17
PC Master
Π
ριν από μερικές βδομάδες έλαβα,
έπειτα από πολύμηνη αναμονή, το
πολυπόθητο preview code για το
Wasteland 2! Σε αυτό το σημείο σάς δίνω
την άδεια να με βρίσετε και να με χαρα-
κτηρίσετε με τα γνωστά κοσμητικά επίθε-
τα περί καλής τύχης και των ανάλογων με-
λών του σώματος!
Και τώρα συνεχίζουμε: Μετά την πο-
λύωρη αναμονή για το κατέβασμα και την
εγκατάσταση στο δίσκο, άρχισα να ασχο-
λούμαι μαζί του. Δυστυχώς, οι μάταιες
προσπάθειές μου να διατηρήσω τη λεπτή
ισορροπία ανάμεσα στο gaming και την
κοινωνική ζωή απέβησαν άκαρπες διότι το
αριστούργημα της inXile με συνεπήρε σε
τέτοιο βαθμό που σχεδόν ξέχασα πως είχα
κι άλλες υποχρεώσεις! Λέω «σχεδόν», γιατί
το παιχνίδι βρίσκεται ακόμη under
development κι ως εκ τούτου έχει πολλά
θέματα με διάφορα bugs, ενώ λείπουν και
κάμποσα features. Οι screenshots πάντως
το αδικούν γιατί από κοντά τα γραφικά του
είναι κλάσεις ανώτερα, ενώ οι φωνές και
τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά ρεαλιστικά
και αποδεικνύουν ότι το παιχνίδι βρίσκεται
σε πολύ καλό δρόμο. Το ταξίδι στο World
Map είναι ιδιαιτέρως ευρηματικό, δανείζε-
ται αρκετά features από τα πρώτα 2 παι-
χνίδια της σειράς Fallout και προσθέτει
πλειάδα νέων. Τέλος, όσοι είστε λάτρεις
των turn-based παιχνιδιών θα βρεθείτε
ακριβώς στο στοιχείο σας.
Θα ήθελα όμως σε αυτό το σημείο να
παραμείνουμε στο turn-based κομμάτι. Εί-
χαμε μιλήσει στο προηγούμενο τεύχος για
τα στοιχεία που αποτελούν ένα καλό RPG
(
ιστορία, ατμόσφαιρα, ανάπτυξη χαρακτή-
ρων κ.λπ.), αλλά υπάρχει κάτι που δυστυ-
χώς οι εταιρείες (εκτός από μερικές indie)
αγνοούσαν επιδεικτικά για πολλά χρόνια:
Το γεγονός ότι τα CRPG ξεκίνησαν σαν
turn-based και αυτό, όπως και να το κά-
νουμε, είναι μέρος της μαγείας τους. Όταν
κάθεσαι και μελετάς αβίαστα την κάθε μά-
χη και βλέπεις το avatar σου να περιμένει
στωικά, έτοιμο να εκτελέσει την κάθε σου
εντολή, τότε είναι που πραγματικά βιώνεις
τη διαφορά ανάμεσα σε ένα strategy, ένα
action κι ένα RP παιχνίδι.
Προς Θεού, δεν υπονοώ ότι τα RPG με
real-time μάχες δεν είναι καλά ή ότι δεν
ανήκουν στο genre! Αντιθέτως, πολλά από
τα αγαπημένα μου παιχνίδια έχουν real-
time ή έναν συνδυασμό turn-based και
real-time στοιχείων στις μάχες τους.
Απλώς, πιστεύω ότι το turn-based θα
έπρεπε να αποτελεί ένα ακόμη θεμελιώ-
δες χαρακτηριστικό των CRPG, μαζί με τα
XP, το level up και τα class (παρ’ όλο που
πλέον συναντάμε αυτά τα τρία χαρακτηρι-
στικά ακόμη και σε καθαρόαιμα fps). Οι
εταιρείες φαίνεται πως πλέον αρχίζουν να
αντιλαμβάνονται την αξία της turn-based
μάχης τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά,
αφού επιτρέπει τη δημιουργία abilities που
δεν έχουν καμιά θέση σε ένα action-RPG,
αλλά δίνουν ιδιαίτερο βάθος σε ένα καθα-
ρόαιμο παιχνίδι ρόλων.
Ειλικρινά χαίρομαι που η inXile τίμησε
αυτό το gameplay mechanic, χαρίζοντας
στο Wasteland 2 αρκετή από την αίγλη των
παιχνιδιών του παρελθόντος και πιστεύω
πως ακόμη περισσότερες εταιρείες πρέπει
να ακολουθήσουν το παράδειγμά της (τ’
ακούς, Bethesda;) και να επαναφέρουν
έναν από τους σημαντικότερους μηχανι-
σμούς σε ένα από τα μακροβιότερα
gaming genres, γιατί καλό το Fallout 3 και
όσα εισήγαγε στο χώρο, αλλά δεν θα κατα-
φέρει ποτέ να γίνει Fallout 2 ή Wasteland!
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν. Εύχομαι
να έχετε εύκολα Quest, πολλά XP κι επικό
Loot! Τα λέμε τον επόμενο μήνα!
PC
Του Χρήστου «Vaerghar» Βλάχου
Το Wasteland 2 είναι ακόμη work in progress.
Το World Map θυμίζει τις παλιές καλές εποχές των Fallout, αλλά «with a
twist»!
WaStElaND 2
κΑΙ turN-BaSED μaΧες!