55
PC Master
αυτά τα παιχνίδια, ρωτάτε; Με μία γρήγορη ματιά στη σελίδα
του Steam μπορείτε να δείτε και μόνοι σας ένα κάρο indie
παιχνιδάκια, τόσο από μικρά development houses όσο και από
βετεράνους της βιομηχανίας (Peter Molyneux με το Godus,
Brian Fargo με Wasteland 2). Ο στόχος της προσπάθειας αυτής
είναι ο εξής: Ο παίκτης αγοράζει μία ημι-ολοκληρωμένη έκδο-
ση ενός παιχνιδιού την οποία μπορεί να παίξει αμέσως. Η
Valve θα λάβει το συνηθισμένο μερτικό της και τα υπόλοιπα
λεφτά πάνε απευθείας στον developer ώστε να ολοκληρωθεί
το development.
«
Και πού είναι το κακό; Οέο;». Η αλήθεια είναι πως η συμφω-
νία μεταξύ του πιθανού πελάτη και του developer είναι αρκε-
τά κατανοητή και δεν υπάρχει πολύ χώρος για δράματα/συνω-
μοσίες/αντιδεοντολογικό ανταγωνισμό και άλλα όμορφα
πραγματάκια που πλήττουν άλλες υπηρεσίες (βλ. Ouya, «free
the games» campaign και Kickstarter). Το πρόγραμμα Early-Ac-
cess έχει μέχρι στιγμής καταφέρει να αποφύγει όλα τα παρα-
πάνω προβλήματα, ενώ ο σκοπός είναι αρκετά ευθύς, χωρίς
περιθώρια αμφισβήτησης. Το ερώτημά μου είναι το εξής: Γιατί;
Γιατί να αγοράσει κανείς ένα ανολοκλήρωτο παιχνίδι (πιθανώς
και σε πιο αυξημένη τιμή από το κανονικό); Είναι τόση πια η
ανάγκη των ανθρώπων να ξοδεύουν το εισόδημά τους σε pro-
jects που δεν εγγυάται κανείς πως θα ολοκληρωθούν; Μήπως,
από την άλλη, δεν βλέπουν την ώρα να γίνουν… bug-
hunters, να είναι οι πρώτοι που θα καταγγείλουν ένα bug και
να βάλουν το στίγμα τους στο development του παιχνιδιού;
Μήπως στην τελική, λέω εγώ τώρα… να μην έχουν κάτι καλύ-
τερο να κάνουν;
Ας βγάλω κάτι από την ψυχή μου που με «τρώει» εδώ και
μήνες. Το 2013 ήταν μία από τις χειρότερες χρονιές για το
gaming γενικότερα. Παρ’ όλο που υπήρξαν αρκετά αξιόλογα
παιχνίδια, έλειπε αυτό το «κάτι» που έκανε άλλες χρονιές να
λάμπουν, ενώ η παρουσίαση των κονσολών «νέας γενιάς» και
η έλλειψη αξιόλογων τίτλων για αυτές έκανε μία αξιοπρεπέ-
στατη τρύπα στο νερό. Ή μπορεί εγώ να έχω γίνει εξαιρετικά
κυνικός και να μισώ τη ζωή, μπορεί. Την πεποίθηση αυτή
έχουν και άλλοι gamers, όπως έχω συνειδητοποιήσει, οπότε
Πάρτε, παιδιά, πράμα! Περάστε τον επόμενο μήνα για το υπόλοιπο...
Starbound. Αρκετά δυνατό concept. Δεν το φοβάμαι καθόλου, δύσκο-
λα θα αποτύχει.
Πολλά υποσχόμενο το 7 Days to Die. Στα 32 ευρώ που διατίθεται
όμως δύσκολα το λες ελκυστικό. Άσε που η παρούσα έκδοσή του εί-
ναι οριακά broken!
Η συμφωνία μεταξύ του πιθανού
πελάτη και του developer είναι
αρκετά κατανοητή και δεν
υπάρχει πολύς χώρος για
δράματα/συνωμοσίες/
αντιδεοντολογικό ανταγωνισμό.