Page 18 - PC Master τ. 291

Κ
λείνοντας το 2013, το genre των
strategy στο σύνολό του έχει να
επιδείξει πράγματα, κυρίως υπό τη
μορφή των δύο blockbusters: ο λόγος φυ-
σικά για το Company of Heroes 2 και το
Rome 2: Total War. Δύο από τους πλέον
πολυαναμενόμενους τίτλους του χώρου
έφτασαν σαρώνοντας τα πάντα στο πέρα-
σμά τους – ή μήπως όχι;
Κατ’ αρχάς, ο αριθμός των blockbusters
για τα strategy ήταν μικρός σε σχέση με
αυτούς άλλων genres. Και –sad but true–
πρέπει να ειπωθεί πως, αν και πραγματικά
πολύ καλές στο αντικείμενό τους, οι δύο
«
ναυαρχίδες» δεν πέτυχαν «flawless victo-
ry». Αν και το Company of Heroes 2 αποτε-
λούσε αναμφισβήτητα μία έξοχη δουλειά,
δεν είχε αυτό το «κάτι» το οποίο έφερε την
επανάσταση στον προκάτοχό του. Χωρίς να
είναι μια από τα ίδια, δεν πρωτοτυπούσε
ιδιαίτερα. Από την άλλη, το Rome 2: Total
War, παρά το βαρύ όνομα και το γεγονός
ότι πρόκειται πραγματικά για ένα εξαιρετικό
παιχνίδι, συνοδευόταν από μία σειρά προ-
βλημάτων τα οποία χρειάστηκαν πολλά
patches για να διορθωθούν, προκαλώντας
έντονες αντιδράσεις και γκρίνιες από πλευ-
ράς της gaming κοινότητας. Κοινώς, και
στις δύο περιπτώσεις, επρόκειτο για πολύ
καλούς πραγματικά τίτλους, οι οποίοι όμως
φαίνεται ότι δεν στάθηκαν απόλυτα στο
ύψος των περιστάσεων.
Ωστόσο, το 2013 έφερε επίσης μία σειρά
εκπλήξεων, οι οποίες πλαισίωσαν τις δύο
«
ναυαρχίδες», διασώζοντας τελικά την τιμή
του genre: κατ’ αρχάς, μέσα στο έτος είδα-
με εξαιρετικά DLC, τα οποία πήραν προϋ-
πάρχοντα παιχνίδια και τα πήγαν όχι ένα,
αλλά πολλά βήματα παραπέρα, καθιστώ-
ντας ήδη καλούς ή πολύ καλούς τίτλους,
αριστουργηματικούς. Ο λόγος φυσικά για
το Enemy Within (X-Com) και το Brave New
World (Civilization V), αλλά και για το
Disharmony, που βελτίωσε σημαντικά το
Endless Space. Επίσης, σε ολοκληρωμέ-
νους τίτλους δεν μπορούν να παραβλέπο-
νται διαμάντια τα οποία ήρθαν από εκεί
που δεν το περίμενε κανείς, όπως το Divin-
ity: Dragon Commander και το Wargame:
AirLand Battle, το οποίο είχε μεν έναν αξιο-
πρεπέστατο προκάτοχο, αλλά σίγουρα
«
ανέβηκε στο βάθρο» με το συγκεκριμένο
τίτλο. Ακόμη, δεν θα έπρεπε να παραβλέ-
πεται το Space Hulk, το οποίο, αν και αρκε-
τοί έσπευσαν να «θάψουν», για μένα αποτε-
λεί έναν από τους καλύτερους strategy τίτ-
λους του 2013, σε επίπεδο gameplay και
ατμόσφαιρας.
Ήταν καλή χρονιά το 2013 για τα strate-
gy λοιπόν; Νομίζω ότι δεν θα μείνει στα
χρονικά του genre. Ωστόσο, σίγουρα αποτέ-
λεσε μία χρονιά με ιδιαίτερη κινητικότητα, η
οποία υποδεικνύει μία πολυαναμενόμενη
αναγέννηση στο αγαπημένο μας είδος, κα-
θώς το 2014 αναμένονται «βαριοί» τίτλοι, με
πρώτο και καλύτερο το Planetary Annihila-
tion, από τους δημιουργούς του Total Anni-
hilation και του Supreme Commander.
Συνοψίζοντας, το 2013 θα μπορούσε να
ήταν καλύτερη χρονιά για τα strategy –
αλλά σίγουρα, αν μη τι άλλο, ήταν αξιο-
πρεπής.
PC
PC Master
18
Του Κώστα «Archanger» Μαυραγάνη
Καλό το CoH2, αλλά δεν έκανε και το σαγόνι μας να πέσει στο πάτωμα.
Αναθεματισμένα bugs! Αποτελειώσατε μία ήδη υποτονική χρονιά.
2013:
ΚαλΗ χρονια ή «ου»;