Page 53 - PC Master τ. 289

You know the drill! Βρείτε το w/shotgun.mdl και βάλτε το
στα χέρια του Soldier. Θα θελήσετε να πάτε το Playhead σε
μία χρονική περίοδο όπου ο Soldier έχει τα χέρια του στη σω-
στή θέση, ώστε να βοηθηθείτε. Η τοποθέτηση της καραμπίνας
δεν είναι τρομερά δύσκολη υπόθεση, αλλά γλιτώστε λίγο χρό-
νο και απλά βάλτε τη όπως να ’ναι στα χέρια του. Όπως θα δεί-
τε, επειδή τίποτα στην άτιμη αυτή ζωή δεν είναι εύκολο, η κα-
ραμπίνα παραμένει μετέωρη. Αλλά αυτό θα το λύσουμε ευθύς
αμέσως. Βεβαιωθείτε πως βρίσκεστε στον Motion Editor και
κρατήστε πατημένο το Control. Όλα τα joints του Στρατιώτη
θα λάμψουν, οπότε επιλέξτε ένα από τα χέρια που αγγίζει το
όπλο (προσπαθήστε να βρείτε το bip_hand_R ή bil_hand_L).
Μόλις το επιλέξετε, θα δείτε στη λίστα πως έχουν γίνει col-
lapsed κάποια πεδία με το χέρι να είναι highlighted. Κοιτάξτε
επίσης στην καραμπίνα, πατώντας το σύμβολο «συν» στα αρι-
στερά του ονόματός της για το Body<rootTransform. Αυτή εί-
ναι η επιλογή που ψάχνουμε. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή εδώ,
καθώς το Source Filmmaker είναι κάπως περίεργο όσον αφορά
στα locks. Δεν θα κλειδώσουμε την καραμπίνα στα χέρια του
Soldier, αλλά το χέρι του Soldier θα κλειδωθεί στην καραμπίνα.
Ξέρω, ηλίθιο, αλλά έτσι είναι. Πάρτε λοιπόν το bip_hand_R ή
το bip_hand_L και ρίξτε το στο άδειο κουτάκι αριστερά από το
rootTransform. Αν το κάνατε σωστά, θα δείτε μερικά λουκέτα
μέσα στα μέχρι πρότινος άδεια κουτάκια αριστερά από τα πε-
δία της καραμπίνας. Δεν τελειώσατε όμως. Αν κυλήσετε το
χρόνο, θα δείτε πως η καραμπίνα παραμένει ακόμα ακίνητη.
Για να τελειώσετε, επιλέξτε μέσα από τη λίστα το rootTrans-
form της καραμπίνας και ψάξτε να βρείτε μέσα από το tab Pro-
cedural (ακριβώς ανάμεσα από τη λίστα με τα αντικείμενα και
το viewport) την επιλογή Playhead. Μόλις το εντοπίσετε και
είστε βέβαιοι πως το rootTransform είναι επιλεγμένο, κρατή-
στε το αριστερό κλικ μέσα στο Playhead και τραβήξτε το προς
τα δεξιά. Είστε έτοιμοι! Οι τιμές των μεταβλητών στα joints του
Soldiers τη χρονική στιγμή που επισημαίνει το Playhead έχουν
περαστεί στο rootTransofrm του όπλου, μέσα στην επιλογή
δηλαδή που ορίζει πού βρίσκεται η καραμπίνα στον κόσμο. Πα-
τώντας το Play, λογικά θα μπορείτε να δείτε τον Soldier να
τρέχει με την καραμπίνα του, σαν κανονικό φανταράκι.
THE BEGINNING OF THE END
Νεαροί padawans, το μάθημά μας τελειώνει εις ολίγον, αλ-
λά πριν γίνει αυτό, ας καλύψουμε μερικά χρήσιμα πραγματάκια
που αγνοήσαμε. Πρώτον και σημαντικότερον, παραλείψαμε
(
παρέλειψα) να αναφέρουμε (αναφέρω) πως κάθε clip μπορεί
να μεγαλώσει ή να μικρύνει αν το τραβήξουμε από τα δύο
άκρα του, ώστε να γεμίσει τα μαύρα κενά του sequence, τα
οποία πρέπει να καλυφθούν ώστε να μη διακόπτεται το βίντεό
μας. Με το control+c/control+v κάνουμε το πατροπαράδοτο
copy/paste (μπορεί να γίνει και μέσα από το File Menu), ενώ
με το B κόβουμε το επιλεγμένο clip στα δύο. Κάτω από τα clips
έχουμε τα τρία πεδία Dialog, Music και Effects, όπου μπορούμε
να βάλουμε ηχητικά clip, είτε δικά μας είτε του παιχνιδιού
(
πρέπει απαραίτητα να βρίσκονται σε .wav μορφή). Δεν έχει
σημασία σε ποιο πεδίο θα τα βάλετε – βρίσκονται εκεί για να
τα οργανώσετε πιο εύκολα, ενώ με δεξί κλικ πάνω σε κάθε
sound clip μπορείτε να κάνετε Set Volume και Show Wave-
form, ώστε να τα φέρετε όλα στα μέτρα σας. Όταν είστε έτοι-
μοι να δείξετε στον κόσμο το masterpiece σας, πηγαίνετε στο
File< Export<Movie και συμπληρώστε τις επιλογές που σας
αρέσουν (οι default είναι μια χαρά).
Τέλος και πιο σημαντικό, μία ερώτηση: Μπορεί να το τρέξει
το μηχάνημά μου; Η σύντομη απάντηση είναι ναι. Επιφυλάσσο-
νται κίνδυνοι όμως για τα ασθενέστερα μηχανήματα, καθώς οι
μικρές ποσότητες RAM σε 32-bit λειτουργικά προκαλούν συ-
χνά crashes, ενώ από ένα σημείο και μετά, ενδέχεται να μην
μπορείτε να συνεχίσετε την εργασία σας. Μην αποθαρρύνεστε
όμως. Ακολουθήστε το tutorial και μάθετε τα βασικά στάδια
του editing, του posing και του animation. Ποιος ξέρει; Μπορεί
σε λίγα χρόνια να γίνετε ανάρπαστοι!
PC
53
PC Master
Nominee για 51 διαφορετικά βραβεία, η σύντομη ταινία της Bilaros
Productions δείχνει αρκετά περιεκτικά τις δυνατότητες του Source
Filmmaker.