43
PC Master
Μία ακόμη αρκετά εύκολη απόφαση, κα-
θώς το Neverwinter ήταν μακράν το καλύ-
τερο MMO(RPG) που κυκλοφόρησε φέτος.
Είναι βέβαια γεγονός ότι «σφετερίστηκε»
το setting των Forgotten Realms, καθώς
και τον προσδιορισμό Dungeons &
Dragons, καθώς δεν κατάφερε σε καμία
περίπτωση ούτε να αποδώσει σωστά τον
κόσμο, ούτε να έχει οποιαδήποτε επαφή
με τα επιτραπέζια. Όμως ήταν αρκετά δια-
φορετικό από το «δυνάστη» των MMORPGs
(
λέγε με WoW) ώστε να ξεχωρίσει, συγκε-
ντρώνοντας εκατομμύρια παικτών από την
open beta ακόμη. Οπότε ο τίτλος του κα-
λύτερου οn-line game μάλλον του ανήκει
δικαιωματικά, παρά τις όποιες (και είναι
πολλές) αδυναμίες του.
Ως αρχισυντάκτης υποχρεώθηκα να
ασκήσω βέτο στην πρόταση αρκετών συ-
ντακτών του Path of Exile ως καλύτερο
RPG, για δύο απλούς λόγους. Πρώτον, το
Path of Exile δεν είναι RPG απ’ όποια
πλευρά και αν το κοιτάξει κανείς. Είναι ένα
απλό hack-and-slash action game, στα
χνάρια του Diablo. Τέλος και δεν επιδέχε-
ται περαιτέρω συζητήσεως το θέμα. Δεύ-
τερον, είναι καθαρόαιμο MMO. Δεν υπάρ-
χει καν single player campaign, οπότε δεν
γινόταν παρά να φάει bump για τα MMOs.
Το γεγονός ότι επιχείρησε να οικειοποιηθεί
(
χωρίς κανένα πραγματικό έρεισμα) τον
τίτλο του RPG τού στοίχισε την πρωτιά.
Δεν θα γίνεις RPG ποτέ, Path of Exile...
Το DOTA 2 είναι αναμφισβήτητα το κα-
λύτερο MOBA που κυκλοφόρησε μέσα στο
2013.
Διαθέτοντας εξαιρετικά γραφικά,
εθιστικότατο gameplay και τεράστιο
fanbase, δεν κέρδισε μόνο και μόνο λόγω
της εγγενούς αντιπάθειας της συντακτικής
ομάδας (πλην Κασαπίδη φυσικά) στο συ-
γκεκριμένο είδος παιχνιδιών. Πρόκειται για
ένα εξαιρετικό παιχνίδι και το ξέρουμε ότι
αυτό δεν είναι και ό,τι πιο αντικειμενικό,
όμως η απόφαση ήταν (σχεδόν) ομόφωνη.
Runner-ups:
Path of Exile, DOTA 2
ΚΑΛΥΤΕΡΟ
ON-LINE
Neverwinter
Όντας ένα από τα πιο πρωτότυπα παιχνίδια της χρονιάς, το Gone
Home άξιζε δικαιωματικά να κερδίσει σε κάποια κατηγορία. Προτάθηκε
από ορισμένους και ως καλύτερο adventure, όμως από τη στιγμή που
ήταν δεδομένο ότι θα κερδίσει (όπως και συνέβη, παμψηφεί) στην κα-
τηγορία του καλύτερου Indie game της χρονιάς, αποφασίσαμε να το
συμπεριλάβουμε μόνον εδώ, δίνοντας την ευκαιρία σε κάποια άλλα
advenures να διακριθούν. Διαθέτοντας όμορφα γραφικά και εξαιρετικά
ευρηματικό σενάριο αλλά και gameplay, το Gone Home αποδεικνύει
περίτρανα ότι το budget και το μάρκετινγκ δεν είναι το παν. Οι καλές
ιδέες και το μεράκι των δημιουργών είναι σαφώς σημαντικότερα. Εμείς
το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελπίσουμε ότι τα μεγάλα
development studios θα καταδεχτούν να ρίξουν μια ματιά προς το μέ-
ρος του και να αποφασίσουν να «αλλάξουν ρότα», στρεφόμενα επιτέ-
λους προς την πρωτοτυπία και την ποιότητα αντί για την ανακύκλωση.
Runner-ups:
Don’t Starve, Risk of Rain
ΚΑΛΥΤΕΡΟ
INDIE
Gone home
Το 2013 κυκλοφόρησαν αρκετά Platform και Puzzle games, με τον τίτ-
λο του καλύτερου της χρονιάς να πηγαίνει, σχεδόν παμψηφεί, στο
Rayman Legends. Τα περισσότερα από τα παιχνίδια του είδους που κυ-
κλοφόρησαν ήταν αρκετά υψηλού επιπέδου, όμως η συντριπτική τους
πλειονότητα ήταν ανεξάρτητες παραγωγές και ως τέτοιες δεν μπορού-
σαν να σταθούν εύκολα με αξιώσεις απέναντι στον τεχνικό τομέα του
Rayman Legends. Η υπεροχή του νικητή όμως δεν περιοριζόταν στην τε-
χνική του υπεροχή. Το όλο αποτέλεσμα ήταν τόσο ποιοτικό απ’ όλες τις
απόψεις, που θα ήταν πραγματικά άδικο να μη λάβει τη διάκριση.
Runner-ups:
Fez, Mag Runner
rayman legends
ΚΑΛΥΤΕΡΟ
PlATfOrM/PuzzlE
Και εδώ τα πράγματα
ήταν σχεδόν ξεκάθαρα
από την πρώτη κιόλας
στιγμή. Η αλήθεια είναι
ότι, εντός της συντακτι-
κής ομάδας, το Bioshock
Infinite και το Metro
Last Light κονταροχτυ-
πήθηκαν έντονα, όμως
τελικά επικράτησε ο τίτ-
λος της 2Κ. Η διαφορά
τους είναι σχεδόν αμελητέα, καθώς και τα δύο είναι εξαιρετικά ατμοσφαιρικά
παιχνίδια, με πλούσιο σενάριο, συναρπαστική δράση και υπέροχα γραφικά,
όμως φαίνεται ότι οι ανοιχτές πλατείες της Columbia συνάρπασαν περισσότερο
από τα κλειστοφοβικά τούνελ του ρωσικού Metro. Επιπλέον, το Last Light είχε
το σοβαρό μειονέκτημα των υπερβολικών απαιτήσεων σε υπολογιστική ισχύ,
ενώ και το όνομα Bioshock είναι σαφώς πιο «βαρύ», οπότε τελικά η πλάστιγγα
έγειρε υπέρ του Booker DeWitt και της Elisabeth.
Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή προστέθηκε στην παρέα και το Battlefield 4
με αρκετές αξιώσεις, καθώς μάλλον είχε τα καλύτερα γραφικά από
τα άλλα δύο παιχνίδια, όμως τόσο το επαναλαμβανόμενο όσο και
κοινότυπο gameplay του, οι υπερβολικές απαιτήσεις του και κά-
ποια προβλήματα στο (θεμελιώδες για τη σειρά Battlefield)
multiplayer το έθεσαν αρκετά εύκολα εκτός συναγωνισμού.
Runner-ups:
Metro Last Light, Battlefield 4
ΚΑΛΥΤΕΡΟ
shOOTEr
Bioshock Infinite