PC Master
16
M
ε καθυστέρηση ενός μή-
να, θα ήθελα να καταθέ-
σω με τη σειρά μου τις
απόψεις μου για τα καλύ-
τερα adventure games
της περασμένης χρονιάς.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως επισήμανα
κάτι λάθος στις επιλογές μας για τα Χρυσά
Ποντίκια, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο
προηγούμενο τεύχος. Αντιθέτως, τα κριτή-
ρια με τα οποία ανακηρύχτηκαν οι νικητές
(
σφυγμομέτρηση αναγνωστών, εμπορική
επιτυχία, αντιδράσεις της gaming commu-
nity, γνώμη συντακτικής ομάδας κ.ά.) οδή-
γησαν σε δημοκρατικά αποτελέσματα και η
άποψη της πλειοψηφίας δεν μπορεί παρά
να γίνει σεβαστή. Απλώς, ως πιο παραδο-
σιακός και ενίοτε ξεροκέφαλος gamer, πι-
στεύω σε ένα στενότερο και πιο αυστηρό
ορισμό του λήμματος «adventure game»
και συνεπώς οι τίτλοι που έβαλα κάτω από
το δικό μου μικροσκόπιο ήταν κάπως λιγό-
τεροι σε αριθμό.
Η επιλογή μου για παιχνίδι της χρονιάς
είναι το The Night of the Rabbit, επειδή ξε-
χωρίζει από τον ανταγωνισμό για πολλούς
λόγους. Κατ’ αρχάς, σε μία εποχή που οι
περισσότερες εταιρείες παράγουν επεισό-
δια ή adventures-σφηνάκια των 2-3 ωρών,
η Daedalic Entertainment όχι μόνο μας
προσφέρει παιχνίδια πολύ μεγάλης διάρ-
κειας, αλλά τα δίνει και σε τιμές που «χα-
λάνε την πιάτσα». Το συγκεκριμένο κόστιζε
10
ευρώ από την πρώτη μέρα της κυκλο-
φορίας του. Επίσης, σε πείσμα της υπερα-
πλούστευσης που παρατηρούμε συνεχώς
σε γρίφους και interface, το TNOTR είχε
πλούσιο inventory, μεγάλο αριθμό από εν-
διαφέροντα puzzles και ένα panel που
εμπλουτιζόταν διαρκώς ενώ προχωρούσες.
Μάλιστα, σε αντίθεση με άλλους τίτλους
της Daedalic, εδώ απουσίαζαν τα παιδιάστι-
κα mini games που διακόπτουν ανούσια
την ομαλή ροή του gameplay. Όλα αυτά,
με το σενάριο και τα production values να
κινούνται στα συνηθισμένα πολύ υψηλά
standards που μας έχει συνηθίσει η γερμα-
νική εταιρεία, συνέθεσαν ένα απολαυστικό
adventure game.
Ως επιλαχόν, καταλήγω στην πρώτη ανε-
ξάρτητη παραγωγή που τόλμησε να ζητή-
σει και να πάρει την έμπρακτη ψήφο εμπι-
στοσύνης του κοινού, μέσω Kickstarter
crowdfunding: Το Cognition: An Erica Reed
Thriller της Phoenix Online Studios, για την
ακρίβεια τα επεισόδια 2-4, αφού το πρώτο
κυκλοφόρησε το 2012. Το μεγαλύτερο
ατού του αστυνομικού θρίλερ φαντασίας
του César Bittar ήταν η ποικιλία που το χα-
ρακτήριζε και τα νέα στοιχεία που έρχο-
νταν να προστεθούν στο user interface και
τη λογική του με κάθε νέο επεισόδιο. Ένα
τολμηρό, πολυμορφικό παιχνίδι με τη συμ-
βουλευτική σφραγίδα της Jane Jensen,
που άλλαζε συνεχώς ύφος και στυλ και
αυξομείωνε τους ρυθμούς του κατά το δο-
κούν. Η δυναμική Erica ήταν σαφώς ο χα-
ρακτήρας που μας έμεινε περισσότερο στο
μυαλό από τη χρονιά που μας πέρασε, χά-
ρη κυρίως στην αψεγάδιαστη ερμηνεία της
Raleigh Holmes. Το μόνο παράπονό μου εί-
ναι ότι δεν διατήρησε το επίπεδο δυσκο-
λίας στα πολύ αξιοπρεπή επίπεδα του The
Hangman, με τα επόμενα τρία επεισόδια
να διαθέτουν ενδιαφέροντες μεν, σχετικά
προφανείς στην επίλυσή τους δε γρίφους.
Άλλος ένας τίτλος που εντυπωσίασε και
βέβαια κέρδισε επάξια το Χρυσό Ποντίκι
του Καλύτερου Indie ήταν το Gone Home
της The Fullbright Company. Με αφαιρετι-
κό αλλά εξόχως επιβλητικό στυλ και ατμό-
σφαιρα που σε καθήλωνε, μας έκανε να
αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας για τα
adventures και να επανεξετάσουμε ακόμα
και τις πιο αμετακίνητες θέσεις μας για την
«
καθαρότητα» τους είδους. Ίσως να αξίζει
και αυτό ακόμα το έπαθλο του adventure
της χρονιάς, όμως κάτι μέσα μου με εμπο-
δίζει να δώσω το χρίσμα σε έναν τίτλο που
δεν διέθετε ουσιαστικά ούτε έναν γρίφο.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι η πλειονότητα
όσων το έπαιξαν ένιωσε πολύ έντονα συ-
ναισθήματα, εξερευνώντας τους διαδρό-
μους του αχανούς σπιτιού και αναζητώντας
στοιχεία για την τύχη των μελών της οικο-
γένειας.
Να σημειώσω ολοκληρώνοντας ότι δεν
έχω βρει ακόμα την ευκαιρία να παίξω το
Memoria, εμπιστεύομαι όμως την κρίση
του Αντώνη Βαλασιάδη που το θεωρεί το
κορυφαίο adventure που έπαιξε το 2013.
2013:
Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ INDIES
Του Άλκη Πολυράκη
Ο μικρούλης Jerry έκλεψε την παράσταση.
Το Jack Keane 2 είχε εξαιρετικές ιδέες, αλλά
και χτυπητές αδυναμίες.