 θα περαστούν στο βί-
ντεό μας και θα αγνοήσουμε τελείως την κάμερα του Sniper.
THE MUPPET PUPPET MASTER
Το recording είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους
μπορούμε να τοποθετήσουμε ψηφιακούς ηθοποιούς στο βί-
ντεό μας. Αν θέλουμε όμως να τους στήσουμε σε πόζες, ή αν
πολύ απλά βαριόμαστε να κάνουμε gimmick κολπάκια με το
recording, θα χρειαστεί να κάνουμε τα παρακάτω (Puppeteer-
ing).
Πατήστε το «+» κουμπάκι πάνω δεξιά. Στο drop down menu,
επιλέξτε το Create animation set for new model. Στο κουτάκι
που θα ανοίξει, μπορούμε να βρούμε όλα τα αντικείμενα που
υπάρχουν στο παιχνίδι. Ας δοκιμάσουμε να δημιουργήσουμε
έναν Soldier. Γράψτε στο πεδίο «Soldier.mdl», για να μην τον
ψάχνετε κάνα χρόνο, και τέλος Open. Παρατηρήστε πως το
νέο model εμφανίζεται ακριβώς μπροστά από την camera1.
Προφανώς και δεν είναι εκεί η θέση του, οπότε θα τον μετακι-
νήσουμε. Κάτω ακριβώς από το tab, ονόματι Timeline (εκεί
όπου βρίσκεται το layer μας), υπάρχουν τρία κουμπάκια, με το
ένα να είναι πατημένο. Αυτά αναπαριστούν, από αριστερά
προς τα δεξιά, τα Clip Editor, Motion Editor και Graph Editor.
Τόση ώρα βρισκόμασταν στον Clip Editor, αλλά για να μετακι-
νήσουμε models μέσα στο χάρτη, πρέπει να μπούμε στον Mo-
tion Editor. Πατώντας το κουμπάκι (ή το F3), θα παρατηρήσετε
ότι το timeline έγινε πράσινο από την κακία του. Υπομονή, θα
τα εξηγήσουμε όλα σε λίγο. Επιλέγοντας τον soldier1 από τη
Κάθε αρχή και δύσκολη. Τουλάχιστον δεν είναι δύσκολο να εντοπίσε-
τε το viewport.
Επιλέγοντας το χάρτη.
Το στέκι του Sniper. Αρκεί βέβαια να τον τοποθετήσουμε εκεί!
Χειρίζομαι τον Sniper σαν να παίζω κανονικά ένα FPS.