Page 133 - PC Master τ. 291

133
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
TO HINT OR NOT TO HINT?
Εκκινήστε το Adventure Game Studio
και φορτώστε το PC Master’s Saga. Θα ξε-
κινήσουμε ρωτώντας τον παίκτη αν θέλει
να χρησιμοποιεί βοηθήματα κατά τη διάρ-
κεια του παιχνιδιού ή αν είναι αρκετά
έμπειρος, ώστε να επιχειρήσει να το λύσει
εξ ολοκλήρου μόνος του. Πρώτα πρέπει
να δημιουργήσουμε μία μεταβλητή που
να εμπεριέχει την απόφαση του παίκτη,
την οποία θα εξετάζουμε κάθε φορά που
θα καλούμαστε να ενεργοποιήσουμε μία
βοήθεια. Από το Project Tree, κάντε διπλό
κλικ πάνω στο Global variables και στη
συνέχεια σε κάποιο κενό σημείο της λί-
στας κάντε δεξί κλικ κι επιλέξτε Add new
variable. Δώστε της το όνομα HintsEn-
abled και ορίστε την ως bool με αρχική τι-
μή FALSE.
Για να θέσουμε το ερώτημα στον παί-
κτη, θα φτιάξουμε ένα GUI που θα κάνει
ακριβώς αυτό στο ξεκίνημα του παιχνιδι-
ού. Σχεδιάστε το panel και τα κουμπιά
όπως τα επιθυμείτε και από το Project
Tree κάντε διπλό κλικ στο Sprites. Στο φά-
κελο που θέλετε, κάντε δεξί κλικ σε κά-
ποιο κενό σημείο κι επιλέξτε Import new
sprite from file. Βρείτε την εικόνα στον
υπολογιστή σας, εισαγάγετέ την και επι-
λέξτε Import Whole Image. Επαναλάβετε
τη διαδικασία αν έχετε σχεδιάσει ξεχωρι-
στά τα κουμπιά – θα χρειαστείτε δύο ΟΚ
buttons. Έπειτα, από το Project Tree επι-
λέξτε με δεξί κλικ GUIs->New GUI. Στο
Project Grid, αλλάξτε του χρώματα και
διαστάσεις ανάλογα με την εικόνα σας,
θέστε τη Visibility ως Normal, initially off
και βαπτίστε το gHints. Πατήστε το κουμπί
δίπλα στην επιλογή BackgroundImage και
βρείτε το σχετικό Sprite. Από την Toolbar
στο πάνω μέρος της οθόνης, πατήστε πά-
νω στο Add GUI Label και με drag & drop
ρυθμίστε τις διαστάσεις της ετικέτας. Με
μία μικρή γραμματοσειρά, θα πληκτρολο-
γήσετε το παρακάτω κείμενο:
This game can be played in two modes.
«
Embarrassingly easy» or «As the maker
intended». Select the first one if you need
some additional assistance while playing,
or the second one if you are an experi-
enced adventurer.
Υποθέτοντας ότι τα δύο κουμπιά ΟΚ βρί-
σκονται ήδη σχεδιασμένα στην εικόνα στα
σημεία που επιθυμείτε, δημιουργήστε δύο
ακόμα labels δίπλα στο καθένα. Στην πρώ-
τη θα γράψετε:
I’ve never played an adventure game
before. I’m scared!
και στη δεύτερη:
I want it all! All the puzzles! All the work!
Στη συνέχεια, πατήστε πάνω στο κου-
μπί Add GUI Button και σχεδιάστε το πε-
ρίγραμμα πάνω από το κουμπί ΟΚ που
αντιστοιχεί στην πρώτη επιλογή. Δια-
γράψτε το κείμενο NewButton από την
επιλογή Text του Project Grid, ώστε να
μείνει μόνο η εικόνα. Κάντε δεξί κλικ πά-
νω στο ΟΚ και στη συνάρτηση But-
ton14_OnClick() που θα σχηματιστεί (το
νούμερο μπορεί να είναι διαφορετικό για
εσάς), πληκτρολογήστε:
HintsEnabled=true;
gHints.Visible=false;
Με τον ίδιο τρόπο, σχεδιάστε ένα περί-
γραμμα πάνω από το ΟΚ της δεύτερης επι-
λογής, σβήστε το κείμενο και γράψτε στη
συνάρτησή του:
gHints.Visible=false;
Παρατηρήστε ότι στην περίπτωση που ο
παίκτης επιλέξει να μην ενεργοποιήσει τα
hints, απλώς κλείνουμε το GUI, αφού η
global variable HintsEnabled έχει ήδη αρ-
χική τιμή FALSE.
Απομένει να φροντίσουμε να ενεργο-
ποιηθεί το GUI μας στο ξεκίνημα του παι-
χνιδιού. Στην πρώτη εικόνα που συναντά
ο παίκτης, όταν αναλαμβάνει τον έλεγχο,
είχαμε ήδη βάλει κάποιες εντολές που
θέλαμε να εκτελούνται μόνο την πρώτη
φορά που θα έμπαινε στο δωμάτιο. Φορ-
τώστε το Living Room, πιέστε το κουμπί
Events στο Project Grid και πατήστε στο
κουμπί δίπλα στη φράση First time en-
ters room. Στις δύο εντολές που ήδη
υπάρχουν στη συνάρτηση FirstLoad(), θα
προσθέσουμε εκείνη που ενεργοποιεί το
GUI ως εξής:
EndCutscene();
gBar.Visible=1;
gHints.Visible=true;
Φυσικά, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι με
τους οποίους θα μπορούσαμε να θέσουμε
Τα functions του Journal GUI.
Οι γραμμές που πρέπει να προσθέσετε στην game_start().