61
PC Master
CB:
Ακριβώς έτσι κι επίσης θα υποτιμού-
σαν τα στοιχεία αυτά. Είναι εύκολο να χα-
θείς μέσα σε μια θάλασσα από δυνάμεις κι επι-
λογές στο interface. Η Erica εξασκούσε τις δυνάμεις
της καθώς προχωρούσε η ιστορία, νιώθοντας όλο και μεγα-
λύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά για τις ικανότητές της. Στο
τρίτο επεισόδιο, προσθέσαμε έναν δεύτερο playable χαρακτήρα
και παίξαμε με την ιδέα των interactive μνημών. Έ τσι, οι δυνάμεις
καθορίζονταν από αυτό που χρειαζόταν το σενάριο.
PCM:
Πες μας για τους βασικούς συντελεστές που ερ-
γάστηκαν στο Cognition. Σε κάποιο σημείο, υπήρξαν φή-
μες για δεύτερη σαιζόν. Υπάρχει τέτοια πιθανότητα;
CB:
Θα χρειαζόμουν πολύ χρόνο για να μιλήσω για τον
καθένα ξεχωριστά, γι’ αυτό καλύτερα να αναφερθώ στη
Phoenix Online ως ομάδα. Είμαστε μια μικρή ανεξάρτητη
εταιρεία που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, με τρομε-
ρά ταλαντούχα άτομα απ’ όλο τον κόσμο. Είμαστε πολύ πα-
θιασμένοι και πολύ σοβαροί με αυτό που κάνουμε, έστω κι αν
κατά βάθος δεν είμαστε παρά μια παρέα παιδιών που παθιά-
ζονται με τα παιχνίδια τους. Επίσης, επιχειρούμε να συνεργα-
ζόμαστε με διάφορους τρόπους και με άλλους ανεξάρτητους
developers, να τους βοηθάμε από το μάρκετινγκ μέχρι τη διανο-
μή και την έκδοση.
Είναι πολύ πιθανό να υπάρχει δεύτερη σαιζόν του Cognition.
Δεν γνωρίζουμε ακόμα πότε, διότι είμαστε πολύ απασχολημένοι
με το Moebius, το Gabriel Knight και ένα spin-off του The Silver
Lining που ονομάζεται Endless, αλλά θα φτάσουμε κι εκεί. Έχου-
με ήδη αρκετές καλές ιδέες για αυτό.
PCM:
Αν ζητούσα από τους συνεργάτες σου να περιγράψουν
την προσωπικότητά σου με μία λέξη, ποιες λέξεις πιστεύεις πως
θα ακούγονταν συχνότερα;
CB:
Τρελός. Φιλόδοξος. Αμείλικτος. Χαζούλης. Δραματικός. Πα-
θιασμένος. Θετικός. Αν και μάλλον πέφτω τελείως έξω και όλοι
τους με θεωρούν μάπα!
PCM:
Τι μπορείς να μας πεις για τα επερχόμενα projects σας, το
Moebius και το remake του Gabriel Knight; Σχετικά με το τελευ-
ταίο, σκεφτήκατε ποτέ την πιθανότητα ενός sequel;
CB:
Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που δουλεύουμε σε αυτά! Το
Moebius ακολουθεί τον Malachi Rector, έναν αντικέρ που είναι
εξαιρετικός στην ανάλυση και αναγνώριση της ιστορίας αντικει-
μένων, μία κυβερνητική οργάνωση που ενδιαφέρεται για αυτόν
και μια ιδιαίτερα μοναδική θεωρία για επαναλαμβανόμενα μοτίβα
στην ιστορία. Έχει μια αίσθηση «James Bond» σε ό,τι αφορά τους
δυο πρωταγωνιστές και τους μεταξύ τους αστεϊσμούς και πι-
στεύω πως οι οπαδοί του Gabriel Knight θα το αγαπήσουν. Είμα-
στε στα τελικά στάδια της δημιουργίας και σχεδιάζουμε να το κυ-
κλοφορήσουμε στις αρχές του επόμενου έτους.
Σχετικά με το remake του Gabriel Knight, αισθάνομαι ευλογη-
μένος που συμμετέχω σε αυτό. Είναι αστείο, διότι προσπάθησα
δύο φορές για να γίνει αλλά δεν συνέβη, και μια μέρα που δεν το
σκεφτόμουν καν επέστρεψε στα χέρια μας, κάτι εκπληκτικό. Αν
και είναι ακόμα νωρίς, στοχεύουμε στην κυκλοφορία του στα μι-
σά του 2014. Όσο για το sequel, ναι, σαφώς υπάρχει περίπτωση
να το κάνουμε στη συνέχεια, όμως θα εξαρτηθεί από το πόσο κα-
λά θα πάει το remake. Μπορώ να σου πω ότι η ιστορία του θα εί-
ναι φανταστική, επομένως αγοράστε πολλές κόπιες, ώστε να
μπορέσουμε να δούμε το Gabriel Knight 4!
PCM:
Το περιοδικό μας διαθέτει μία στήλη εκμάθησης
adventure game design για επίδοξους δημιουργούς. Θα ήθελες
να τους στείλεις ένα μήνυμα;
CB:
Θα μπορούσα να γράψω βιβλίο πάνω στο θέμα, αλλά αν
ήταν να επιλέξω ένα μήνυμα για τους επίδοξους δημιουργούς
adventures, αυτό θα ήταν «πάντα να βεβαιώνεσαι πως οι γρίφοι
σου είναι λογικοί.»
Όλοι λατρεύουμε τους δύσκολους γρίφους και είναι καλό να
τους έχουμε, αλλά να θυμάστε πως υπάρχει μία λεπτή γραμμή με-
ταξύ της δυσκολίας και της απογοήτευσης και απαιτείται ισορροπία.
Δώστε στους παίκτες να καταλάβουν ότι βρίσκονται στο σωστό
δρόμο. Αν έχουν ιδέες που θέλουν να δοκιμάσουν, αλλά είναι πολύ
νωρίς για να δουλέψουν, τουλάχιστον υποδείξτε το τους με σαφή-
νεια, ώστε να ξέρουν ότι κάνουν τα σωστά βήματα. Μερικά προσε-
κτικά hints εδώ κι εκεί μπορούν να βοηθήσουν τον παίκτη να μη
φτάσει στο σημείο της απογοήτευσης στο οποίο μπορεί να τον χά-
σετε: Θυμηθείτε ότι 20 χρόνια πριν, που κάτι τέτοιο ήταν ο κανό-
νας, δεν υπήρχε το Ιnternet ούτε χιλιάδες άλλα παιχνίδια και περι-
σπασμοί. Αν χάσεις τη συμμετοχή του παίκτη σου για ένα δευτερό-
λεπτο, θα βρεθεί στο Facebook ή το Twitter πριν το καταλάβεις.
Επίσης, να δοκιμάζετε το παιχνίδι στο μυαλό σας ενώ το δημι-
ουργείτε. Φανταστείτε τον κόσμο του παιχνιδιού, τι έχετε στο
inventory σας, όλα τα πιθανά βήματα που μπορεί να κάνει ο παί-
κτης σας. Τι θα μπορούσε να επιχειρήσει που να τον αποπροσα-
νατολίσει από τη σωστή λύση, τι λογικές πράξεις θα μπορούσε
να δοκιμάσει με άλλα αντικείμενα που θα πρέπει να δουλέψουν.
Ψάξτε για πράγματα που συνήθως δεν θα σκεφτόσασταν, γιατί
κάποιος άλλος θα το κάνει. Όλα αυτά τα μικρά πράγματα είναι
σημαντικά για να φτιάξετε έναν καλύτερο γρίφο.
Και να θυμάστε, εύκολο δεν σημαίνει απαραίτητα κακό. Μπο-
ρείτε να έχετε εύκολους γρίφους που να κάνουν τους παίκτες να
νιώθουν έξυπνοι και να τους δίνουν την αίσθηση του κατορθώ-
ματος όταν λυθούν. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για τη δημιουργία
καλών γρίφων, αλλά το κοινό σημείο τους είναι ότι όλοι είναι λο-
γικοί, επομένως αυτό μην το βγάζετε ποτέ από το νου σας!
PCM:
Σε ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σου, καλή επιτυχία
στα παιχνίδια που ετοιμάζετε.
CB:
Κι εγώ ευχαριστώ, να μας παρακολουθείτε στη διεύθυνση
PC