R
eview
PC Master
72
Π
ρέπει να ήταν 1993-94 όταν
ένας πολύ καλός μου φίλος
με φώναξε στο σπίτι του να
δούμε κάτι που «είχε ανακα-
λύψει». Ονομαζόταν Cham-
pionship Manager και έδινε
στον παίκτη τη δυνατότητα να «μανατζά-
ρει» πλήρως ομάδες των αγγλικών πρωτα-
θλημάτων. Εντάξει, το «μανατζάρει» είναι
ίσως υπερβολικό, καθώς στην ουσία ο παί-
κτης εκτελούσε καθήκοντα προπονητή και
μόνο, και αυτά όχι πλήρως. Μπορούσε να
επιλέξει την 11άδα, να κάνει τις αλλαγές
κατά τη διάρκεια του αγώνα, να επιλέξει
την τακτική της ομάδας, άντε και να κάνει
τις μεταγραφές.
Αυτό που μας είχε ξενίσει και τους δύο
ήταν το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του
αγώνα το μόνο που βλέπαμε ήταν μία σύ-
ντομη περιγραφή των σημαντικότερων
συμβάντων, κάτι σαν τη ραδιοφωνική μετά-
δοση δηλαδή. Δεν απεικονιζόταν ούτε
αγωνιστικός χώρος, ούτε «ανθρωπάκια» να
πασάρουν, να κόβουν και να σουτάρουν,
ούτε τίποτα. Βέβαια μετά από λίγο συνηθι-
ζόταν η συγκεκριμένη παράλειψη, καθώς η
«
ραδιοφωνική» μετάδοση ήταν τόσο καλο-
φτιαγμένη που σε έκανε να νιώθεις ότι δεν
χρειαζόταν τίποτε περισσότερο.
Έτσι, πολύ σύντομα, βρεθήκαμε να τσα-
κωνόμαστε για το σύστημα της ομάδας και
για το αν θα πάρουμε με μεταγραφή τον
Bakayoko ή όχι. Κάπως έτσι η Aston Villa
κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα και
αντιλήφθηκα ότι πλέον υπάρχει ένα παιχνί-
δι football management στο οποίο οι επι-
λογές του παίκτη όντως μπορούν να κά-
νουν πολύ μεγάλη διαφορά.
Η εξαιρετική δουλειά που έκανε η Sports
Interactive όσον αφορά στη διαρκή ενημέ-
ρωση της τεράστιας βάσης δεδομένων του
παιχνιδιού και η προσθήκη όλο και περισ-
σότερων πρωταθλημάτων σε κάθε νέα έκ-
δοση, το κατέστησε μέσα σε πολύ μικρό
χρονικό διάστημα ένα πραγματικό «εργα-
λείο», εξαιρετικά χρήσιμο για πολλούς
managers, προπονητές, ακόμη και τεχνι-
κούς διευθυντές ποδοσφαιρικών ομάδων
σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και όχι άδικα.
Η προσθήκη ολοένα και περισσότερων
πρωταθλημάτων, σε συνδυασμό με την
αδιάκοπη ενημέρωση της βάσης δεδομέ-
νων, εκτόξευσαν το FM πολύ μπροστά από
τον επίδοξο ανταγωνισμό του. Όταν το
2004
επήλθε το διαζύγιο μεταξύ Sports In-
teractive (developer) και Eidos (publisher),
όλοι μας φοβηθήκαμε ότι αυτό θα αποτε-
λούσε το τέλος του καλύτερου manager
που είχαμε δει ποτέ.
ΧΩΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΜΕ
ΜΟΝΑΧΟΙ
Το μπάχαλο που ακολούθησε το «διαζύ-
γιο», με την SI Games να διατηρεί τα δικαιώ-
ματα του κώδικα και της βάσης δεδομένων
και την Eidos την ονομασία και το UI, δεν
άφηνε και πολύ χώρο για αισιοδοξία. Ευτυ-
χώς όμως βρέθηκε η SEGA η οποία περιμάζε-
ψε την «ορφανή» SI Games, δίνοντάς της τη
δυνατότητα να συνεχίσει απερίσπαστη το
έργο της. Βέβαια ο τίτλος Championship
Manager πήγε αναγκαστικά περίπατο, καθώς
η Eidos τον κρατούσε γερά στα χέρια της.
Και όχι μόνον είχε «δαγκώσει» το franchise,
αλλά σκόπευε να αναπτύξει εσωτερικά το
νέο CM. Όπερ και έκανε, αλλά από τη στιγμή
που οι «πρωτομάστορες» της SI ήταν ακόμη
στο παιχνίδι, μάλλον άδικα το πάλευε.
FOOTBALL
MANAGER 2014
Το FM σάς κρατά διαρκώς ενήμερους για την
απόδοση των παικτών σας εντός του αγωνιστι-
κού χώρου.
Αν «βαστάνε τα κότσια σας», προσθέστε κά-
ποια από τις επιπλέον προκλήσεις.
Τρεχαλατζήδες και μαντουμαδόροι
Του Παύλου Δημόπουλου
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Intel Core 2 Quad 2,50GHz,
4
GB μνήμη, κάρτα γραφικών nVidia GTS
450,
Windows 7 Ultimate Edition.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Άκοπα, αβάδιστα…