μπορεί κανείς να αναρωτηθεί αν η βιομηχανία των video
games έχει πάψει να κάνει μερικά πράγματα σωστά. Εγώ θέτω
ένα ελαφρώς διαφορετικό ερώτημα: Μήπως τα Call of Battle
Creed (και τα 25 sequels τους), δηλαδή games με budgets
που ανέρχονται στα εκατομμύρια, χάνουν την αίγλη τους
μπροστά σε ένα ημιτελές παιχνιδάκι, όπου ένας γυμνός παί-
κτης κοπανά έναν άλλον με μία πέτρα για να υπερασπιστεί
την καλύβα του; Όσο κουλό και αν ακούγεται, η απάντηση εί-
ναι μάλλον ναι!
the crowd-funded future
Ας κοιτάξουμε τα top selling Early Access games στο Steam.
Θα σας δώσω μονάχα λίγα δείγματα από το Top 10 και μία σύ-
ντομη περιγραφή και θα σας αφήσω να «ενώσετε τις τελείες»,
να βρείτε τις ομοιότητές τους με άλλα παιχνίδια που έχουν
κυκλοφορήσει πρόσφατα μέσω πιο παραδοσιακών μηχανι-
σμών. Έχουμε και λέμε: Day Z και Rust (το παράδειγμα με τον
τσίτσιδο λιθοβόλο παίκτη – για το Rust μιλούσα), με το πρώτο
να έχει αποκτήσει απίστευτο hype πίσω του, και παρά τις προ-
ειδοποιήσεις των δημιουργών πως είναι ακόμα work in
progress, έχει ήδη κατακτήσει την πρώτη θέση! Και τα δύο
έχουν τα ίδια features (επιβίωση, έντονο PvP, permadeath)
και χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης από τους παίκτες. Ακολουθεί
το Starbound (από τους δημιουργούς του τρελά επιτυχημέ-
νου Terraria), ένα Terraria clone αλλά με space exploration
και το Next Car Game (demolition derby racing), ένα παιχνίδι
που έχει, την ώρα που γράφονται οι αράδες, δύο μόνο μέρες
στην υπηρεσία και ήδη κατέκτησε την 3η θέση στη λίστα! Δεν
πρέπει να αγνοήσουμε το Wasteland 2 του Brian Fargo (old-
school turn-based strategy) και το Kerbal Space Program, ένα
simulation παιχνίδι όπου πρέπει να κατασκευάσετε πυραύ-
λους και να στείλετε το πλήρωμά σας στους διαστημικούς
προορισμούς που επιθυμείτε! Τώρα που έχετε μία αρκετά
αντιπροσωπευτική εικόνα για τα παιχνίδια που μπορείτε να
βρείτε στο πρόγραμμα, αναρωτηθείτε τούτο: πότε ήταν η τε-
λευταία φορά που παίξατε κάποιο παρόμοιο παιχνίδι;
Το άρθρο αυτό ξεκίνησε να γράφεται από κάποιον που ανα-
ρωτιόταν τι πραγματικά συμβαίνει, αλλά όσο περισσότερες
PC Master
56
«
Τρέχα, Λεωνίδα! Κυκλοφόρησε το DayZ! Σχεδόν, δηλαδή…»
Το team πίσω από το Interstellar Marines. Το παιχνίδι αυτό φτιάχνεται
εδώ και κάτι δεκαετίες, άραγε θα τα καταφέρει στο Early Access;
Σε καλό δρόμο φαίνεται να είναι η Beta του Wasteland 2, παρά την αρ-
κετά τσιμπημένη τιμή εισόδου!
Σε ένα παρόν όπου οι publishers
φοβούνται την καινοτομία
και προτιμούν να «αρμέγουν»
μέχρι τελικής πτώσης,
οι indie developers φαίνονται
να κερδίζουν τις εντυπώσεις.