Page 82 - PC Master τ. 290

R
eview
PC Master
82
T
όσα χρόνια στο «κουρμπέτι»,
ελάχιστες φορές έχω διχαστεί
τόσο πολύ όσο με το ArmA 3.
Προς τι ο διχασμός; Πάμε να
δούμε τα πράγματα από την αρ-
χή. Είναι κοινό μυστικό ότι είμαι
λάτρης της σειράς Armed Assault και της
Bohemia Interactive από το 2001, όταν
έπεσε στα χέρια μου (εντελώς «κατά λά-
θος») το πρώτο Operation Flashpoint. Επιτέ-
λους είχε εμφανιστεί στην αγορά κάτι εντε-
λώς διαφορετικό από τα συνήθηFPS και
tactical shooters που είχαμε δει μέχρι τότε.
Εντάξει, ενστικτωδώς μπορεί κάποιος να το
κατέτασσε από την πρώτη στιγμή μεταξύ
των tactical shooters, όμως στην πραγματι-
κότητα το ArmA ανέκαθεν κινούνταν πολύ
πιο κοντά σε αυτό που πάντα μου άρεσε να
ονομάζω (από την εποχή του Operation
Flashpoint ακόμη) «εξομοιωτή στρατιώτη».
Tόσο τα OFP όσο και τα ArmA ανέκαθεν
μετέφεραν έναν «αέρα» ρεαλισμού και εξο-
μοίωσης που δεν υπονοείτο καν στα υπό-
λοιπα shooters (tactical και μη) της αγο-
ράς. Πιθανόν να οφείλεται στον «ορθάνοι-
χτο» κόσμο, ίσως στα καλοδουλεμένα
physics, ακόμη και στην Α.Ι. (για την οποία
τόσα αρνητικά έχουν γραφτεί αλλά εγώ,
προσωπικά, τη θεωρώ σαφώς ανώτερη από
άλλα παρεμφερή παιχνίδια), όπου και να
οφείλεται τελικά, το μόνο βέβαιο είναι ότι
απειροελάχιστες φορές οποιοδήποτε παι-
χνίδι της σειράς μού άφησε action γεύση
στο στόμα, ουδέποτε ξεστράτισε από τη
ρεαλιστική εξομοίωση και ας διατείνεται η
Bohemia Interactive ότι στόχος της δεν εί-
ναι ο ρεαλισμός αλλά η απλή διασκέδαση.
Γιατί τα πεπραγμένα της άλλα δείχνουν.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Αμερικανι-
κός Στρατός έχει επιλέξει την πλατφόρμα
που δημιούργησε η τσέχικη εταιρεία
για τη σειρά Armed Assault (δη-
λαδή τo Virtual Battlefield Sys-
tem) ως βάση για την υλο-
ποίηση του προγράμματός
του για την ηλεκτρονική
εκπαίδευση οπλιτών
και στελεχών.
Αν συνυπολογίσει κανείς σε όλα τα προα-
ναφερθέντα και το γεγονός ότι το πρώτο
ArmA ήταν το παιχνίδι που με «υποχρέωσε»
να ασχοληθώ επισταμένως με τη multiplay-
er πλευρά του (είναι γνωστή άλλωστε η,
σχεδόν αποκλειστική, προτίμησή μου στα
single-player campaigns), μπορεί εύκολα να
καταλάβει ότι τρέφω μία ιδιαίτερη αδυναμία
στη συγκεκριμένη εταιρεία και μία ακόμη
μεγαλύτερη αδυναμία στην εν λόγω σειρά.
Και αυτό ακριβώς αποτελεί το πρώτο σκέ-
λος του διλήμματός μου, το θετικό σκέλος.
Αναλογιζόμενοι λοιπόν την έκδηλη λα-
τρεία μου προς τα Armed Assault (έλεος
πια με τη σύντμηση!), θα μπορέσετε εύκο-
λα να καταλάβετε γιατί έχω προβληματι-
στεί τόσο πολύ με την όλη διαδικασία πα-
ραγωγής και, κυρίως, με την κυκλοφορία
του παιχνιδιού. Αυτό δηλαδή που αποτελεί
το δεύτερο, το αρνητικό, σκέλος του δι-
λήμματός μου.
Kάποια υποβρύχια δεν γέρνουν...
ARMA 3
Ακόμη και στο μέλλον, ο φαντάρος «τρέχει».
Είχα τ’ όνειρό μου,
το οπλοπολυβόλο μου.
Στ’ ArmAτα, στ’ ArmAτα!
Του Παύλου Δημόπουλου
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Intel Core 2 Quad 2,50GHz,
6
GB μνήμη, κάρτα γραφικών nVidia GTS
450,
Windows 7 Ultimate Edition.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Ξεχάστε τα high settings αν το PC σας
δεν είναι uber…