ται από τον Brix που τον μετέφερε εκεί,
όλα αυτά συμβαίνουν στο Sableshaft, τον
υπόγειο τόπο της Guild of Miners, οι οποίοι
δεν έχουν πληροφορηθεί ακόμα τα τε-
κταινόμενα στην επιφάνεια. Ο Rusty βιά-
ζεται να επιστρέψει για να βοηθήσει τους
δικούς του, για να γίνει αυτό όμως θα
πρέπει να πείσει τους άρχοντες της συ-
ντεχνίας να του επιτρέψουν να επιβιβα-
στεί στο τραμ τους.
Το νεαρό της ηλικίας του ήρωά μας δεν
τον βοηθά να γίνει πιστευτός στο ζεύγος
των ηγετών. Στην περιοχή υπάρχει απαγό-
ρευση κυκλοφορίας τη νύχτα, κι έτσι δεν
έχει άλλη επιλογή από το να δεχτεί όταν
ο καθηγητής Mason Penumbra προσφέρε-
ται να τον φιλοξενήσει. Ο Rusty θα του
διηγηθεί την ιστορία, αρχής γενομένης
από τη στιγμή που πέθανε και περιηγήθη-
κε στην άλλη πλευρά της δημιουργίας.
Όταν επανήλθε στη ζωή, είδε το Forge να
ίπταται προς άγνωστη κατεύθυνση, πρό-
λαβε να μάθει για την ύπαρξη του μεγα-
λύτερου μυστικού της συντεχνίας του και
να βρει τα μαγικά γάντια. Με τη βοήθεια
του καθηγητή, θα μάθει τη σημασία τους
και πώς να τα χρησιμοποιεί. Σε αυτό το
πρώτο κεφάλαιο, θα μάθουμε τα πρώτα
μας spells και θα τα εφαρμόσουμε στην
προσπάθειά μας να κερδίσουμε την εμπι-
στοσύνη των μεταλλωρύχων και να επι-
στρέψουμε στην επιφάνεια.
Το σενάριο του Forge με εντυπωσίασε.
Η δράση αργεί κάπως να ξεκινήσει, αφού
οι developers θέλησαν να μας βάλουν
πρώτα στο κλίμα της ιστορίας με άφθονη
διήγηση, κι έτσι θα περάσει πολλή ώρα
προτού κληθείτε να λύσετε τον πρώτο
σας γρίφο. Έχει γίνει σπουδαία δουλειά,
με σημασία στις λεπτομέρειες. Χωρίς
υπερβολή, το παιχνίδι αυτό θα μπορούσε
να είχε γραφτεί από τον ίδιο τον Moriarty
και να είχε παραχθεί έτσι ακριβώς το
1991.
Αν και έχουν μεσολαβήσει 23 χρόνια
από την κυκλοφορία του Loom, το sequel,
που εκπονήθηκε με το Adventure Game
Studio, μάλλον δεν το ξεπερνά σε ποιότη-
τα γραφικών. Ίσως μάλιστα να βρίσκεται
και λίγο πιο κάτω από αυτό, διότι αν και
οι δημιουργοί είχαν στη διάθεσή τους
όλη την true color παλέτα, είναι φανερό
πως δεν διαθέτουν το ταλέντο του Steve
Purcell. Το γεγονός πάντως ότι επέλεξαν
να διατηρήσουν το ίδιο στυλ με το origi-
nal τού προσδίδει μία οικειότητα που θα
έλειπε αν βλέπαμε κάτι εντελώς διαφορε-
τικό. Οι εικόνες σχεδιάστηκαν σε ανάλυση
320
x200 και απεικονίζονται στο τριπλάσιο
μέγεθος με τη βοήθεια φίλτρου.
Η μουσική του παιχνιδιού είναι αρκετά
ατμοσφαιρική και ταιριάζει με αυτό που
βλέπουμε στην οθόνη μας. Οι ηθοποιοί κά-
νουν εξίσου καλή δουλειά, ξεπερνώντας
σε φυσικότητα ερμηνείας πολλές εμπορι-
κές παραγωγές. Η ποιότητα των ηχογρα-
φήσεων όμως είναι λίγο χαμηλή, κάτι που
προδίδει ότι έγιναν με ένα οικονομικό μι-
κρόφωνο μπροστά στον υπολογιστή.
Ο χειρισμός του Forge είναι καθαρό
point & click. Όπως ακριβώς συνέβαινε και
στο Loom, τα πάντα επικεντρώνονται γύ-
ρω από το interface της μαγείας που δια-
θέτεις, το οποίο αυτήν τη φορά είναι τα
γάντια. Από τη στιγμή που θα μπορέσεις
να τα χρησιμοποιήσεις, θα πρέπει να μά-
θεις ξόρκια παρατηρώντας το περιβάλλον.
Καθένα από αυτά αντιστοιχεί σε μία τε-
θλασμένη γραμμή συγκεκριμένων σημεί-
ων που ονομάζεται schematic και πρέπει
να σχεδιαστεί πάνω στο πλέγμα που εμ-
φανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Για
να σχεδιάσουμε ένα schematic, πατάμε
πρώτα πάνω στο hotspot στο οποίο θέ-
λουμε να επιδράσουμε, στη συνέχεια στο
σημείο που ξεκινά το pattern του και ακο-
λουθούμε τη γραμμή κρατώντας πατημέ-
νο το αριστερό κουμπί του ποντικιού. Κά-
ποια spells μπορούν να εκτελεστούν ανά-
ποδα, σχεδιάζοντας το είδωλό τους ως
προς τον κάθετο άξονα με το δεξί κουμπί,
ενώ άλλα είναι συμμετρικά. Καθώς θα
προσθέτετε νέα πετράδια στα γάντια σας,
θα εμφανίζονται και περισσότερες γραμ-
μές στο πλέγμα ώστε να μπορείτε να σχε-
διάζετε πιο προηγμένα schematics. Όλα
αυτά προϋποθέτουν σχετικά σταθερό χέ-
ρι, αλλά δεν είναι κάτι που θα σας δυσκο-
λέψει.
Ο πρώτος γρίφος του παιχνιδιού είναι
και ο δυσκολότερος, αφού θα κληθείτε να
επιλέξετε με συγκεκριμένη σειρά έναν
αριθμό από ταφόπλακες με βάση τις ασα-
φείς οδηγίες ενός ποιήματος. Με τα
gauntlets, τα πράγματα θα γίνουν σαφώς
πιο εύκολα, χωρίς να είναι υπερβολικά
προφανή. Όσοι διασκεδάσατε κάποτε
υφαίνοντας ξόρκια με το distaff του Bob-
bin, αναμένεται να τα βρείτε το ίδιο απο-
λαυστικά. Θα ήθελα μόνο λίγo περισσότε-
ρη φαντασία όσον αφορά στην ποικιλία
των spells, αφού σε αυτό το πρώτο κεφά-
λαιο όλα αφορούν λίγο έως πολύ σε φθο-
ρά ή καταστροφή.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην ομά-
δα που μας έδωσε αυτό το πολύ ποιοτικό
και πιστό στο original sequel. Η πιο μεγά-
λη πρόκληση κάθε ερασιτεχνικού παιχνι-
διού είναι να φτάσει μέχρι το τέλος, κάτι
το οποίο εύχομαι ολόψυχα γιατί το αξίζει.
119
PC Master
H συμπαθής γιαγιούλα χρειάζεται μία τόνωση.
Ένα κήπος με πετρώματα αντί για καρπούς.
Ανάπτυξη:
Quill O’ the Wisp
Τιμή:
Δωρεάν
Διάθεση:
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
CCCC
C
review
Ο δυσκολότερος γρίφος του παιχνιδιού.