μίας οριζόντιας γραμμής με δύο κεφαλές να κοιτούν προς
αντίθετες κατευθύνσεις. Κάνοντας drag and drop, θα δείτε
πως δημιουργείται κάτι σαν ράμπα. Αυτό σημαίνει πως αν αλ-
λάξουμε κάτι, αυτή η αλλαγή θα εκτελείται παροδικά. Χρησι-
μοποιώντας ένα εργαλείο, προσπαθήστε να μετακινήσετε τον
Soldier, με τη ράμπα να φτάνει από την αρχή έως και το δέκα-
το δευτερόλεπτο. Τέλος, μεταφέρετε το Playhead στην αρχή
του κλιπ, πατήστε Play και δείτε τι συμβαίνει. Όσο ο Sniper,
που καταγράψατε πριν, κάνει τα δικά του, ο Soldier εκτελεί τη
δική του κίνηση σε διάστημα δέκα δευτερολέπτων, και μόλις
περάσουν αυτά, θα παραμείνει ακίνητος. Αν δεν υπήρχε η ρά-
μπα, ο Soldier θα καθόταν ακίνητος και όταν θα έφτανε η ώρα,
θα πραγματοποιούσε την κίνησή του ακαριαία.
Συγχαρητήρια! Μάθατε τα βασικά του animation! Είτε το πι-
στεύετε είτε όχι, όλα τα trailers που φτιάχνει η Valve γίνονται
με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Δυστυχώς, λόγω του περιορισμέ-
νου χώρου (και της περιορισμένης γνώσης μου), δεν μπορώ να
σας διδάξω πώς να κάνετε animation επαγγελματικού επιπέ-
δου. Να είστε βέβαιοι όμως πως η εξάσκηση είναι το πρώτο
βήμα για να διδάξετε στον εαυτό σας πώς να δημιουργείτε ρε-
αλιστικές και άρτιες κινήσεις. Για την ώρα όμως, προπονηθείτε
σε αυτά που μάθατε. Δημιουργήστε νέους χαρακτήρες, τοπο-
θετήστε τους σε αντικείμενα που υπάρχουν στο level (ή που
δημιουργείτε εσείς) και στήστε τους σε πόζες! Με το χειρισμό
του χρόνου, θυμηθείτε πως μπορείτε να κάνετε animate και
την κάμερα. Πιέζοντας το «+», επιλέξτε Create new animation
set for existing elements και επιλέξτε την camera1. Δημιουρ-
γήστε δύο ράμπες χρησιμοποιώντας τις δύο πλευρές που βρί-
σκονται στο timeline και κινήστε την κάμερα ώστε να τραβά
τρελιάρικα πλάνα.
ANIMATION FOR DUMMIES
Μπορεί να είμαστε σκράπες και να μη σκαμπάζουμε από ani-
mation, αυτό όμως δεν σημαίνει πως πελαγώσαμε. Θυμηθείτε
πως το Team Fortress 2 έρχεται με ένα κάρο animations που
χρησιμοποιούνται στο κυρίως παιχνίδι. Ας κάνουμε τον Soldier
να τρέξει προς μία κατεύθυνση. Επιλέξτε τον από τη λίστα στα
αριστερά της οθόνης, κάντε δεξί κλικ πάνω του και επιλέξτε
Import<Sequence (άλλες χρήσιμες επιλογές είναι το Set Skin
και φυσικά το delete AnimationSet(s), σε περίπτωση που θέλε-
τε να αφαιρέσετε κάτι). Στο παραθυράκι που θα ανοίξει (μπορεί
να περιηγηθείτε απλά σε όλες τις επιλογές με τα βελάκια κα-
τεύθυνσης), ψάξτε το Run_SECONDARY. Αφού το επιλέξετε, με-
τακινήστε το slider ονόματι move_x περίπου προς τημέση, ενώ
μπορείτε να πειράξετε και κάποια άλλα sliders αν θέλετε. Μό-
λις πατήσετε open και Play, θα δείτε πως ο Soldier ξεκινά αμέ-
σως να τρέχει με ελαφρώς χαμηλή ταχύτητα, αφού το slider
της οριζόντιας μετακίνησης μπήκε στο 50% περίπου. Προσέξτε
επίσης να τον περιστρέψετε σωστά, αλλιώς θα τρέχει ασταμά-
τητα αγνοώντας το terrain! Σαν κάτι να λείπει όμως… Μήπως,
λέω μήπως, ο Soldier τρέχει σαν χαζός χωρίς την καραμπίνα
του; Και όμως, δημιουργήσαμε τον Soldier χωρίς τα όπλα του,
οπότε χωρίς αυτά το animation φαίνεται… φτωχό. Υπέροχη ευ-
καιρία για να μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε locks.
PC Master
52
Σασπένς, δολοπλοκία και θάνατος!
ΠΟΥ ΠΑ’, ΡΕ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΟΟΟΟΟ;
Η κυματιστή ευθεία είναι το σημάδι πως κάναμε καλή δουλειά με το
lock!
Από το A Sentry’s Life, το νικητή των Saxx awards 2012.
Μην ξεχάσετε να δείτε τα
επίσημα tutorials της Valve