PC Master
42
FULLMOTIONVIDEO
Τι ήταν κι αυτό πάλι; Ευτυχώς μόδα ήταν και πέρασε, όμως έχει αφήσει
ανεξίτηλα τα σημάδια της σε όσους από εμάς ζήσαμε το gaming των μέ-
σων της δεκαετίας του ’90. Διότι ήμασταν υποχρεωμένοι να παρακολου-
θούμε στις οθόνες μας μία παρέλαση από δευτερο-τριτο-κλασάτους (και
κατά πάσα πιθανότητα άνεργους) ηθοποιούς του Χόλιγουντ, σε αμφιβόλου
ποιότητας cutscenes και όχι μόνο, με ορισμένους developers να «τη βλέ-
πουν» σκηνοθέτες και κατόπιν να χάνουν όλα τα λεφτά τους προσπαθώ-
ντας να σταδιοδρομήσουν κάπου όπου δεν ανήκαν (λέγε με Chris
Roberts). Το αποτέλεσμα ήταν τα παιχνίδια να διογκώνονται αδικαιολόγη-
τα, κυκλοφορώντας σε 4 ή ακόμη και σε 6 CDs όταν 1 μόλις αρκούσε, με
την ποιότητα της εικόνας σπάνια να ξεπερνά αυτήν μίας μέτριας τηλεόρα-
σης, ακόμη και σε πολύ καλά monitors. Η αλήθεια είναι πως τα FMVs δού-
λεψαν αρκετά καλά σε συγκεκριμένα παιχνίδια, όπως για παράδειγμα στα
Wing Commander, όπου ο Mark Hamill μάς χάρισε τις μοναδικές αξιομνη-
μόνευτες ερμηνείες του, υποδυόμενος τον Christopher Blair. Γενικά, όμως,
μόδα ήταν και πέρασε (δεν θέλω καν να σκεφτώ τι θα είχε συμβεί αν είχαν
προλάβει τα DVDs) και οι «αστέρες» του gaming επέστρεψαν στο σερβίρι-
σμα καφέδων στο Λος Άντζελες, σε διαφημιστικά για τηλεμάρκετινγκ ή,
στην καλύτερη περίπτωση, σε κανένα voice-over.
ΔΕΝΒΛΕΠΩΤΗΝ ΤΥΦΛΑΜΟΥ
Όσοι παίξατε το φετινό Tomb Raider, ξέρετε
ακριβώς τι εννοώ. Τα νερά καλύπτουν ολόκληρη
την οθόνη τη στιγμή που η Lara παλεύει να αποφύ-
γει βράχια και προεξέχοντες πασσάλους. Και σκάει
μύτη και ένα QTE, έτσι για να δέσει το γλυκό. Ο σα-
δισμός έχει και τα όριά του, κύριοι devs. Αλλά μην
πάτε μακριά, σκεφτείτε και όσα shooters έχουν
health regeneration. Με κάθε σφαίρα που σας χτυ-
πά η οθόνη γεμίζει όλο και περισσότερο αίμα και η
όρασή σας θολώνει. Τη στιγμή δηλαδή που ο χαρα-
κτήρας σας είναι ετοιμοθάνατος και χρειάζεστε κα-
θαρό μυαλό και όσο το δυνατό καλύτερη αντίληψη
του χώρου προκειμένου να καλυφθείτε για να γεμί-
σετε ενέργεια, το μόνο που μπορείτε πραγματικά
να κάνετε είναι να… μαντέψετε προς τα πού πρέπει
να πάτε. Και αν δεν διαθέτετε «κληρονομικό χάρι-
σμα»… may the Force be with you.
ΚΟ(ΝΣΟ)ΛΟ-INVENTORIES
Η κατάρα των cross-platform ports. Είτε ένα παιχνίδι έχει
γίνει port από κονσόλα είτε έχει προγραμματιστεί εξαρχής
να κυκλοφορήσει και σε κονσόλα, εκτός από το PC, το
πρώτο «θύμα» είναι το inventory. Κατεβατά επί κατεβατών
ατάκτως στοιβαγμένων αντικειμένων, μόνο και μόνο επειδή
οι κονσολάδες πάσχουν από την κουλαμάρα που προκαλεί
η υπερβολική χρήση gamepad. Εμείς τι φταίμε; Είναι δυνα-
τόν αριστουργήματα όπως τα Mass Effect (ιδιαίτερα το
πρώτο) και Skyrim να διαθέτουν τα χειρότερα inventories
στην ιστορία του PC gaming; Φέρτε πίσω τις paper dolls,
παρακαλώ.