Page 132 - PC Master τ. 293

PC Master
132
T
α άτομα που επιλέγαμε καθόριζαν
και την πορεία του παιχνιδιού,
αφού διέθεταν διαφορετικές ικα-
νότητες και λογικά συνεπάγονταν
διαφορετικές επιλύσεις γρίφων.
Μπορούσαμε με το πάτημα ενός κουμπιού
να αλλάζουμε σε οποιαδήποτε χρονική
στιγμή έναν από τους τρεις χαρακτήρες
και η συνεργασία μεταξύ τους προσέδιδε
υψηλό ενδιαφέρον στη δράση. Αν και στο
sequel Day of the Tentacle οι πρωταγωνι-
στές ήταν συγκεκριμένοι, εντούτοις η φι-
λοσοφία παρέμεινε και το αποτέλεσμα
ήταν ακόμα πιο απολαυστικό.
Από την πλευρά του δημιουργού, στην
οποία βρισκόμαστε εμείς, η λειτουργία αυ-
τή περιπλέκει πολύ το παιχνίδι μας και δεν
είναι καθόλου εύκολη. Αν αποφασίσουμε
να την ενσωματώσουμε, θα πρέπει να
έχουμε διαρκώς στο μυαλό μας ότι κάθε
ενέργεια μπορεί να επιτελεστεί από δια-
φορετικά άτομα, κάτι που σημαίνει ότι πι-
θανόν να απαιτούνται διαφορετικές αντι-
δράσεις. Η δουλειά που θα χρειαστεί να
κάνουμε πολλαπλασιάζεται, ενώ αυξάνο-
νται εκθετικά και οι πιθανότητες σφαλμά-
των για τα οποία θα πρέπει να έχουμε το
νου μας. Για παράδειγμα, όταν ένας γρί-
φος απαιτεί τη χρήση ενός αντικειμένου,
είμαστε πάντα βέβαιοι ότι αυτό θα είναι
δυνητικά διαθέσιμο τη δεδομένη χρονική
στιγμή από όλους τους χαρακτήρες; Ή, σε
επίπεδο κώδικα, έχουμε βεβαιωθεί ότι
όλες οι συνθήκες ελέγχου είναι ανεξάρτη-
τες του χαρακτήρα που έχουμε κι αν ναι,
σίγουρα το θέλουμε αυτό ή υπάρχουν και
εξαιρέσεις; Για τους θαρραλέους από εσάς
που θα τολμήσουν αυτό το δύσκολο βήμα,
θα περιγράψουμε το βασικό μηχανισμό
σκέψης που μπορείτε να ακολουθήσετε.
Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ
Όπως και στα περισσότερα στοιχεία
ενός προγράμματος που σχεδιάζουμε, εί-
ναι πολύ σημαντικό να αποφασίσουμε
Τα adventures, παρά τις κοινές καταβολές που μοιράζονται με τα role playing games, για
παραπάνω από μία δεκαετία δίσταζαν να δώσουν στον παίκτη τον έλεγχο περισσότερων του
ενός χαρακτήρα. Είναι δύσκολο να προσδιορίσω με ακρίβεια ποιο ήταν το πρώτο παιχνίδι του
είδους που έκανε χρήση δύο ή παραπάνω πρωταγωνιστών. Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να
ήταν το Hitchnicker’s Guide to the Galaxy της Infocom. Πιστεύω πάντως ότι το πιο διάσημο
παιχνίδι που πρώτο εφάρμοσε παρόμοια λειτουργία ήταν το Maniac Mansion της Lucasfilm
Games. Μάλιστα, το περίφημο δημιούργημα
του Ron Gilbert έδινε δυνατότητα επιλογής δύο χαρακτήρων από έξι στο ξεκίνημα,
οι οποίοι θα πλαισίωναν τον Dave που ήταν σταθερός.
Του Άλκη Πολυράκη
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
Με το aGS
Η Euphemia είναι το κορίτσι της διπλανής
πόρτας.
Τα properties της Euphemia.