41
PC Master
Π
ριν προχωρήσουμε στις απονομές, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι υποψήφιοι τίτλοι ήταν όλοι όσοι
κυκλοφόρησαν εντός του 2013, δηλαδή από 1/1 έως και 31/12. Για να αναδείξουμε το νικητή σε κά-
θε κατηγορία, λάβαμε υπ’ όψιν τα εξής:
•
Τη γνώμη της συντακτικής ομάδας.
•
Τη γνώμη των αναγνωστών στο forum και στη σελίδα του περιοδικού στο Facebook.
•
Την επίπτωση και την επιρροή που είχε ο εκάστοτε νικητής.
•
Την εμπορική επιτυχία του τίτλου.
•
Την αναγνώριση από Μέσα και κριτικούς.
•
Τα σχόλια και τις αντιδράσεις της gaming community παγκοσμίως.
Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί ότι τα Χρυσά Ποντίκια αποτελούν τη θέση του περιοδικού ως ξεχωριστή οντό-
τητα – αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό στην περίπτωση, για παράδειγμα, του βραβείου GOTY (Game Of The Year)
και στις προσωπικές προτιμήσεις των συντακτών, που εμφανίζονται στο αντίστοιχο πλαίσιο. Θα παρατηρήσετε
ότι δεν συμπίπτουν απαραίτητα.
Σημειώστε επίσης ότι δεν υπάρχει «σωστό» ή «λάθος» σε αυτά τα βραβεία: Δεν επιβάλλουμε δογματικά την
άποψη του περιοδικού, απλώς τηρούμε ένα έθιμο. Σε πολλές περιπτώσεις η διαδικασία της επιλογής του εκάστο-
τε «νικητή» είναι τόσο δύσκολη που σχεδόν χάνει κάθε νόημα, ενώ ακόμη και εμείς διχαζόμαστε στην τελική
απόφαση. Μην αγανακτήσετε, λοιπόν, αν δεν συμφωνείτε με κάποιο από τα απονεμηθέντα βραβεία!
Πολλοί υποψήφιοι, όπως κάθε χρόνο, στη συγκεκρι-
μένη κατηγορία. Η επιλογή του καλύτερου Action
game της χρονιάς δίχασε σοβαρά τη συντακτική
ομάδα προκειμένου να επιλεγεί το καλύτερο παιχνί-
δι της χρονιάς. Θέμα πρωτοτυπίας δεν ετέθη φέτος,
καθώς τα σημαντικότερα Action games που κυκλο-
φόρησαν εντός του 2013 αποτελούσαν sequels εξαι-
ρετικά επιτυχημένων σειρών. Εξαιρετική εντύπωση
προκάλεσε το reboot της σειράς Tomb Raider, με
ένα παιχνίδι που απείχε τόσο πολύ από τους προκα-
τόχους του που θα μπορούσε κανείς να πει ότι πρό-
κειται για κάτι εντελώς φρέσκο. Στην πραγματικότη-
τα όμως δεν ήταν. Παρ’ όλο που παραμένει ένα
εξαιρετικό παιχνίδι, το Tomb Raider είναι στην ουσία
μία από τα ίδια, σε μία νέα «συσκευασία». Μας άρεσε
όμως ιδιαίτερα, όπως θα δείτε και παρακάτω, η νέα
Lara, οπότε έχασε τη διάκριση κυριολεκτικά με «διαφορά στήθους»!
Από την άλλη, ο Sam Fisher στο νέο Splinter Cell γέρασε και μυαλό δεν έβαλε! Ρί-
χνεται ξανά στη «φωτιά» χωρίς να το πολυσκεφτεί, σε ένα παιχνίδι με υπέροχα γραφι-
κά και εθιστικό gameplay, το οποίο έχασε την πρώτη θέση μόνο και μόνο λόγω της
αρκετά μεγάλης δυσκολίας του. Οι δημιουργοί του Blacklist μάς έδωσαν ορισμένες
στιγμές την εντύπωση ότι στο συγκεκριμένο παιχνίδι βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία
να βγάλουν όλο το σαδισμό τους στην πλάτη του άτυχου παίκτη. Στα αρνητικά του
παιχνιδιού και οι υψηλές του απαιτήσεις, που το καθιστούσαν σχεδόν unplayable σε
ένα μέσο PC.
Οπότε νικητής, με απειροελάχιστη διαφορά από τους δύο προηγούμενους, αναδει-
κνύεται δικαιωματικά το Batman: Arkham Origins. Σίγουρα ούτε αυτό ήταν κάτι πρω-
τότυπο, όπως και οι προαναφερθέντες τίτλοι, καθώς ολόκληρο σχεδόν το gameplay
του έδινε την εντύπωση ότι είχε γίνει copy/paste από το Arkham City. Και κάπως έτσι
θα ήταν τα πράγματα, αν το Arkham Origins δεν είχε τόσο βελτιωμένο σενάριο σε σχέ-
ση με τα δύο προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Ενσωματώθηκαν αρκετά στοιχεία από
τα Prey και Knightfall (τις καλύτερες σειρές κόμικ Batman κατ’ εμέ), ενώ υπήρξαν και
κανα-δυο όμορφες ανατροπές, ακόμη και αν ήταν κάπως προβλέψιμες. Τα γραφικά
του παιχνιδιού ήταν επιεικώς υπέροχα, με το Arkham Origins να είναι απόλυτα
playable και μάλιστα χωρίς να χάνει ιδιαίτερα σε ποιότητα απεικόνισης στα χαμηλότε-
ρης ισχύος μηχανήματα. Ένα εξαιρετικό παιχνίδι, το οποίο αποδεικνύει περίτρανα ότι
η αλλαγή developer δεν είναι απαραίτητο να είναι πάντοτε καταστροφική. Τα όποια
προβλήματα με bugs παρατηρήθηκαν κατά την κυκλοφορία του παιχνιδιού ευτυχώς
επιλύθηκαν σύντομα, με την κυκλοφορία των απαραίτητων patches.
Runner-ups:
Splinter Cell: Blacklist, Tomb Raider
ΚΑΛΥΤΕΡΟ
ACTION
Batman: Arkham Origins