Page 45 - PC Master τ. 290

45
PC Master
προσφέροντας το υπέρτατο «living-room experience», όπως ακού-
με συνέχεια να λένε. Για τρίτη και τελευταία φορά ξαναρωτώ, τι
σημαίνει αυτό για το PC gaming; Απολύτως τίποτα. Πρέπει, κατά
την άποψή μου να περάσει πολύς καιρός μέχρι να δούμε πράγματα
να αλλάζουν για την PC master race (political incorrectness is in-
correct).
ΠιγκουIνοι με εΠIςημΑ ενδYμΑτΑ
Ενώ οι δυνατότητες που υπόσχεται το SteamOS δεν πρέπει να
περάσουν σε καμία περίπτωση απαρατήρητες (όπως, για παράδειγ-
μα parental controls, multimedia, streaming), θα σταθώ περισσό-
τερο στο τι μπορεί να κάνει το λειτουργικό αυτό για το console
gaming, ή αλλιώς, για το gaming στα σαλόνια μας. Υποθέτοντας
πως ένα Steam Machine είναι τόσο δυνατό όσο ένα high-end PC, τι
μπορούμε να περιμένουμε από άποψη παιχνιδιών; Ας πάρουμε τα
πράγματα από την αρχή. Το SteamOS, όπως παρέλειψα να αναφέ-
ρω στην αρχή, είναι βασισμένο στο Linux kernel. Με απλά λόγια,
(
και επειδή είμαι ο πλέον ακατάλληλος για να σας εξηγήσω τι συμ-
βαίνει με τεχνικούς όρους) SteamOS=Linux. Μπορείτε να περιμένε-
τε κάθε παιχνίδι που τρέχει σε Linux να λειτουργεί και σε SteamOS,
αλλά, όπως είναι μάλλον αναμενόμενο, η συλλογή αξιόλογων Lin-
ux games είναι τρομερά μικρή, ενώ λάμπουν διά της απουσίας
τους τα ΑΑΑ games. Ή η Valve ξέχασε κάτι εξαιρετικά σημαντικό, ή
έχει όντως ένα σχέδιο για να φέρει ολόκληρο το Steam Store στο
SteamOS. Η nVidia έχει ήδη αποκαλύψει το ρόλο της στη διαδικα-
σία δημιουργίας του SteamOS και έχει ξεκινήσει να θεραπεύει τις
ήδη τετριμμένες σχέσεις της με την open source κοινότητα (το να
δέχεσαι το μεσαίο δάκτυλο από το δημιουργό του Linux, Linus Tor-
valds, είναι μεγάλη υπόθεση!) κάνοντας διαθέσιμους ειδικούς dri-
vers για τα Linux operating systems. Μεγαλεπήβολο σχέδιο το port
περίπου 2,5 χιλιάδων games (ο Gabe υπόσχεται τη μεταφορά ολό-
κληρου του Steam library) σε ένα νέο λειτουργικό, δεν λέω. Το αν
είναι όμως εφικτό ή όχι μένει αναπάντητο για την ώρα.
Αρκετές εταιρείες-developers έχουν ήδη εκφράσει τον ενθου-
σιασμό τους για το εγχείρημα αυτό, ενώ εταιρείες όπως οι DICE και
Creative Assembly έχουν δηλώσει πως θα παρέχουν υποστήριξη
στα παιχνίδια τους ώστε να τρέχουν στο λογισμικό της Valve. Οπό-
τε, χωρίς να έχουμε κάποια άλλα χειροπιαστά αποδεικτικά στοι-
χεία, θα υποθέσουμε πως κάθε Steam Machine (θα βγουν στην
αγορά κάποια στιγμή μέσα στο 2014) θα έχει τη δυνατότητα να
αποδίδει ικανοποιητικά καλά σε όλα τα παιχνίδια. Τι ακριβώς θα
προσφέρει στον hardcore PC gamer που είναι ευχαριστημένος με
Όταν η εταιρεία που ευθύνεται για μερικά από τα ποιοτικότερα franchises όλων
των εποχών (βλ. Half-Life, Portal) αλλά και για την απογείωση της ψηφιακής
διανομής παιχνιδιών ανακοινώνει ένα νέο λειτουργικό, καθώς και τη δική της
κονσόλα και χειριστήριο, βαράμε προσοχή και έχουμε τα μάτια μας... 14. Δεν
έχουμε κάθε μέρα την ευκαιρία να παρακολουθούμε το τέλος μιας εποχής, το
γύρισμα μιας σελίδας, τη συστηματική εξολόθρευση του ανταγωνισμού! Ή
τουλάχιστον έτσι θέλει να πιστεύει η Valve.
Μόνο ο χρόνος θα δείξει…
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
Άραγε θα αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των κατασκευαστών του ή θα
απογοητεύσει περίτρανα;
Ο Gabe δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με τα νέα «παραθυράκια». Μα
καθόλου, όμως…