Page 57 - PC Master τ. 292

αράδες συμπληρώνονται, αυτός ο κάποιος (ευεργέτης μου
μεγάλος) αρχίζει να πείθεται πως τα παραπάνω είναι όντως ο
λόγος για την επιτυχία του προγράμματος Early Access. Στα-
ματάω τώρα να αναφέρομαι στον εαυτό μου στο τρίτο πρό-
σωπο (μπορεί να γίνει εξαιρετικά εθιστικό, πιστέψτε με) και
πιάνω τον εαυτό μου να ανυπομονεί για την κυκλοφορία αυ-
τών των πρωτότυπων παιχνιδιών. Περιμένω περισσότερο το
Wasteland 2 από το Watchdogs και ας πέσετε να με φάτε. Σε
ένα παρόν όπου οι publishers φοβούνται την καινοτομία και
προτιμούν να «αρμέγουν» μέχρι τελικής πτώσης (βλ. COD, As-
sassin’s Creed), οι indie developers φαίνεται να κερδίζουν τις
εντυπώσεις. Indie όσο δεν πάει αλλά… μήπως αυτό είναι το
μέλλον του gaming;
Η υπόσχεση που δίνει ο τάδε developer στη σελίδα του παι-
χνιδιού του στο Kickstarter δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να
αναμετρηθεί με το δείγμα που προσφέρει ο developer στο
Steam, το οποίο όχι μόνο είναι playable από το πρώτο λεπτό,
αλλά λειτουργεί ως ένα γιγάντιο demo για το Early Access
παιχνίδι. Beat that if you can. Δεν μπορείς! Επιπλέον, το Kick-
starter δεν δίνει δραχμή στο δημιουργό, αν δεν συγκεντρωθεί
το ζητούμενο ποσό κατά το ορισμένο deadline, ενώ στο Early
Access program ο δημιουργός (ενδέχεται να κάνω λάθος σε
αυτό αλλά δεν έχουν υπάρξει αποδείξεις για το αντίθετο)
πληρώνεται άμεσα μετά από κάθε sale. Έτσι, όχι μόνο μαζεύει
κεφάλαιο για την ολοκλήρωση και την υποστήριξη του προϊό-
ντος μετά το release, αλλά ενδέχεται να υπάρξουν και περίσ-
σια λεφτά για ένα μελλοντικό project! Τα αποτελέσματα μι-
λούν από μόνα τους. Η δημιουργός εταιρεία Bugbear αναγκά-
στηκε να εγκαταλείψει το Kickstarter campaign της, καθώς το
Next Car Game απέτυχε να μαζέψει το απαιτούμενο ποσό των
350.000
δολαρίων. Το Steam Early Access όχι μόνο εκτίναξε
τη δημοσιότητα του παιχνιδιού, αλλά απέφερε στους devel-
opers πολλά περισσότερα κονδύλια! Παρομοίως, το «Sir, You
are being Hunted» (epic τίτλος is epic) δεν μπόρεσε να ολο-
κληρωθεί παρά το επιτυχημένο Kickstarter του. Τα γνωστά
δηλαδή: Steam -> Early Access -> WIN! Βεβαίως, δεν έχουν
όλα τα παιχνίδια την ίδια τύχη, καθώς ο δημιουργός πρέπει να
επενδύσει πολλά στην alpha έκδοση του παιχνιδιού του, ώστε
αυτό να είναι όσο πιο ελκυστικό γίνεται. Και όμως, λίγο polish,
λίγο hype και υποσχέσεις είναι αρκετά για να προσελκύσουν
gamers! Δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς… δουλεύει!
Δεν εiναι oλα ρoΔινα oμως…
and true enough, μία είδηση και μόνο είναι αρκετή για να
δημιουργήσει αμφιβολίες και να προκαλέσει αρνητικές αντι-
δράσεις γύρω από το όλο θέμα. Η Ubisoft σκοπεύει να φέρει
το Ghost Recon Online στο Steam Early-Access κάποια στιγμή
την άνοιξη του 2014 (ήδη βρίσκεται στους καναδικούς servers
της υπηρεσίας). Μιλάμε για ένα παιχνίδι που μετρά πάνω από
2
χρόνια σε beta στάδιο και, όπως λέει ο producer Corey
Facteau, στα αρχικά σχέδιά τους ήταν να φέρουν το παιχνίδι
στο Steam, παρέα με το «αδερφάκι» του, το Mighty Quest for
Epic Loot, της Ubisoft επίσης. Και αν αναλογιστεί κανείς πως
οι παίκτες μπορούν να μπουν στην beta και των δύο παιχνι-
διών δωρεάν με μία εγγραφή στα εκάστοτε sites τους και πως
το Mighty Quest απαιτεί να ξοδέψετε τουλάχιστον
19,99
για
να το αποκτήσετε άμεσα στο Steam, κατά πάσα πιθανότητα
και το Ghost Recon θα ζητήσει κάποια λεφτά από τους παί-
κτες. Το funding της μαμάς Ubi μάλλον δεν είναι αρκετό; Όχι,
ρε παιδιά… απλά όχι! Τα παιχνίδια αυτά ήδη πουλάνε starter
packs και έχουν microtransactions μέσα στα core mechanics
(
αν και το οικονομικό μοντέλο είναι ικανοποιητικά δίκαιο), η
συνεισφορά των παικτών για να μπουν στην beta είναι πραγ-
ματικά τόσο απαραίτητη;
«
That’s why we can’t have nice things», που λένε και οι Άγ-
γλοι. Όπου «τρέχει» το ρευστό, να είστε σίγουροι πως όλοι οι
ζάμπλουτοι publishers θα καταφτάσουν, ψάχνοντας να βρουν
τρόπο να μπουν και αυτοί στο χορό. Ήδη γνωρίζουμε πόσο
δυνατό είναι το σλόγκαν «Να είστε οι πρώτοι που…». Οι πρώ-
τοι που θα προ-παραγγείλουν, οι πρώτοι που θα αποκτήσουν
την ultra-swag collector’s edition που δεν πιάνει μία μπροστά
σε retail boxes παιχνιδιών των ’90s, οι πρώτοι που θα αποκτή-
σουν πρόσβαση στην τάδε beta κ.ο.κ. Να είστε σίγουροι πως
υπάρχει αρκετός κόσμος (δεν μιλάω για την Ελλάδα του μνη-
57
PC Master
Μία φορά να γράψω άρθρο που να μην περιλαμβάνει το όνομα Βαλ-
βίδα/Ατμός γίνεται; Δεν γίνεται!
Planetary Annihilation. «55 ευρώ, παρακαλώ! Τι θέλετε να πείτε
ακριβό”;».
To Nether, ένα ακόμα πιο… MMOειδές DayZ. Θα ήταν παράλειψή
μας αν δεν αναφέραμε την προφανή αγάπη για τα ζόμπι στο Early
Access catalogue.