PC Master
44
ΓΙΑΤΙ ΤΟΑΖΑΧ ΤΑΚΑΝΕΙ ΑΟΡΑΤΑ
Ποια; Μα τα ντουβάρια φυσικά! Τι εννοώ; Πόσες φορές μέσα σε ένα παιχνίδι προ-
σπαθείτε να πάτε σε μία «ανοιχτωσιά» που βλέπετε πεντακάθαρα μπροστά σας και
χτυπάτε επάνω σε κάποιον αόρατο τοίχο; Ή προσπαθείτε να πηδήξετε επάνω από
έναν μαντρότοιχο μισού μέτρου και το μόνο που καταφέρνετε είναι να χοροπηδάτε
επιτοπίως χωρίς να πηγαίνετε πουθενά; Καταλαβαίνουμε ότι οι περιοχές στις οποίες
μπορείτε να κινηθείτε δεν είναι δυνατό να μην έχουν όρια, ιδιαίτερα στα πιο γραμμι-
κά παιχνίδια, όμως πόσο δύσκολο είναι να μπει ένας κανονικός τοίχος, ένας απότο-
μος γκρεμός, κάτι, ρε παιδί μου, που να εμποδίζει την πρόσβαση, αντί για ένα… τίπο-
τα; Πόσο δύσκολο είναι, κύριοι developers, να καταλάβετε ότι έτσι καταστρέφετε
πλήρως το immersion που με τόσο κόπο χτίσατε και ότι μετά το γέλωτα της πρώτης
φοράς που ο παίκτης θα πάθει κάτι τέτοιο έρχεται ο εκνευρισμός;
SAVE GAME (MIS)MANAGEMENT
Εδώ είμαστε, τα πιάσαμε τα λεφτά μας. Δεν
θα αναφερθώ στην ντροπή του σύγχρονου
gaming που ονομάζεται checkpoints, μας ήρθε
από την κονσολο-λαίλαπα και έχει αντικατα-
στήσει σχεδόν πλήρως το saving κατά το δο-
κούν (το κάνει η Μαρίλη παρακάτω), αλλά θα
το πάω λίγο παραπέρα το θέμα. Στην πλήρη
ανοργανωσιά που αντικρίζει κανείς όταν πάει
να φορτώσει κάποιο checkpoint ή ακόμη και
save, στην περίπτωση που το παιχνίδι το υπο-
στηρίζει. Ένα κατεβατό savepoints, με ό,τι
να ’ναι ονοματολογία, ημερομηνία και ώρα που
αποθηκεύτηκαν και ένα thumbnail από το
οποίο μετά βίας μπορείτε να διακρίνετε σε ποιο
σημείο του παιχνιδιού βρισκόσασταν. Εντάξει,
πάνω κάτω τη δουλειά τους την κάνουν όταν
παίζετε, δεν είναι και τόσο μπέρδεμα πια, συνη-
θίζεται μετά από λίγο. Τι γίνετε όμως στην περί-
πτωση που θέλετε να ξεκινήσετε και δεύτερο
ταυτόχρονο play-through γιατί θέλετε να παί-
ξετε έναν διαφορετικό χαρακτήρα και το παι-
χνίδι δεν υποστηρίζει διαφορετικά profiles προ-
κειμένου να κρατάει τα saves χώρια; Του Κου-
τρούλη ο γάμος! Καλά στην περίπτωση των
checkpoints απλώς ξεχάστε το παράλληλο
play-through, γίνονται overwrite. Μιλάμε για
τόσο μεγάλο fail, που για τα περισσότερα παι-
χνίδια που ακολουθούν τη συγκεκριμένη «λογι-
κή» στο saving, έχουν κυκλοφορήσει mods και
ανεξάρτητες εφαρμογές που σας δίνουν τη δυ-
νατότητα να οργανώσετε σε ξεχωριστά profiles
τα saves προκειμένου να μη χάνετε την μπάλα.
Epic fail is epic…
«
ΑΠΟΒΛΑΚΩΣΗ» ΣΤΙΣ CUTSCENES
Πρόκειται ίσως για το λιγότερο οδυνηρό fail της λίστας όσον αφορά
στην ψυχική ηρεμία του παίκτη, σίγουρα όμως είναι σε θέση να διαλύσει
στα «εξ ων συνετέθη» το immersion οποιουδήποτε ενδιαφέρεται για το
σενάριο και την πλοκή του παιχνιδιού. Τι εννοώ «αποβλάκωση»; Λοιπόν,
έχετε δραπετεύσει από ένα στρατόπεδο σύγχρονων πειρατών σκορπώ-
ντας το θάνατο, έχετε φύγει πολύ μπροστά από τους διώκτες σας μέσα
στην πυκνή ζούγκλα και ξαφνικά εμφανίζεται από το πουθενά ο υποκόπα-
νος ενός καλάσνικοφ και σας βγάζει εκτός μάχης σε χρόνο dt (Far Cry 3).
Ή είστε ο φοβερός και τρομερός Witcher (2) και επειδή σας έδεσαν τα μά-
τια για να σας πάνε σε κάποιο κρησφύγετο, δεν παίρνετε χαμπάρι για πό-
τε σας τραβάνε μία κατραπακιά και σας αφήνουν σέκο. Άσχετο αν λίγο
αργότερα ο ίδιος Witcher, σε άλλη cutscene, καταλαβαίνει εξ ακοής ότι
σε ένα δέντρο είναι κρυμμένοι 4 elven τοξότες που τον σημαδεύουν και
μάλιστα ότι ο ένας από αυτούς είναι κρυωμένος! Ό,τι να ’ναι…
QUIT/ΕΧΙΤ GAME…NOT!
Όταν κάποιος πατήσει Exit
ή Quit Game, τι σημαίνει; Ότι
για τον Α ή Β λόγο θέλει να
κλείσει το παιχνίδι. Δεν πι-
στεύω ότι είναι σύνηθες φαι-
νόμενο να γίνεται «πραξικό-
πημα» στο σώμα ή στη συνεί-
δηση του παίκτη, τα χέρια να
κάνουν «του κεφαλιού τους»
και να πατάνε κουμπιά στην
τύχη. Για να πατάω Exit Game, σημαίνει ότι θέλω να βγω από το παιχνίδι και
θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι έχω πλήρη επίγνωση του ότι θα χαθεί
οτιδήποτε έχω κάνει από το προηγούμενο save ή checkpoint κι ένθεν. Γιατί
πρέπει να βλέπω συνέχεια τα ίδια, ενοχλητικά, παράθυρα επιβεβαίωσης;
Επιπλέον, γιατί το Quit Game συνήθως με βγάζει στο κεντρικό μενού; Διότι
είναι ελάχιστα τα games που δίνουν επιλογή εξόδου main menu ή στην
επιφάνεια εργασίας. Πρέπει σώνει και καλά να πατήσω Alt+Ctrl+Del;