R
eview
95
PC Master
ότι ο παίκτης μπορεί να εναλλάσσεται με-
ταξύ των δύο πρωταγωνιστών κατά το δο-
κούν (υπάρχει σχετικό εικονίδιο κάτω δε-
ξιά), γεγονός που δεν αφήνει τη δράση να
κάνει καθόλου «κοιλιά» και ανανεώνει διαρ-
κώς το ενδιαφέρον μας για το περιβάλλον
και την αφήγηση.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ TIM
SCHAFER ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΛΟΥΜΕ
Μία σημαντική παράμετρος που πρέπει
να έχουμε υπόψη είναι ότι ο Schafer δεν
ξεκίνησε να σχεδιάζει το παιχνίδι (ούτε ως
story, ούτε ως κόσμο, γρίφους κ.λπ.) παρά
μόνο αφότου ολοκληρώθηκε η καμπάνια
και είδε το τελικό ποσό που συγκεντρώθη-
κε, συνεπώς δεν είχε στο μυαλό του κάτι
πιο συγκεκριμένο από την έννοια του ad-
venture. Ακόμα, λοιπόν, και για έναν σχε-
διαστή με τόσο ευφάνταστο δημιουργικό
παλμαρέ, όπως ο Schafer, φαίνεται ότι η
«
κατά παραγγελία» έμπνευση δεν φέρνει
τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Γιατί
ενώ τα παιχνίδια του παραδοσιακά αψη-
φούν τη λογι(στι)κή, αφήνοντας μία εντύ-
πωση πολύ ανώτερη από το άθροισμα των
μερών τους, το Broken Age κατορθώνει το
αντίθετο: αποτελείται από πρώτης τάξεως
ποιοτικά υλικά που όμως ποτέ δεν «δέ-
νουν» σε ένα σύνολο αντάξιο των υψηλών
προσδοκιών μας. Οι φανταστικοί κόσμοι
που επισκεπτόμαστε είναι μεν πανέμορ-
φοι, αλλά δεν έχουν συνοχή (ειδικά το
οδοιπορικό της Vella σ’ αυτόν τον άναρχο
fantasy κόσμο), οι γρίφοι είναι ευχάριστοι
αλλά τόσο εύκολοι που συνήθως δεν τους
αντιλαμβάνεσαι καν ως τέτοιους, οι χαρα-
κτήρες και οι διάλογοι φέρνουν μία γλυκιά
ευθυμία αλλά δεν έχουν τον παλμό και το
μπρίο του Schafer και η αλληλεπίδραση εί-
ναι διασκεδαστική αλλά όχι αρκετά πλού-
σια για να σε αιχμαλωτίσει στον κόσμο των
δύο παιδιών. Από την άλλη, πέρα από την
οπτικοακουστική πανδαισία που προσφέ-
ρει, το παιχνίδι στα σπλάχνα του κρύβει
ορισμένες αληθινά ενδιαφέρουσες θεματι-
κές, όπως η λαχτάρα για ενηλικίωση, η
εφηβική επαναστατικότητα ενάντια στο κα-
τεστημένο, η ενίοτε πνιγηρή προστατευτι-
κότητα των γονέων και η ακαταλληλότητά
τους να αποφασίσουν το καλύτερο για τα
παιδιά τους – ζητήματα που δεν εξερευνώ-
νται πλήρως κατά τη διάρκεια αυτής της
πρώτης Act, αλλά αφήνουν υποσχέσεις για
τη συνέχεια. Και είναι αλήθεια ότι όσο πλη-
σιάζεις προς το τέλος των δύο ιστοριών,
διαπιστώνεις μία αισθητή βελτίωση στον
τομέα του σεναρίου και των γρίφων, συνε-
πώς δεν αποκλείεται στην Act 2 το παιχνίδι
να απογειωθεί, σβήνοντας μονοκοντυλιά
(
σχεδόν) όλα τα προβλήματα που βαραί-
νουν το πρώτο μέρος και εν πολλοίς οφεί-
λονται σε αυτήν ακριβώς τη διχοτόμηση.
Τα πάντα στο Broken Age φωνάζουν
«
σπουδαίο αλλά απραγματοποίητο
potential» και είναι στο χέρι του Schafer να
τα δώσει όλα, ώστε η Act 2 να μετατρέψει
το χαριτωμένο πρώτο μέρος σε μία μνημει-
ώδη περιπέτεια που θα μας θυμίζει το λό-
γο για τον οποίο τα adventures ήταν κάπο-
τε οι βασιλιάδες της βιομηχανίας.
Η περιπλάνηση στον
αξιολάτρευτο κόσμο του
Broken Age δεν γίνεται
ποτέ κουραστική, αλλά
λείπει εκείνο το έξτρα
στοιχείο πνευματικής ή
εγκεφαλικής πρόκλησης
που θα έκανε την
εμπειρία ακαταμάχητη.
Το σαχλό ρομποτάκι μάς αποδεικνύεται χρήσι-
μο τελικά.
Ο δήμαρχος έχει τη φωνή ενός παλιού μας
γνώριμου από την έπαυλη του Day of The
Tentacle.
«
Marek, γιατί έχεις τόσο κίτρινα μάτια;»
80
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Αξιολάτρευτο εικαστικό με
μοντέρνα επίστρωση
•
Voice-acting εκτός συναγωνισμού
•
Πρωτότυπη ιστορία με αναπάντεχο
φινάλε
•
Διαχέει ευδαιμονία και χαμόγελο
•
Υπερβολικά εύκολα puzzles με 1-2
εξαιρέσεις
•
Σχετικά μικρή διάρκεια (3,5-4 ώρες)
•
Περιοριστικό interface
•
Του λείπει η σατιρική «σπίθα» που
συνήθως χαρακτηρίζει τα παιχνίδια
του Schafer
n
Είδος:
Point & click Adventure
n
Έκδοση:
Double Fine
n
Ανάπτυξη:
Double Fine
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
23 (
περιλαμβάνει και τις δύο Acts)
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
1.7
GHz Dual
Core, 2GB RAM, nVidia 260GTX/ATI Radeon 4870/Intel HD 3000 ή ανώτερη, 1.5GB στο σκληρό, DirectX 10, Windows XP
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας, άλλα παραμύθια του Roald Dahl και του Doctor Seuss
n
Εναλλακτικές επιλογές:
The Inner World, The Whispered World, Brothers: A Tale of Two Sons