R
eview
87
PC Master
Όσον αφορά στο «ζουμί» της υπόθεσης,
δηλαδή τις μάχες με εχθρικά σκάφη στο
Διάστημα, τα πράγματα βελτιώνονται – ή,
αν μη τι άλλο, δεν δίνουν κάποιον σοβαρό
λόγο για να γκρινιάξει κανείς, καθώς βρί-
σκονται στη σωστή «ζώνη», χωρίς να είναι
υπερβολικά εύκολες ή εκνευριστικά δύσκο-
λες/κουραστικές. Το βασικό μειονέκτημα
που βρήκα είχε να κάνει με τον τρόπο σκό-
πευσης/κατάδειξης στόχων: ξαφνικά βλέ-
πετε ένα «κόκκινο» σκάφος στο HUD σας
(
χωρίς κάποια εξήγηση ή αιτιολόγηση) και,
όπως είναι φυσικό του ορμάτε. Όταν το κα-
ταρρίψετε πάλι, λαμβάνετε μήνυμα όπου
κάποιος σας τη «λέει», επειδή στραφήκατε
ενάντια στη faction του. Το πώς και το γιατί
επαφίεται στον καθένα να το καταλάβει.
Γενικότερα, το παιχνίδι στον τομέα του
gameplay εμφανίζεται να πάσχει, σε μεγά-
λο βαθμό λόγω προβληματικού χειρισμού
και της τάσης να κάνει «κοιλιά», επιλογές
που οι δημιουργοί του πιθανότατα εκτιμού-
σαν ότι θα βοηθούσαν στην «εμβύθιση» του
παίκτη στον κόσμο. Ωστόσο, είμαι της άπο-
ψης ότι ο χειρισμός είναι κάτι που συνηθί-
ζεται (αρκεί να έχει κανείς κίνητρα για να
το κάνει, δηλαδή ένα καλό παιχνίδι) και το
gameplay στην τελική ανάλυση είναι υπο-
κειμενικό θέμα. Αλλά αυτό που δεν είναι
καθόλου υποκειμενικό, είναι το «ντινγκ».
Και φαντάζομαι ότι λίγο πολύ όλοι ξέρετε
ποιο «ντινγκ» εννοώ: αυτόν τον απεχθή ήχο
ο οποίος συνοδεύει ένα μεγαλοπρεπέστα-
το κρασάρισμα, τον οποίο προσωπικά
άκουσα πολλές φορές.
Δεν ξέρω τι έκαναν ή δεν έκαναν, αλλά
σίγουρα ξέρω ότι το να πας να κάνεις save
και να ακούς το «ντινγκ» είναι ένα από τα
πράγματα που με ξενερώνουν και με κά-
νουν έξω φρενών σε ένα παιχνίδι. Επίσης,
δεν πρόκειται για τη μόνη περίπτωση που
παρατηρούνται συχνά κρασαρίσματα, κα-
θώς το κόλλημα και η εσπευσμένη έξοδος
με ctrl-alt-del είναι κάτι που φαίνεται ότι
αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των ταξι-
διών του παίκτη με το Albion Skunk (πρό-
κειται για το σκάφος το οποίο ανακαλύπτε-
τε ρημαγμένο στην αρχή του παιχνιδιού και
με το οποίο ξεκινάτε την καριέρα σας).
Να μην τα πολυλογώ: τα κρασαρίσματα
είναι πολλά και η συχνότητά τους είναι
επαρκής για να κάνει τον παίκτη να πει το
τελικό «ε άι σιχτίρ». Eπίσης, πολύ ενοχλητι-
κά είναι τα bugs που παρουσιάζονται σε
διάφορα σημεία του παιχνιδιού, ειδικά
όσον αφορά σε σκάφη με τα οποία πρέπει
να αλληλεπιδράτε.
Όσον αφορά στο σεναριακό background
του παιχνιδιού, οι βετεράνοι του «Χ» θα
έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν για άλ-
λη μία φορά τον ιδιαίτερο κόσμο που αγά-
πησαν. Ο παίκτης ενσαρκώνει τον Ren
Otani (έναν απλό πιλότο που ασχολείται με
freelancing διαστημικές δραστηριότητες),
ο οποίος, εξαιτίας της διάσωσης μίας δια-
στημικής ναυαγού (Yisha) βρίσκεται στην
καρδιά της αντιπαράθεσης μεταξύ μίας πα-
νίσχυρης εταιρείας και μίας οργάνωσης η
οποία αντιστέκεται στην παντοδυναμία
της. Χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο, το σε-
νάριο πλαισιώνει ευχάριστα τη δράση – ή
τουλάχιστον θα το έκανε, εάν το παιχνίδι
δεν είχε τα προβλήματα που προανέφερα.
ΕΠIλΟγΟΣ
Με μία λέξη: κρίμα. Παρ’ ότι η Egosoft
έχει τη γνώση και την εμπειρία, το X:
Rebirth φαίνεται να αποτελεί «ήττα». Τα
σχεδιαστικά του προβλήματα το εμποδί-
ζουν να γίνει ένα space combat/trading
simulation αντάξιο των προκατόχων του,
καθώς αναγκάζει τον παίκτη να ασχολείται
με βαρετά πράγματα και να χάνει πολύ
χρόνο εξαιτίας προβληματικού interface,
ενώ τα bugs του καταστρέφουν την όλη
gaming εμπειρία, καθώς τα κρασαρίσματα
είναι από εξαιρετικά ενοχλητικά έως ανυ-
πόφορα. Ωστόσο, η εταιρεία (ειδικά μετά
το «θάψιμο» που δέχτηκε το παιχνίδι από
τους κριτικούς) φαίνεται να προσπαθεί να
τα «μπαλώσει» όσο μπορεί, και τα patches
είναι συχνά, οπότε θέλω να ελπίζω ότι σε
μερικούς μήνες το X: Rebirth, θα είναι
επαρκώς playable για να μπορεί να συστη-
θεί τουλάχιστον σε κάποιους φανατικούς
φίλους του είδους. Κατά τα άλλα, εάν κά-
ποιος επιθυμεί να ασχοληθεί με έναν τίτλο
τέτοιου είδους, θα του σύστηνα να κοιτά-
ξει καλύτερα στους προκατόχους του (και
ιδίως στα X3: Terran Conflict και Albion
Prelude).
Ένας τρόπος να ταξιδεύετε
πιο γρήγορα είναι να μπαίνε-
τε στην «ουρά» ταχύτερου
σκάφους.
Επίσκεψη σε διαστημικό σταθμό. Τα γραφικά,
αν μη τι άλλο, είναι ωραία.
Επισκευάζοντας το πρώην Pride of Albion και
νυν… Albion Skunk.
Το Χ: Rebirth
προοριζόταν να
αποτελέσει, όπως λέει
και το όνομά του, μία
αναγέννηση της σειράς,
η οποία θα προσέλκυε
νέους παίκτες στο είδος,
κρατώντας παράλληλα
τους βετεράνους.
60
%
ΘΕΤΙκΑ-ΑΡνηΤΙκΑ
•
Ωραία γραφικά
•
Έχει στοιχεία από τα παλιότερα
καλά «X»
•
κακό interface/χειρισμός
•
Πολλά crashes
n
Είδος:
Space combat/trading sim
n
Έκδοση:
Egosoft
n
Ανάπτυξη:
Egosoft
n
Τιμή:
€
49,99 (
Steam)
n
Απαιτήσεις:
XP SP2 και άνω, Intel i-Series 2GHz (ή αντίστοιχος AMD), 4GB RAM,
nVidia GT400 με 512MB RAM και άνω, ΑΤΙ 4780ΗD με 512 RAM και άνω, 8GB στον σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Privateer,
Independence War, Freelancer
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Freelancer, τα προηγούμενα «Χ»