Page 86 - PC Master τ. 291

R
eview
PC Master
86
E
ίναι αλήθεια ότι δεν μου αρέ-
σει να «θάβω» παιχνίδια σε
reviews, καθώς έχω κατά νου
ότι αυτό το οποίο πολύ εύκο-
λα επικρίνω αποτελεί το προϊ-
όν δουλειάς κάποιων ανθρώ-
πων οι οποίοι έχουν παρόμοια gaming εν-
διαφέροντα με μένα και κατά κανόνα κατέ-
βαλαν κόπο και αφιέρωσαν χρόνο για να
μπορέσει να γίνει πραγματικότητα ο τίτλος
τον οποίο εγώ πολύ εύκολα παίζω και απο-
φαίνομαι ότι μου αρέσει ή δεν μου αρέσει.
Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι είμαι πολύ επιει-
κής όσον αφορά στην κριτική που κάνω και
στις βαθμολογίες που βάζω (εν αντιθέσει
με κάποιους άλλους μακελάρηδες εδώ μέ-
σα, ονόματα δεν λέμε, τον Κασαπίδη δεν
θίγουμε!), ειδικά όταν μιλάμε για τίτλους
για τους οποίους μπορεί να ήμουν θετικά
προδιατεθειμένος, λόγω «ένδοξου παρελ-
θόντος» ας πούμε, ή λόγω σεναρίου/κό-
σμου κ.ο.κ.
Στην περίπτωση του X: Rebirth, ωστόσο,
αυτό το πράγμα δεν αποφεύγεται, και το
γράφω μετά λύπης, επειδή αποτελώ φαν
του συγκεκριμένου είδους διαστημικών πε-
ριπετειών (space trading/ combat sim) από
τον καιρό του Wing Commander: Privateer
ακόμα και έχω περάσει πολλές ώρες ασχο-
λούμενος με άλλους τίτλους της σειράς
«
Χ», η οποία έχει ιστορία ετών. Το Χ:
Rebirth προοριζόταν να αποτελέσει, όπως
λέει και το όνομά του, μία αναγέννηση της
σειράς, η οποία θα προσέλκυε νέους παί-
κτες στο είδος, κρατώντας παράλληλα
τους βετεράνους. Ωστόσο, μία σειρά από
πολύ σημαντικά προβλήματα διαψεύδουν
τις προσδοκίες, με το Rebirth να είναι ένα
παιχνίδι το οποίο όχι απλώς δεν ικανοποιεί
τον παίκτη, αλλά ίσως να θέτει σε κίνδυνο
το ίδιο το μέλλον της σειράς, καθώς, μετά
από εξαιρετικούς τίτλους, η Egosoft, δυ-
στυχώς, τα έκανε μαντάρα.
ΒλEΠΟνΤΑΣ κΑΙ ΑκΟYγΟνΤΑΣ
ΤΟ ΔΙAΣΤηΜΑ
Το X: Rebirth έχει καταθαφτεί από το σύ-
νολο σχεδόν του ειδικού Τύπου σε κάθε
επίπεδο – ωστόσο, προσωπικά, διαφωνώ
στο τεχνικό κομμάτι, καθώς βρήκα τα γρα-
φικά και τον ήχο του παιχνιδιού καλά και,
αν μη τι άλλο, επαρκή. Τα διαστημόπλοια
είναι καλοσχεδιασμένα, οι διαστημικοί
σταθμοί το ίδιο και τα περιβάλλοντα του
sandbox «ανοικτού» κόσμου του παιχνιδιού
αρκούντως πολύχρωμα και εντυπωσιακά
ώστε να έχουν μία ποικιλία. Ωστόσο, σε κά-
ποιους τομείς παραπέμπουν σε άλλες επο-
χές, όπως, για παράδειγμα, στα εφέ και στο
σχεδιασμό των χαρακτήρων που συναντά-
τε σε σταθμούς – θυμίζουν τεχνολογίες
περίπου των μέσων της προηγούμενης δε-
καετίας, και γενικότερα δεν είναι κάτι το
οποίο περιμένει κανείς να δει όταν παίζει
έναν τίτλο του 2013 που φέρει το βαρύ
όνομα «Χ». Όσον αφορά στο ηχητικό κομ-
μάτι, χωρίς να είναι κάτι το εξέχον, «it gets
the job done» (αν και τα voice actings θα
μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα, αλλά
τέλος πάντων) – και πρέπει να πω ότι το
βασικό theme του παιχνιδιού «καρφώνεται»
στον εγκέφαλο.
«
νΤΙνγκ»
Πάμε στο διά ταύτα: το X: Rebirth είναι
ένα space combat/ trading game. Κοινώς,
κινείστε με το σκάφος σας σε ένα ανοικτό
σύμπαν, επισκεπτόμενοι σταθμούς και διά-
φορους άλλους προορισμούς, βγάζοντας
λεφτά με διάφορους τρόπους (πολεμώ-
ντας, κάνοντας εμπόριο, κάνοντας εξορύ-
ξεις υλικών από αστεροειδείς κ.λπ.), δημι-
ουργώντας εν δυνάμει μία οικονομική αυ-
τοκρατορία ή έναν μισθοφορικό (ή και πει-
ρατικό) στόλο. Τα βασικά αυτά στοιχεία, τα
οποία έκαναν επιτυχίες τους προηγούμε-
νους τίτλους της σειράς, εξακολουθούν να
υφίστανται, αλλά υπάρχουν πολλά προ-
βλήματα τα οποία δυσκολεύουν την εκτέ-
λεσή τους στο βαθμό που απαιτείται ώστε
να μπορούμε να μιλήσουμε για έναν πραγ-
ματικά καλό τίτλο του είδους. Και αυτό
οφείλεται κυρίως στο δύσκολο χειρισμό
του, ο οποίος αναγκάζει τον παίκτη να δα-
πανά πολύ χρόνο για να ψάχνει να βρει τις
αποστολές που επιθυμεί να αναλάβει. Γενι-
κά το παιχνίδι χαρακτηρίζεται από πολλά
(
μα πάρα πολλά…) μενού, τα οποία φορτώ-
νουν πολύ το gameplay, με αποτέλεσμα ο
παίκτης να βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση
να διαπιστώνει ότι περνά περισσότερο χρό-
νο ασχολούμενος με τα επιμέρους
Ακόμη, υπάρχει το στοιχείο των διαδρο-
μών. Γενικά, στο Χ: Rebirth θα περάσετε
πολύ χρόνο… ταξιδεύοντας στις «διαστημι-
κές λεωφόρους» που συνδέουν τους διά-
φορους προορισμούς του κόσμου στον
οποίο κινείστε. Αν και στην αρχή αυτό δεν
ξενίζει, από ένα σημείο και μετά οι διαδρο-
μές είναι πολύ μεγάλες, με αποτέλεσμα να
καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο χρόνο της
ενασχόλησης με το παιχνίδι – κάτι που σί-
γουρα δεν είναι για καλό.
X: REBIRTH
Η χαρακτηριστική εικόνα των «διαστημικών»
λεωφόρων στις οποίες θα περνάτε πολλή ώρα.
«
Ντινγκ»
Του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2.67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Προβλήματα σε «φορτωμένες» ζώνες,
που είναι πολλές.
Στο κόκπιτ με την Yisha.