Page 61 - PC Master τ. 291

61
PC Master
νου. Εγώ όταν θέλω να χαλαρώσω, παίζω λίγο Heroes of Might &
Magic 3, με το οποίο έχω μανία. Μου αρέσουν πολύ και τα παιχνίδια
στρατηγικής, γενικά δοκιμάζω σχεδόν όλα τα είδη, εκτός από τα αθλη-
τικά, που δεν είναι το φόρτε μου.
Αργύρης:
Όπως είπε ο Δημήτρης, η μεγάλη αδυναμία είναι τα
adventures. Το Gabriel Knight 1 θεωρώ πως είναι το καλύτερο παιχνίδι
που έχω παίξει, ανεξαρτήτως είδους. Επίσης strategy, όπως η σειρά
των Warcraft. Απολαμβάνω και τα καλοφτιαγμένα FPS, π.χ. είχα πάθει
πλάκα με το πρώτο Crysis.
PCM:
Να φανταστώ δοκιμάζετε και αρκετά casual.
Α:
Από casual τώρα τελευταία παίζω το Clash of Clans, το οποίο είναι
ένα υπερεπιτυχημένο game που φέρνει λίγο σε lite Warcraft. Έχω
ασχοληθεί και με Plants vs Zombies, Angry Birds, Cut the Rope, τα
γνωστά.
PCM:
Πείτε μας λίγο για τη δημιουργία του πρώτου σας εμπορικού
game.
Α:
Ήταν το 2004 και οι δυο μας δουλέψαμε πάνω του για περίπου
3,5
μήνες. Θεωρήσαμε ότι είχαμε στα χέρια μας κάτι πολύ δυνατό, που
θα πήγαινε καλά στην αγορά. Είχαμε σκεφτεί να ασχοληθούμε εξαρ-
χής με την αγορά των casual games που είχε ξεκινήσει να ανθεί στις
αρχές του 2000, γιατί απευθυνόταν σε μία πολύ μεγάλη γκάμα ανθρώ-
πων που η βιομηχανία ως τότε παραμελούσε. Από την αρχή θέλαμε να
φτιάξουμε κάτι που να είναι μέσα στις δυνατότητές μας, δεν επιδιώκα-
με, δηλαδή, το πρώτο μας παιχνίδι να είναι κάτι αντίστοιχο του Monkey
Island. Φυσικά, όσο αποκτούσαμε περισσότερη εμπειρία, γνώσεις, δε-
ξιότητες και τεχνικές, οι φιλοδοξίες μας μεγάλωναν, αλλά πάντα επι-
διώκαμε να κινούμαστε μέσα στα όρια του εφικτού.
Δ:
Επίσης, καταπιανόμασταν με projects που θα μπορούσαν να ολο-
κληρωθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα και δεν θα αναγκαζόμαστε να
τα παρατήσουμε μετά από 1-2 χρόνια ανάπτυξης, επειδή π.χ. θα τελεί-
ωναν τα χρήματα. Ήμασταν από την αρχή ρεαλιστές: θέλαμε να φτιά-
ξουμε κάτι σχετικά μικρό και να χαράξουμε την πορεία μας βήμα βήμα.
PCM:
Προτού αποφασίσετε να ακολουθήσετε αυτήν τη μοναχική πο-
ρεία, ψάξατε καθόλου μήπως υπήρχε η δυνατότητα να ενσωματω-
θείτε σε ένα μεγαλύτερο στούντιο ή ομάδα;
Δ:
Όχι, άλλωστε εκείνη την εποχή δεν υπήρχε σχετικό industry στην
Ελλάδα. Ήμασταν ανέκαθεν μέσα στα πράγματα και παρακολουθού-
σαμε τη σχετική κοινότητα στη χώρα, αλλά δεν βλέπαμε ιδιαίτερη κι-
νητικότητα.
Α:
Εκείνη την περίοδο οι λίγες δημιουργίες από ελληνικά χέρια είχαν
περισσότερο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, δεν ήταν καθαρόαιμα games.
Δ:
Εξάλλου, από την πρώτη στιγμή αποφασίσαμε να προσεγγίσου-
με την ξένη αγορά και όχι την εγχώρια, αυτός ήταν ο προσανατολι-
σμός μας.
Α:
Και παραμένει. Φαντάσου ότι αυτή τη στιγμή το 98% της πελατείας
μας προέρχεται από το εξωτερικό και το υπόλοιπο 2% από Ελλάδα.
PCM:
Πού θεωρείτε ότι οφείλεται αυτό;
Δ:
Βασικά είναι πολύ μικρή αγορά η Ελλάδα. Η αλήθεια είναι ότι δεν
έχουμε καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια να προωθήσουμε τα παιχνίδια
Δείγμα από τα υπέροχα χειροποίητα γραφικά του Clockwork Man 2.