R
eview
PC Master
84
μπλε οθόνες! Σε αυτό τον τομέα έχουν γί-
νει πραγματικά τεράστια βήματα προόδου,
καθώς το optimization που έχει γίνει στη
μηχανή γραφικών της «τελικής» έκδοσης
είναι προφανές.
Τα CTDs και οι μπλε οθόνες είναι οριστι-
κά παρελθόν, καθώς η έκδοση είναι πλέον
απόλυτα σταθερή, ενώ και το frame-loss
έχει περιοριστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Βέβαια η εξαίσια μηχανή γραφικών του Ar-
mA 3, η οποία αποτελεί ό,τι πιο όμορφο
έχουμε δει σε open-world πλαίσιο, παρα-
μένει πολύ απαιτητική σε υπολογιστική
ισχύ και για να απολαύσετε το παιχνίδι σε
όλο του το οπτικό μεγαλείο θα πρέπει να
έχετε στην κατοχή σας κάποιο top-of-the-
line σύστημα.
Ακόμη και τότε όμως, αν βάλετε τα πά-
ντα σε high settings, θα συναντήσετε προ-
βλήματα όσο ισχυρό μηχάνημα και αν δια-
θέτετε, ιδιαίτερα σε multiplayer σενάρια με
πολλούς αντιπάλους και εκτυλισσόμενα
στο τεράστιο νησί Altis. Ακόμη και αν κατε-
βάσετε τα settings σε medium ή ακόμη και
σε low, δεν θα δείτε σοβαρή βελτίωση σε
περιπτώσεις όπου εμπλέκονται πολλοί κι-
νούμενοι χαρακτήρες και οχήματα. Αυτό
καταδεικνύει, σ’ εμένα τουλάχιστον, ότι το
πραγματικό πρόβλημα δεν έγκειται στη Re-
al Virtuality αλλά έχει να κάνει περισσότε-
ρο με το περίπλοκο scripting που χρησιμο-
ποιεί το VBS. Δεν θα επεκταθώ περισσότε-
ρο σε καθαρά τεχνικά θέματα, αρκεί να το-
νίσω ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα με
την απόδοση του ArmA 3 ακόμη και στα
πιο ισχυρά συστήματα, αλλά ο πραγματι-
κός «ένοχος» δεν δείχνει να είναι τόσο η
μηχανή γραφικών όσο το scripting.
«
ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΟ» CAMPAIGN;
SERIOUSLY;
Μπορεί τελικά η BI να «καταδέχτηκε» να
μας δώσει ένα campaign, όμως ακόμη και
αυτό είναι ατελές τη στιγμή που γράφονται
αυτές οι γραμμές. Δεν φτάνει που τα έκανε
«
ρόιδο» στο release για τους προαναφερθέ-
ντες λόγους, για κάποιο μυστήριο λόγο
αποφάσισε να δώσει το campaign σε «τεύ-
χη»!
Δυστυχώς οι δυσάρεστες εκπλήξεις που
αφορούν στο campaign δεν φαίνεται να
σταματούν. Μετά το γνωστό φιάσκο με τη
σύλληψη και τη φυλάκιση των δύο απε-
σταλμένων της Bohemia Interactive στη
Λήμνο, με την κατηγορία της παράνομης
φωτογράφισης στρατιωτικών εγκαταστάσε-
ων του Ελληνικού Στρατού, η ομάδα ανά-
πτυξης αποφάσισε να «απεμπλακεί» από το
Βόρειο Αιγαίο μετονομάζοντας το νησί που
είχε ετοιμάσει βασισμένη στη Λήμνο σε Al-
tis (κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουν
έξω ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο το ελαιόλα-
δο!), διατηρώντας όμως το όνομα Stratis
για τον Άγιο Ευστράτιο. Μέχρι εδώ εντάξει,
αποδεκτά όλα αυτά, έστω και με ένα ελα-
φρό μειδίαμα. Εκεί όμως που δεν μπόρεσα
να συγκρατηθώ ήταν όταν είδα πού ακρι-
βώς έχουν τοποθετηθεί τα συγκεκριμένα
νησιά γεωγραφικά.
Επιχειρώντας, υποθέτω, να αποδεσμευ-
τεί πλήρως από οποιαδήποτε συναλλαγή
με το ελληνικό κράτος (γιατί άραγε;), η δη-
μιουργική ομάδα της BI θεώρησε σώφρον
να «μετατοπίσει» τα συγκεκριμένα νησιά
νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου και νοτιοα-
νατολικά της Σικελίας, δηλαδή απέναντι
από τη Λιβύη. Δεν ξέρω γιατί, αλλά η συ-
γκεκριμένη κίνηση μου φάνηκε αρκετά
αστεία, πιθανόν βλέποντας το θέμα εντε-
λώς τοπικιστικά. Εκεί που δεν γέλασα κα-
θόλου όμως ήταν όταν συνειδητοποίησα τι
ακριβώς πραγματεύεται το σενάριο.
Το έτος 2030 λοιπόν ξεσπά εμφύλιος
πόλεμος στα νησιά Altis και Stratis και,
παρ’ όλο που δεν γίνεται καμία άμεση ανα-
φορά στο ελληνικό κράτος, τα τοπωνύμια
τύπου «Αγία Μαρίνα» παραπέμπουν απευ-
θείας σ’ εμάς. Βέβαια υπάρχουν και αρκετά
τοπωνύμια που δεν έχουν καμία απολύτως
σχέση με την Ελλάδα αλλά και πάλι…
Ο εμφύλιος μαίνεται στα δύο νησιά επί
μία πενταετία, κοστίζοντας τη ζωή στο 50%
του ντόπιου πληθυσμού και οδηγώντας χι-
λιάδες κατοίκους στην προσφυγιά. Το ΝΑΤΟ
φυσικά δεν θα μπορούσε να παραμείνει
αμέτοχο σε μία κρίση εντός της επικράτειάς
του, οπότε καθ’ όλη τη διάρκεια του εμφυ-
λίου έχει τοποθετημένη στα νησιά μία αρκε-
τά μεγάλη ειρηνευτική δύναμη, η οποία συ-
νεργάζεται με τις ντόπιες ένοπλες δυνάμεις
για τον έλεγχο και τη διαχείριση της κρίσης.
Το αντίπαλο δέος είναι το CSAT (Canton-
Protocol Strategic Alliance Treaty), στην ου-
σία μία συμμαχία ασιατικών κρατών, του
οποίου την ηγεσία έχει αναλάβει το Ιράν. Το
CSAT λοιπόν αναπτύσσεται στον Ειρηνικό,
πιέζοντας εμμέσως το NATO να αποσύρει
την ειρηνευτική δύναμη από τα δύο νησιά,
προκειμένου να ενισχύσει το ευαίσθητο μέ-
τωπο του Ειρηνικού.
Κάπου εκεί ξεκινάει και η δική σας
εμπλοκή στην όλη ιστορία. Συγκεκριμένα
συμμετέχετε στην εκκένωση της ειρηνευτι-
κής δύναμης του ΝΑΤΟ από το Stratis. Παρ’
όλο που πρόκειται για μία επιχείρηση ρου-
τίνας, τίποτα δεν φαίνεται να πηγαίνει σω-
στά και πολύ σύντομα η κατάσταση ξεφεύ-
γει από κάθε έλεγχο, καθώς δυνάμεις της
CSAT αποβιβάζονται στο νησί.
Επί του παρόντος, όπως προαναφέρθη-
κε, έχει κυκλοφορήσει μόνο το πρώτο
«
επεισόδιο» του campaign, ενώ αναμένο-
νται δύο ακόμη. Δεν θα σας αποκαλύψω
περισσότερα για το σενάριο, καθώς θέλω
να αποφύγω τα spoilers, όμως οφείλω να
τονίσω ότι αυτήν τη φορά η ΒΙ μάλλον δεν
έδειξε τη δέουσα προσοχή. Το pathfinding
των μονάδων δείχνει να έχει κάποια θεμα-
τάκια, ενώ και τα triggers των waypoints
είναι αρκετά προβληματικά σε ορισμένες
περιπτώσεις, δίνοντας την εντύπωση ότι
πρόκειται περισσότερο για ένα εκτενές
mod παρά για official campaign. Αυτές οι
περιπτώσεις είναι, ευτυχώς, λίγες, όμως
όταν εμφανίζονται χαλάνε την εικόνα του
παιχνιδιού. Saving is your friend, παρ’ όλο
που έχετε στη διάθεσή σας μόνο ένα save
ανά αποστολή, κάτι το οποίο βέβαια το
έχουμε συνηθίσει ήδη από τα προηγούμε-
να παιχνίδια της εταιρείας.
Το Survive, όπως ονομάζεται το πρώτο
επεισόδιο, στην ουσία είναι ένα καλο-
φτιαγμένο tutorial για την εισαγωγή του
παίκτη στο παιχνίδι, είναι «στρωτό» και με
αρκετή ένταση, αν και δίνει την εντύπωση
ότι στην ουσία η ΒΙ έκανε συρραφή των
Ελπίζω να έφερε φαΐ και αλληλογραφία.
Έλα, κουράγιο, μόνο 15 χιλιόμετρα
πορεία έχουμε ακόμη.