Page 101 - PC Master τ. 292

R
eview
101
PC Master
Το gameplay όμως είναι αρκετά επανα-
λαμβανόμενο.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το The Novelist έχει δημιουργηθεί με τη
Unity engine και τα γραφικά του φτάνουν
την ανάλυση 1920x1080. Δείχνουν υπερ-
βολικά απλοϊκά και υστερούν ακόμα και σε
σύγκριση με πολλούς άλλους independent
τίτλους. Ειδικά οι τρεις χαρακτήρες έχουν
σχεδιαστεί με έντονα αφαιρετική τεχνική,
με αποτέλεσμα τα κενά από χαρακτηριστι-
κά πρόσωπά τους να φαίνονται τελείως
άψυχα. Αν κάτι λειτουργεί καλά στην απει-
κόνιση του παιχνιδιού, αυτό είναι η εναλ-
λαγή της μέρας με τη νύχτα και των διαφο-
ρετικών καιρικών φαινομένων.
Η μουσική που συνοδεύει τα δρώμενα
ακολουθεί τη μελαγχολική διάθεση που
βρίσκεται διάχυτη στο περιβάλλον και σε
γενικές γραμμές βοηθά στην ατμόσφαιρα
που επιδίωξε να περάσει ο δημιουργός. Οι
φωνές των τριών ηθοποιών είναι και αυτές
σε καλό επίπεδο, αν και βρήκα την ερμη-
νεία της Linda λίγο άτονη και μονότονη.
Το παιχνίδι είναι πρώτου προσώπου και
κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο στοχεύο-
ντας με το ποντίκι και πατώντας τα πλή-
κτρα WASD. Με το space bar εξετάζουμε
στοιχεία, αν είμαστε κοντά σε κάποιο χαρα-
κτήρα διαβάζουμε τις σκέψεις του, ενώ αν
το κάνουμε βρισκόμενοι πίσω του μπαίνου-
με στις αναμνήσεις του, από τις οποίες
βγαίνουμε με το Ε. Με το πλήκτρο Tab
βλέπουμε τις επιθυμίες των μελών της οι-
κογένειας που έχουμε μάθει μέχρι εκείνο
το σημείο, ενώ με το Escape μεταβαίνουμε
στο βασικό μενού, εκεί όπου δυστυχώς
υπάρχει μόνο ένα save με ταυτόχρονη έξο-
δο από το παιχνίδι. Άλλη μία λειτουργία
του space bar είναι να μεταφέρεστε από
λάμπα σε λάμπα, κάτι που σας επιτρέπει
να μη φαίνεστε αλλά και να κινείστε πιο
γρήγορα από χώρο σε χώρο.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Όπως συνηθίζεται σε αυτό το είδος, στο
The Novelist δεν πρόκειται να κολλήσετε
ποτέ. Απλώς επιλέγετε ποιο μέλος της οι-
κογένειας θα ευχαριστήσετε κάθε φορά,
με δυνατότητα να προσφέρετε και μία
συμβιβαστική λύση σε ένα ακόμα. Όταν
βρείτε όλα τα στοιχεία στην ανάμνηση
ενός χαρακτήρα, αλλά και όλα τα ντοκου-
μέντα στο σπίτι που τον αφορούν, η επιθυ-
μία του θα εμφανιστεί με μπλε γράμματα
στη σκέψη του. Μπορείτε τότε να βάλετε
τέλος στο κεφάλαιο επιλέγοντας το αντί-
στοιχο αντικείμενο, οπότε και θα χρειαστεί
να ψιθυρίσετε την απόφασή σας στον πα-
τέρα την ώρα που κοιμάται.
Το παιχνίδι έχει δύο modes: Παίζοντας σε
stealth, η παρουσία σας γίνεται αντιληπτή,
και αν αυτό συμβεί δύο φορές, αυτός που
σας είδε τρομάζει και χάνετε την επιλογή
να τον ικανοποιήσετε με συμβιβασμό για
εκείνο το κεφάλαιο. Στο story mode, είστε
αόρατος και δεν διατρέχετε τέτοιο κίνδυνο.
Πάντως, και στην πρώτη περίπτωση δεν
αναμένεται να δυσκολευτείτε καθόλου.
Όπως και στην πραγματική ζωή, έτσι και
στο παιχνίδι δεν υπάρχουν μαγικές κινή-
σεις που να λύνουν όλα τα προβλήματα. Οι
προτεραιότητες που θα βάλετε μπορεί να
σας διδάξουν κάτι για τον εαυτό σας που
να σας ξαφνιάσει. Εμένα πάντως, την πρώ-
τη φορά που έπαιξα, η γυναίκα μου πήρε
το παιδί και έφυγε μετά το τέλος του πέ-
μπτου κεφαλαίου.
ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙ;
Το The Novelist αποτελεί ένα πείραμα
στη διήγηση που όμως δεν αναπτύχθηκε σε
τέτοιο βαθμό ώστε να κρατά το ενδιαφέρον
ψηλά. Τα ελάχιστα και σχεδόν άδεια δωμά-
τια στα οποία κινούμαστε, συν το γεγονός
ότι επαναλαμβάνουμε τις ίδιες κινήσεις από
την αρχή μέχρι το τέλος, συνθέτουν ένα
κάπως ανιαρό αποτέλεσμα. Εντούτοις, ο
οδυνηρός ρεαλισμός του σεναρίου πιθανόν
να σας δημιουργήσει την περιέργεια να το
παίξετε δυο-τρεις φορές για να δείτε πόσο
διαφορετικά θα εξελιχθεί.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Όταν βρήκαμε ένα
γράμμα από το 1948, στο οποίο κά-
ποιος ανακοίνωνε τις προθέσεις
του να ανακαλύψει γιατί το σπίτι έχει αλ-
λάξει επτά ενοίκους σε δεκατρία χρό-
νια, φαντάστηκα πως θα μας δινόταν η
ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα για
το φάντασμα που χειριζόμαστε. Αντίθε-
τα, η ιστορία παρέμεινε επικεντρωμένη
στην οικογένεια.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Από το ξεκίνημα, το σε-
νάριο του συγγραφέα που δυσκο-
λεύεται να γράψει, με την παραμε-
λημένη σύζυγο που εγκατέλειψε την κα-
ριέρα της για να φροντίσει το αντικοινω-
νικό παιδί τους, δεν διεκδικούσε δάφ-
νες πρωτοτυπίας. Όμως, όταν ένα κε-
φάλαιο ξεκίνησε με την ανακοίνωση
κληρονομιάς από κάποιο θείο, απογοη-
τεύτηκα από το τόσο φτηνό και πολυ-
χρησιμοποιημένο κλισέ.
HIGH AND LOW
73
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Αγγίζει την πραγματική ζωή όσο
λίγοι τίτλοι
Υψηλό replay value
Συγκινητικές στιγμές που σε
αγγίζουν
Ως φάντασμα, έχουμε
ενδιαφέρουσες ικανότητες
Αρκετά επαναλαμβανόμενο
Καθόλου πρωτότυπη κεντρική ιδέα
σεναρίου
Μέτρια γραφικά
Δυνατότητα για μόνο ένα save
n
Είδος:
Choice & consequence game
n
Ανάπτυξη:
Orthogonal Games
n
Τιμή:
13,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU: Επεξεργαστής 1.8 GHz, 2 GB RAM, GPU: 256MB VRAM ή ανώτερη,
800
MB χώρος στο σκληρό
n
Προβλήματα-Bugs:
Κανένα
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Façade
n
Εναλλακτική πρόταση:
Gone Home
Ναι, Παύλο μου, έτοιμο είναι το άρθρο, τα threads κάνω και στο στέλνω.
Το cutscene στο τέλος του κεφαλαίου μάς δεί-
χνει τις επιπτώσεις της απόφασης.