43
PC Master
ΗΚΑΜΕΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
Φανταστείτε την εξής σκηνή: Ο χαρακτήρας που παίζε-
τε είναι σκαρφαλωμένος σε έναν τοίχο στην αριστερή
μεριά της οθόνης και θέλετε να τον κάνετε να πηδήξει
και να πιαστεί ως αίλουρος σε μία προεξοχή στη δεξιά
μεριά της οθόνης. Βλέπετε το χαρακτήρα σας από το
πλάι, όπερ σημαίνει ότι η προεξοχή-στόχος είναι πίσω
του. Θα πατήσετε space και δεξιά ή space και πίσω; Έλα
μου ντε! Σας εγγυώμαι ότι 9 φορές στις 10 η πρώτη σας
επιλογή θα είναι λάθος και θα δείτε το χαρακτήρα σας να
πηδάει προς το μέρος της οθόνης, προτού γκρεμοτσακι-
στεί. Οι περισσότεροι θα μου πείτε «πρόβλημα χειρι-
σμού». Διαφωνώ κάθετα και οριζόντια. Ο χειρισμός μια
χαρά λειτουργεί όταν η κάμερα είναι στη γωνία που πρέ-
πει να βρίσκεται για να σας βοηθήσει. Το πλάνο όμως θα
ήταν λιγότερο εντυπωσιακό…
NON-PLAYERCHΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ
Εντάξει, ο καθένας μπορεί να καταλάβει το λόγο ύπαρξης των NPCs. Δημι-
ουργούν ατμόσφαιρα, βελτιώνουν το immersion και προωθούν το σενάριο
μέσω των συνομιλιών τους με τον παίκτη, δίνουν και παίρνουν quests και
όλα τα υπόλοιπα, γνωστά και μη εξαιρετέα. Όλα καλά μέχρι εδώ. Το πρό-
βλημα ξεκινάει όμως όταν κάποιοι NPCs ακροβατούν μεταξύ του άχρηστου
και του εκνευριστικού. Θέλετε και χαρακτηριστικό πα-
ράδειγμα; Ο Noober στο Baldur’s Gate.
BOSSΟ ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΚΗΣ
Γενικώς διαφωνώ με την άποψη του Μαυραγάνη περί των boss
fights καθώς, συνήθως, προσφέρουν αρκετή ικανοποίηση (και loot!)
στον παίκτη… όταν τελειώσουν! Γιατί για να γίνει αυτό θα πρέπει να
τους κόψετε δυο-τρία εκατομμύρια hit-points, χτυπώντας κάποια
συγκεκριμένα weak spots, τα οποία συνήθως τονίζονται με αρκετά
γελοίο τρόπο προκειμένου να γίνονται άμεσα αντιληπτά. Έτσι λοι-
πόν το όπλο σας, το οποίο έσπερνε τον όλεθρο μέχρι τη στιγμή που
φτάσατε στο boss, υποβιβάζεται ξαφνικά σε οδοντογλυφίδα, με την
οποία πρέπει να παρενοχλείτε διαρκώς το (ομολογουμένως εντυπω-
σιακό στις περισσότερες περιπτώσεις) boss-«σφουγγάρι». Αυτό βέ-
βαια ισχύει στις περιπτώσεις που το boss δεν «αράζει» στο πίσω μέ-
ρος της οθόνης, «πνίγοντάς» σας με δεκάδες minions τα οποία πρέ-
πει να εξολοθρεύσετε, προτού αυτό αποφασίσει να ασχοληθεί μαζί
σας. Βρε, μπας και έχει δίκιο τελικά ο Μαυραγάνης;
DRIVINGMISSDAISY
Η γνωστή περίπτωση όπου πρέπει να συνοδεύσετε κά-
ποιον NPC ο οποίος απλώς «δεν νιώθει». Είτε σούρνει τα
πόδια του πίσω σας, είτε τρεχοβολάει σαν το κατσίκι
μπροστά σας, το σίγουρο είναι πως βάζει τα δυνατά του
για να σας κάνει τη ζωή δύσκολη. Άσε που μόλις εμφανι-
στούν εχθροί είτε εξαφανίζεται από προσώπου Γης είτε
πάει και πέφτει επάνω τους το χαϊβάνι και ψοφολογάει
σαν το σκυλί. Παρεμφερές fail έχει εμφανιστεί και τα τε-
λευταία χρόνια σε μία συγκεκριμένη σειρά παιχνιδιών.
Ναι, αυτήν τη γνωστή, όπου πρέπει να παρακολουθείτε
κάποιους NPCs από αρκετά μικρή απόσταση προκειμένου
να κρυφακούσετε τι κουτσομπολεύουν, κινούμενοι με
συγκεκριμένο ρυθμό και ταχύτητα και να έχετε και το
νου σας μη σας πάρουν χαμπάρι. Όπως καταλαβαίνετε,
με την προσοχή σας στραμμένη στο να παραμείνετε
εντός των παραπάνω πλαισίων, είναι σχεδόν αδύνατο να
παρακολουθήσετε και τη συζήτηση. Απλώς κάποια στιγμή
θα πάρετε ένα auto-update στο quest. Οπότε ποιος ο λό-
γος ύπαρξης του συγκεκριμένου είδους αποστολών εκτός
πέραν του, ενός ακόμη, timesink;