Page 93 - PC Master τ. 291

R
eview
93
PC Master
θα μπορούσε να είναι πολύ καλό, κινείται
σε τόσο μέτρια επίπεδα και παρουσιάζει
τόσα προβλήματα.
Για αρχή λοιπόν: το Timelines κινείται
στο πνεύμα ενός κλασικού real time strat-
egy τίτλου. Φτιάχνετε τη βάση σας και κα-
ταλαμβάνετε radio stations που σας δίνουν
πόντους, τους οποίους αξιοποιείτε για την
παραγωγή μονάδων, κτηρίων και upgrades.
Μέχρι εδώ κανένα πρόβλημα – ωστόσο, η
υπόθεση αρχίζει να χαλάει όταν το παιχνίδι
αρχίζει να προσπαθεί να βάλει μέσα στοι-
χεία wargame, για να του δώσει πιο tacti-
cal χαρακτήρα. Και δυστυχώς δεν το κάνει
καθόλου καλά.
Οι πρώτοι κακοί οιωνοί προκύπτουν από
το προβληματικό pathfinding το οποίο
βλέπει κανείς (εν έτει 2013, και σύντομα
2014,
το προβληματικό pathfinding είναι
τουλάχιστον τραγικό) από την πρώτη απο-
στολή ακόμα. Από εκεί και πέρα, το inter-
face αρχίζει να ξενίζει λίγο: δεν είναι τόσο
ο left-click χειρισμός, όσο το άβολο
scrolling του χάρτη. Αλλά και αυτό πες συ-
νηθίζεται, σιγά τώρα. Τα game mechanics…
πρήζουν. Κατ’ αρχάς, η τεχνητή νοημοσύ-
νη των αντιπάλων δεν είναι απειλητική,
αλλά ενοχλητική. Η εντύπωση που δίνεται
είναι ότι ο υπολογιστής έχει ομάδες δυνά-
μεων που απλώς κόβουν βόλτες στο χάρ-
τη, για να σας κάνουν μικρές επιθέσεις που
δεν απειλούν την ύπαρξή σας, απλώς σας
κάνουν να βρίζετε επειδή πρέπει να ενι-
σχύσετε ένα σημείο στο γάμο του Καρα-
γκιόζη! Επίσης, οι μονάδες φέρονται παρά-
ξενα. Μερικά αντιαρματικά πυροβόλα σε
έναν λόφο μπορεί να ανοίξουν πυρ από
μεγάλη απόσταση, θερίζοντας εισερχόμε-
νες μονάδες τη μία φορά, ενώ μία άλλη
μπορεί να τα δείτε «αγρό να αγοράζουν»,
κοιτώντας τα εχθρικά άρματα να περνάνε
από κάτω τους, φαινόμενο που δεν έχει να
κάνει με το line of sight. Αντίστοιχα και στα
οχήματα φυσικά, τα οποία μπορεί να μακε-
λεύουν τον εχθρό τη μία, να φεύγουν
άκλαφτα χωρίς να ρίξουν τίποτα την άλλη,
ακόμα και αν έχετε πάρει τα απαραίτητα
μέτρα. Επίσης, αδυνατώ να καταλάβω τι
πρόβλημα είχαν οι δημιουργοί του με το
rally point: όταν μία μονάδα βγαίνει από το
εργοστάσιο, το πού ακριβώς θα καταλήξει
είναι λίγο τζόγος. Ένα τανκ θα πάει από
εδώ, το άλλο παραπέρα, και θα ψάχνετε
στο τέλος να βρείτε στη βάση σας πού εί-
ναι τα ακριβά units που αγοράσατε πριν
από λίγο. Ένα άλλο πρόβλημα: το παιχνίδι
υποτίθεται ότι έχει πεζικό, αλλά ο ρόλος
του είναι λίγο ανούσιος, καθώς δεν είναι
πρακτικά ούτε fodder, οπότε δεν υπάρχει
λόγος να βγάλετε καν. Επίσης, η επιλογή
μονάδων (ναι, η επιλογή μονάδων!) είναι
προβληματική, καθώς το σύστημα είναι δύ-
σχρηστο και δυσκολεύει την επιλογή μεγά-
λου αριθμού οχημάτων στην οθόνη, και
κατ’ επέκταση το χειρισμό τους. Και συμ-
βαίνουν ανεξήγητα πράγματα: ξαφνικά θα
δείτε να καταστρέφονται μονάδες χωρίς
λόγο. Ή τουλάχιστον, χωρίς κάποιον λόγο
που να σας δίνει να καταλάβετε το παιχνί-
δι. Και όχι, αυτό δεν αποτελεί «ρεαλισμό»
σε ένα strategy.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα προ-
βλήματα αυτά στο χειρισμό και στο inter-
face σε κάποια φάση κάνουν τον παίκτη να
αγανακτήσει και να στραφεί απλώς στην
τακτική «βγάζω λαό και κάνω ντου», εγκα-
ταλείποντας τα πολλά πολλά. Και εκεί τα
πράγματα γίνονται πιο εκνευριστικά, γιατί
ξαφνικά ο υπολογιστής αρχίζει κάτι άκυρες
αντεπιθέσεις μακριά ή εμφανίζεται να αξιο-
ποιεί ένα κάρο παραμέτρους που μέχρι τό-
τε δεν έδειχναν να ισχύουν (κάτι κρυμμέ-
νες μονάδες, κάτι higher ground κ.λπ.),
θερίζοντας τις μονάδες σας με εξωφρενικό
τρόπο, καθώς αυτές παράλληλα δείχνουν
να παθαίνουν άνοια, ανοίγοντας πυρ όπου
να ’ναι ή και καθόλου. Κοινώς: ό,τι να ’ναι!
Όχι, δεν πρόκειται για έξυπνη A.I. ή για πο-
λύπλοκο wargame. Είναι απλώς κακός
προγραμματισμός.
ΕΠΙλΟγΟΣ
Δεν μπορώ να συστήσω ελαφρά τη καρδία
το Timelines σε έναν φίλο του genre, πραγ-
ματικά. Αυτοί οι οποίοι θα το βρουν ενδιαφέ-
ρον είναι οι fans της εναλλακτικής ιστορίας,
και ίσως κάποιοι να διαπιστώσουν ότι ο μη-
χανισμός του έχει κάποια λογική, την οποία
εγώ τουλάχιστον, δεν μπόρεσα να αντιλη-
φθώ. Θα μπορούσε να είναι καλό παιχνίδι,
αλλά η ύπαρξη πολλών προβλημάτων, αν
και δεν το καθιστά unplayable, χαλάει πολύ
την όλη gaming εμπειρία. Κρίμα...
Καταλαμβάνοντας ραδιοσταθμό για resources. Φαντάζομαι θα είναι η μουσική που παίζουν…
Το μπάχαλο που γίνεται είναι τελείως εκτός
ελέγχου.
Η υπόθεση αρχίζει να
χαλάει όταν το παιχνίδι
αρχίζει να προσπαθεί να
βάλει μέσα στοιχεία
wargame, για να του
δώσει πιο tactical
χαρακτήρα.
70
%
ΘΕΤΙκΑ-ΑΡνΗΤΙκΑ
ωραία γραφικά
Alternate history σενάριο
κακό interface/χειρισμός
Προβλήματα στην τεχνητή
νοημοσύνη
n
Είδος:
Real time strategy
n
Έκδοση:
Strategy First
n
Ανάπτυξη:
Strategy First
n
Τιμή:
13,99 (
Steam)
n
Απαιτήσεις:
Windows 7 και άνω, επεξεργαστής τουλάχιστον 2GHz, 4GB RAM,
OpenGL 3.3 capable AMD/nVidia/Intel (HD4600+) gpu με τουλάχιστον 512ΜΒ RAM, 5GB στο σκληρό
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
C&C, Blitzkrieg
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Warfront: Turning Point, Company of Heroes 2