PC Master
132
E
χοντας συζητήσει αρκετά εκτε-
νώς πώς φτιάχνουμε και εμπλου-
τίζουμε ένα adventure, ουσιαστι-
κά από το μηδέν, θεωρώ ασφαλή
την εκτίμηση ότι το Adventure
Academy θα έχει κλείσει τον κύκλο του
σε τρεις μήνες, οπότε και θα ολοκληρω-
θεί, εκτός απροόπτου, στο τεύχος 294.
Στο παρόν τεύχος θα ασχοληθούμε με
κάτι που μάλλον δεν περιμένατε ποτέ από
μένα: θα βοηθήσουμε τον παίκτη να «κλέ-
ψει» λιγουλάκι. Συγκεκριμένα, θα δούμε
πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε στο
παιχνίδι μας μία σειρά από λειτουργίες-
βοηθήματα, ώστε να καταφέρουμε να τον
κρατήσουμε για όσο το δυνατό μεγαλύτε-
ρο χρονικό διάστημα μέσα σε αυτό, χωρίς
να αναζητήσει στο Ίντερνετ τη βοήθεια
των walkthroughs. Πληροφοριακά, αυτός
είναι ένας αγώνας που δεν θα καταφέρετε
να νικήσετε, όσους λογικούς γρίφους και
εμφανείς υποδείξεις κι αν συμπεριλάβετε.
Αξίζει όμως να προσπαθήσετε, δίνοντας
τη δυνατότητα σε αυτόν που παίζει το δη-
μιούργημά σας να ξεκολλήσει με θεμιτά
μέσα. Φυσικά, είναι περιττό να τονίσουμε
τη σημασία του να είναι όλες αυτές οι
βοηθητικές λειτουργίες προαιρετικές, διό-
τι το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κά-
νετε είναι να στερήσετε τη δυνατότητα να
το τερματίσουν μόνοι τους όσοι δεν χρει-
άζονται ή δεν επιθυμούν υποδείξεις.
Έχουμε μπει πλέον στην τελική ευθεία του αφιερώματος στο Adventure Game Studio, που
ξεκινήσαμε τον Δεκέμβριο του 2012. Αν και θεωρητικά τα μαθήματα AGS θα μπορούσαν να
συνεχιστούν εσαεί, στην ουσία, αν εξακολουθήσουν για πολλά τεύχη ακόμα, θα αναγκαστούμε
να υπεισέλθουμε σε προχωρημένα θέματα που άπτονται του προγραμματισμού. Κάτι τέτοιο,
όμως, θα ήταν εκτός λογικής της παρούσας στήλης, που ξεκίνησε με στόχο να βοηθήσει τους
επίδοξους δημιουργούς στα πρώτα τους βήματα και κατέληξε να καλύπτει όλες τις βασικές
λειτουργίες της πολύ δυνατής αυτής development engine.
Του Άλκη Πολυράκη
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
Με το aGS
Το panel επιλογής δυσκολίας.
Το GUI ξεκινά μόνο την πρώτη φορά που εισέρχεστε στο αρχικό δωμάτιο.
Οι συναρτήσεις των κουμπιών του gHints.