63
PC Master
του κυρίως παιχνιδιού ώστε να το πουλήσει αργότερα; Legit!
Φυσικά, υπήρχαν και οι πρωτοπόροι που όχι μόνο έστειλαν
retail αλλά και digital κόπιες του παιχνιδιού τους με κανονικό
price tag στην αγορά, αλλά έκρυψαν και κλειδωμένο περιεχό-
μενο μέσα στα gigabytes του παιχνιδιού, ώστε να χρεώσουν
τους καταναλωτές για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό
(
Capcom, 2k, μεταξύ άλλων). Και φυσικά, δεν ξεχνάμε το…
χρυσό αλογάκι για το χαρακτήρα μας στο TES: Oblivion που
έδωσε ώθηση σε αυτό το trend ώστε να «εκτοξευτεί». Γιατί το
να σώζεις τη Cyrodiil χωρίς swagger άτι παραείναι mainstream!
Big-Brother σκηνικά. Δυστυχώς, όσο αγαπάω τη Valve και
τον τροφαντούλη «σωτήρα» του gaming, Gabe Newell, άλλο
τόσο δεν μπορώ να ξεχάσω τα κατά καιρούς φάουλ της εται-
ρείας όσον αφορά στην υπηρεσία του Steam. Πρώτο και καλύ-
τερο το όλο φιάσκο με την κοστολόγηση παιχνιδιών το μακρι-
νό 2008. Η αρχική απόφαση των μεγάλων publishers ήταν να
μεταφράζουν το 1 δολάριο με 1 ευρώ και η Valve αρχικά δέ-
χτηκε την πρόταση αυτή, καθώς οι publishers ήταν αυτοί που
έθεταν τις τιμές για όλα τα regions. Φυσικά, η αντίδραση της
κοινότητας ήταν ισχυρότατη. Η απάντηση της Valve, ρωτάτε;
Μα, η αύξηση των τιμών από μέρους της ώστε «να γίνουν οι
χρεώσεις πιο κατανοητές»! Πλέον αυτά ανήκουν στο παρελ-
θόν, δόξα τον Ύψιστο, ενώ η σιδηρά κυρία του digital
distribution συνεχίζει να κερδίζει τις θετικές εντυπώσεις με τα
τρανταχτά sales παιχνιδιών… των οποίων δεν σας ανήκουν!
Υπηρεσίες όπως το Steam αλλά και Origin, UPlay και πάει λέγο-
ντας έχουν φέρει στο προσκήνιο την τρομακτική διαπίστωση
πως όσα αγοράζουμε από αυτές τις υπηρεσίες δεν μας ανή-
κουν, παρά το γεγονός πως τα έχουμε πληρώσει κανονικότατα.
Ουσιαστικά, η εκάστοτε εταιρεία μάς πουλά την άδεια να παί-
ξουμε το παιχνίδι στην υπηρεσία της, κάτι που σημαίνει πως αν
ο λογαριασμός μας κλειδωθεί είτε λόγω παράνομων δραστη-
ριοτήτων από μέρους μας είτε επειδή δεν μπορούμε να συνδε-
θούμε σε αυτόν (λόγω βλάβης server κ.λπ.), τα παιχνίδια που
έχουμε στον υπολογιστή μας δεν είναι τίποτε άλλο από ένα
μάτσο άχρηστων gigabytes. Το να μην έχεις απεριόριστη πρό-
σβαση στα αγαθά που αγοράζεις νόμιμα θα ήταν ένα εξαιρετι-
κό σενάριο για Οργουελικό sci-fi movie και μπορεί να προμη-
νύει σατανικούς overlords που κυριαρχούν στη Γη μέσω των
video games και είναι χρέος μας να αντισταθ… οπ, κοίτα!
Super Meat Boy με μόνο 1,5 ευρώ! Γρήγορα την Paysafe!
Το γεγονός πως τα digital copies έχουν την ίδια –για να μην
πω μεγαλύτερη– τιμή με τα αντίστοιχα copies λιανικής. Πρό-
σφατα, ο πρόεδρος της Nintendo, Satoru Iwata, έδωσε μία απά-
ντηση στο θέμα, περιορίζοντάς τη φυσικά στα δικά της προϊό-
ντα. Τι είπε ο αθεόφοβος; Ιδού: « Παρ’ ότι η συνηθισμένη άποψη
θα ήθελε τις ψηφιακές κόπιες να είναι φθηνότερες από τις φυ-
σικές κόπιες, παρ’ ότι έχουν το ίδιο software, θεωρήσαμε πρέ-
πον να τις χρεώσουμε το ίδιο. Αυτό γίνεται επειδή θέλουμε το
software και των δύο εκδόσεων να χαίρει της ίδιας εκτίμησης
από τους πελάτες μας». Μάλιστα… ας αναφέρουμε εδώ την
αληθινή αιτία που γίνεται αυτό. Μεγάλες αλυσίδες πωλητών
λιανικής στο εξωτερικό, όπως Gamestop, BestBuy και Amazon,
θα έπαυαν να λειτουργούσαν αν το digital distribution ήταν
φθηνότερο, οπότε η λύση είναι εξαιρετικά απλή. Άσκηση πίε-
σης στους publishers, απειλώντας πως αν δεν αυξήσουν τις τι-
μές στα ψηφιακά προϊόντα, οι retailers θα πάψουν να πωλούν
τα παιχνίδια τους. Είναι στο χέρι σας να αποφασίσετε αν αυτό
είναι ηθικό ή όχι, αλλά η αλήθεια είναι πως αν δεν ίσχυαν τα
παραπάνω, το gaming θα ήταν πολύ διαφορετικό σήμερα. Άρα-
γε, χωρίς τον ανταγωνισμό, θα προόδευε η βιομηχανία ή θα
οδηγούνταν με τα μούτρα μπροστά σε ένα νέο κραχ; Μυστή-
ριο…
PC
Distributing digitally before it was cool!
To Stardock Central. Βλέπετε, τότε κάτι τέτοια προγράμματα θεωρούνταν
επαναστατικά. Ας μην το ξεχνάμε αυτό.
Το παλιό UI του Steam. Ααααχ, αναμνήσεις και δάκρυα. Δάκρυα πόνου,
όχι χαράς, οι servers τότε ήταν τρισάθλιοι!
«
Κοίτα πόσα games μού επιτρέπει ο Gabe να παίζω! His house, his rules!».