Page 85 - PC Master τ. 290

R
eview
85
PC Master
αποστολών showcase που είχαμε δει πριν
την κυκλοφορία του campaign. Προσπάθη-
σα να αποφύγω να γκρινιάξω και γι’ αυτό,
όμως όλη αυτή η νοοτροπία που δείχνει η
Bohemia Interactive μού φαίνεται εντελώς
«
ξένη» σε σχέση με την εικόνα που είχα
σχηματίσει για την εταιρεία τα 13 τελευ-
ταία χρόνια. Κρίμα…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΤΙΟ (;)
Ό,τι και να πει κανείς για την «καρδιά»
του ArmA 3, δηλαδή τη μηχανή γραφικών
Real Virtuality, είναι λίγο. Τα γραφικά είναι
πραγματικά εκπληκτικά από κάθε άποψη.
Φοβερή λεπτομέρεια, απίστευτοι χρωματι-
σμοί, πραγματική αίσθηση προοπτικού βά-
θους και απόστασης, ακόμη και τα σύννεφα
αλλά και το νερό δείχνουν να έχουν πραγ-
ματικό «όγκο». Θα σας πω μόνο ένα πράγμα.
Στο ArmA 3 έχω δει μερικά από τα ωραιότε-
ρα ηλιοβασιλέματα της ζωής μου, συμπερι-
λαμβανομένων και των πραγματικών!
Φυσικά όλες αυτέςοι ομορφιές έχουν το
αναπόφευκτο, όσο και αναμενόμενο, «κό-
στος». Αν δεν έχετε στην κατοχή σας κά-
ποιο PC-«κτήνος», μάλλον θα πρέπει να αρ-
κεστείτε σε low detail settings. Όχι βέβαια
ότι εκεί θα δείτε κάτι «άσχημο», απλώς δεν
θα είσαστε σε θέση να εκτιμήσετε το μεγα-
λείο της Real Virtuality. Στον τομέα του
ήχου τα πράγματα δεν είναι τόσο «ρόδινα».
Ναι μεν ο ήχος στη μάχη είναι πραγματικά
τέλειος (πυροβολισμοί, εκρήξεις, ήχοι οχη-
μάτων, ηχητικές εντολές), όμως στις συνο-
μιλίες παρατήρησα αρκετά προβλήματα. Το
πιο αντιαισθητικό όλων ήταν το γεγονός
ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι υπότιτλοι
δεν συμβάδιζαν με τα λεγόμενα, ενώ κά-
ποιος από τους προγραμματιστές μάλλον
υπερέβαλε εαυτόν στο θέμα του directio-
nal ήχου. Τι εννοώ; Σε ορισμένες συνομι-
λίες αν δεν γυρίσετε το κεφάλι σας προς
τη σωστή κατεύθυνση, απλώς δεν ακούτε
ομιλία. Δεν συμβαίνει πολύ συχνά, όταν
όμως συμβαίνει είναι αρκετά ενοχλητικό.
Δευτερευούσης σημασίας σίγουρα οι
όποιες τεχνικές αστοχίες υπάρχουν, το
πρόβλημα όμως είναι ότι υπάρχουν και ενι-
σχύουν την αίσθηση «τσαπατσουλιάς» που
είναι διάχυτη στο παιχνίδι.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ;
Παρά τις όποιες αντιρρήσεις και τα παρά-
πονα που έχω από την Bohemia Interactive
σχετικά με τη διαχείριση της κυκλοφορίας
του ArmA 3, θα σας το συστήσω ανεπιφύ-
λακτα. Το campaign μπορεί να ενσωματώ-
θηκε με μεγάλη καθυστέρηση και να είναι
«
επεισοδιακό», όμως είναι αρκετά ενδιαφέ-
ρον και αποτελεί ένα εξαιρετικό tutorial.
Τα γραφικά μπορεί να είναι απαιτητικά,
όμως αποζημιώνουν και με το παραπάνω
τους ευτυχείς κατόχους κάποιου ισχυρού
συστήματος, ενώ λειτουργούν καλά και για
τους υπόλοιπους «κοινούς θνητούς». Τα θε-
ματάκια με τον ήχο και τους υπότιτλους σε
ορισμένες συνομιλίες ελπίζουμε ότι θα
επιλυθούν στο εγγύς μέλλον, μέσω κάποι-
ου patch.
Όσον αφορά στην A.I. του παιχνιδιού, τα
πράγματα ήταν λίγο πολύ αυτά που περι-
μέναμε, κρίνοντας από τα προηγούμενα
παιχνίδια της σειράς ArmA. Εχθροί και σύ-
ντροφοι λειτουργούν ελαφρώς ως aim-
bots, πετυχαίνοντας «διάνα» σχεδόν από
κάθε απόσταση, όμως κατ’ εμέ αυτό δεν
είναι απαραίτητα κακό. Αντίθετα μάλιστα,
όταν ο εχθρός είναι εξαιρετικά εύστοχος
(
σε συνδυασμό μάλιστα με το damage
model το οποίο δεν «συγχωρεί»), ο παίκτης
αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει περισσότε-
ρη τακτική προκειμένου να επιβιώσει και
να φέρει εις πέρας την αποστολή του. Αυ-
τό άλλωστε ανέκαθεν διαφοροποιούσε τα
παιχνίδια της ΒΙ από τον ανταγωνισμό.
Το multiplayer είναι το γνωστό ποιοτικό
multiplayer που είχαμε δει και στα προη-
γούμενα Armed Assault το οποίο, σε συν-
δυασμό με τον εκπληκτικό mission editor
και τις απεριόριστες δυνατότητες mod-
ding, το καθιστούν το καλύτερο multi-
player που έχω παίξει ποτέ στη ζωή μου.
Τελικά το ArmA 3 είναι ένα εξαιρετικό παι-
χνίδι και κινείται, γενικά, στα επίπεδα στα
οποία μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια η
ΒΙ. Αν δεν είχε γίνει το φιάσκο με την κο-
ροϊδία του release, σίγουρα θα έπαιρνε
μεγαλύτερη βαθμολογία και θα μιλούσα-
με για ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της
χρονιάς.
Εδώ καράβια χάθηκαν, βαρκούλες αρμενίζουν…
Τι εννοείς βαράω
στο γάμο του καραγκιόζη;
Αν βάλετε τα πάντα σε
high settings, θα
συναντήσετε
προβλήματα όσο ισχυρό
μηχάνημα και αν
διαθέτετε, ιδιαίτερα σε
multiplayer σενάρια.
80
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Υπέροχα γραφικά
Το γνωστό, ποιοτικό multiplayer
Ο καλύτερος editor και το
μεγαλύτερο modding community
στο είδος του
Ρεαλισμός, ρεαλισμός, ρεαλισμός
Ίσως το χειρότερο release στην
ιστορία του gaming
• «
Επεισοδιακό» campaign,
προστέθηκε με μεγάλη
καθυστέρηση
Αρκετά «βαρύ», κυρίως λόγω του
περίπλοκου scripting
n
Είδος:
Tactical Shooter
n
Έκδοση:
Bohemia Interactive
n
Ανάπτυξη:
Bohemia Interactive
n
Τιμή:
44.99 (
Steam)
n
Απαιτήσεις:
Vista και άνω, επεξεργαστής 2GHz Dual Core (Core 2
Duo E4400 2.0GHz ή Athlon 64 X2 Dual Core 4600+), 2GB RAM, 512MB κάρτα γραφικών (nVidia GeForce 8800 GT/ ATI Radeon HD 3870), DirectX 10, 15GB στον σκληρό δίσκο
n
Μultiplayer:
Ναι
n
Επίσημο website:
n
Επιρροές:
Armed Assault 1 & 2
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Call of Duty series, Battlefield series