R
eview
99
PC Master
γόμενοι Fables, οι πρωταγωνιστές του
κόσμου που εμπνεύστηκε ο Willingham
και πρωτοδημοσίευσε το 2002 με τη βοή-
θεια της Vertigo. Μετά την αιφνίδια ει-
σβολή του μυστηριώδους Adversary και
τα γεγονότα που έμειναν γνωστά ως
Exodus, όσοι γλύτωσαν αναγκάστηκαν
να εγκαταλείψουν κυνηγημένοι τα
Homelands κι έχουν καταφύγει στη Νέα
Υόρκη του σήμερα. Προσπαθώντας να
παραμείνουν αθέατοι από τους ανθρώ-
πους (Mundanes ή Mundies), έχουν ιδρύ-
σει μια κλειστή κοινότητα με τους δικούς
της κανόνες και προβλήματα, προστα-
τευμένη από τα αδιάκριτα βλέμματα χά-
ρη στα ισχυρά ξόρκια που την περιβάλ-
λουν. Όσοι Fables έχουν ανθρώπινη όψη
ή είναι shapeshifters, όπως π.χ. η Στα-
χτοπούτα, η Κοκκινοσκουφίτσα, η Πεντά-
μορφη και το Τέρας, ο Woodsman κ.λπ.
ζουν στη συνοικία Fabletown, ενώ τα
υπόλοιπα πλάσματα, όπως τα ομιλούντα
ζώα, τα trolls, οι γίγαντες και τα τέρατα
βρίσκονται περιορισμένα σε έναν ειδικά
διαμορφωμένο χώρο εκτός σχεδίου πό-
λης, ονόματι The Farm, και για να κινού-
νται ελεύθερα στον κόσμο μας απαιτεί-
ται κάθε τόσο η χρήση ακριβών Glamour
spells. Μπορεί στη χώρα του παραμυθιού
να ζούσαν «αυτοί καλά κι εμείς καλύτε-
ρα», όμως η διαβίωση στη Νέα Υόρκη κά-
θε άλλο παρά ρόδινη αποδεικνύεται, με
τα καθημερινά προβλήματα αλλά και τα
κατάλοιπα του παρελθόντος να προκα-
λούν διαρκώς προστριβές, κοινωνικές
ανισότητες και νοσταλγία για τις χαμέ-
νες πατρίδες.
Ο Bigby Wolf (ο Κακός Λύκος των παρα-
μυθιών), φορώντας πλέον την ανθρώπινη
μορφή του, έχει αναλάβει το ρόλο του Σε-
ρίφη ερευνώντας σκοτεινές υποθέσεις και
εγκλήματα στην κοινότητα των Fables για
λογαριασμό της εσωτερικής τους κυβέρ-
νησης. Στην interactive εισαγωγή του παι-
χνιδιού φτάνει στο ετοιμόρροπο συγκρό-
τημα διαμερισμάτων του Mr. Toad, όπου
βρίσκει το μεθύστακα Woodsman εκτός
ελέγχου να χαστουκίζει μια πόρνη επειδή
δεν ξέρει το όνομά του. Ο Wolf επεμβαί-
νει και διαπιστώνουμε ότι ο ρόλος του σε-
ρίφη της Fabletown δεν απαιτεί μόνο ψυ-
χραιμία και οξυδέρκεια αλλά και βαρύ χέ-
ρι (επίσης αυξημένη τριχοφυΐα). Η διευθέ-
τηση αυτής της υπόθεσης μαζί με το δια-
φωτιστικό διάλογο που ακολουθεί μεταξύ
Bibgy και Colin (ένα από τα Τρία Γουρου-
νάκια) στο σπίτι-γραφείο του πρώτου μας
δίνουν μια γερή γουλιά από την καθημερι-
νότητα και την ιδιοσυγκρασία του πρωτα-
γωνιστή, προτού μπούμε για τα καλά στο
ζουμί της ιστορίας. Γιατί σύντομα ο Bigby
δέχεται την επίσκεψη της Snow White, η
οποία τον ενημερώνει για τη φρικτή δο-
λοφονία μιας κοπέλας που θα πυροδοτή-
σει αλυσιδωτές αντιδράσεις στους κόλ-
πους της κοινότητας.
Παρά την εξαιρετικά μικρή διάρκεια
του πρώτου επεισοδίου (δεν κρατάει πά-
νω από δύο ώρες), η Telltale προλαβαίνει
να χωρέσει αρκετά sub-plots, μπόλικη
δράση και εκπλήξεις, μεστές εμφανίσεις
από χαρακτήρες-κλειδιά, επεξήγηση του
υποβόσκοντος lore για τους μη μυημέ-
νους και πηχτή δόση νουάρ ατμόσφαι-
ρας. Κατά το προσφιλές συνήθειό της,
βέβαια, τελειώνει το επεισόδιο με ένα
βάρβαρο cliffhanger και όλα τα plot
threads να ανεμίζουν ελεύθερα στην
τρελή νοτιά.
ΠΕΡΠΑΤΩ ΕΙΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΟΤΑΝ
ΟΙ ΓΡΙΦΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
Όπως και στη σειρά-λαχείο της εταιρεί-
ας, το The Walking Dead, έτσι κι εδώ η
πρώτη οθόνη που βλέπει ο παίκτης τον
ενημερώνει ότι το story του παιχνιδιού
προσαρμόζεται στις επιλογές που κάνει
καθ’ όλη τη διάρκειά του. Θα μπορούσε
κανείς να πει ότι η Telltale εν γνώσει της
παραπλανά τον παίκτη, αλλά τυπικά είναι
δύσκολο να τους κατηγορήσεις για ψευδή
διαφήμιση, καθώς πρόκειται για ένα χαρα-
κτηριστικό μη μετρήσιμο. Επιπλέον, εφό-
σον μιλάμε για episodic game, η επιρροή
των επιλογών μας στην αφήγηση είναι δύ-
σκολο να αξιολογηθεί προτού δούμε τα
(
μη) αποτελέσματά τους στα επόμενα κε-
φάλαια. Ωστόσο, ο πρότερος όχι-και-τό-
σο-έντιμος βίος της Telltale και οι απειρο-
ελάχιστες αποκλίσεις που παρατήρησα
κατά τη διάρκεια των δύο απανωτών
playthroughs του Faith συνηγορούν στο
ότι μάλλον έχουμε να κάνουμε και πάλι
με μία άσκηση πάνω στην ψευδαίσθηση
και όχι στην εφαρμογή της διακλαδωμέ-
νης αφήγησης. Σε κάθε διάλογο και κάθε
ακολουθία κινήσεών μας καλούμαστε να
πάρουμε μικρές αποφάσεις που διαμορ-
φώνουν τη συμπεριφορά και τις προτεραι-
ότητες του Bigby αλλά έχουν μηδαμινή
επίπτωση στα δρώμενα, προσφέροντας
συνήθως μία-δύο παραλλαγμένες γραμ-
μές διαλόγου. Ακόμα και τα σημαντικότε-
ρα διλήμματα που μας θέτει το Wolf
Among Us δεν φαίνονται να οδηγούν σε
τρομερά διαφορετικές εξελίξεις, απλώς
αλλάζουν τη σειρά με την οποία συμβαί-
νουν κάποια γεγονότα και την (προσωρι-
νή;) διάθεση ορισμένων χαρακτήρων απέ-
ναντί μας. Τελικά εκείνο που απομένει εί-
ναι η εντύπωση του παίκτη ότι η δική του
εκδοχή του χαρακτήρα και της ιστορίας
Τα εμβόλιμα
σφηνάκια lore
εμπλουτίζουν
έξυπνα το παι-
χνίδι χωρίς να
βαραίνουν την
αφήγηση.
Όταν ο Λύκος συνάντησε το Γουρούνι, ένα δυ-
νατό bromance γεννήθηκε.
Once upon a time in a fairytale far far away...
Τίποτε δεν μοιάζει
«
παραμυθένιο» στον
κόσμο των Fables, αλλά
αυτό κάθε άλλο παρά
αφαιρεί από τη γοητεία
τούτης της
ατμοσφαιρικής
interactive εμπειρίας.