133
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
πρώτα τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε.
Στο PC Master’s Saga, θα προσθέσουμε
μία πρωταγωνίστρια για να κάνει παρέα
στον Chris. Δεν θα προσφέρουμε στον
παίκτη το δεύτερο χαρακτήρα από το ξε-
κίνημα, αλλά θα ενεργοποιήσουμε την
επιλογή αυτή από ένα σημείο και έπειτα.
Μόλις συμβεί κάτι καθοριστικό στην ιστο-
ρία μας, ο έλεγχος θα περάσει αυτόματα
στο δεύτερο χαρακτήρα και από εκείνη
την ώρα κι έπειτα θα υπάρχει η δυνατότη-
τα εναλλαγής μεταξύ των δύο κατά βού-
ληση. Οι δύο πρωταγωνιστές θα μπορούν
να συνυπάρξουν σε έναν χώρο, να συνο-
μιλούν και να ανταλλάσσουν αντικείμενα
από τα inventories τους.
Εκκινήστε το Adventure Game Studio
και φορτώστε το PC Master’s Saga. Το
πρώτο πράγμα που θα κάνουμε θα είναι
να σχεδιάσουμε τον καινούργιο μας χαρα-
κτήρα. Η εν λόγω κυρία λοιπόν ονομάζε-
ται Euphemia Lovegood, είναι συνομήλικη
του Chris και εργάζεται στην καφετέρια
του δημοτικού σχολείου που έχει γίνει
πλέον άντρο των εξωγήινων. Σχεδιάστε το
sprite της όπως την ονειρεύεστε στο πρό-
γραμμα της επιλογής σας. Θυμηθείτε πως
έχετε ορίσει τα zoom levels των δωματίων
με βάση τις διαστάσεις του sprite του
Chris, επομένως θα πρέπει και η Euphemia
να είναι σε αντίστοιχη αναλογία, αφού θα
χρειαστεί να περπατήσει εντός των ίδιων
walkable areas. Θα χρειαστείτε έναν αριθ-
μό από «καρέ» που θα εμφανίζονται στην
οθόνη καθώς περπατάει. Περισσότερα κα-
ρέ ανά κίνηση συνεπάγονται πιο ομαλό
οπτικά αποτέλεσμα, αλλά και πιο αργό
animation, επομένως θα χρειαστεί να πει-
ραματιστείτε μέχρι να βρείτε τη βέλτιστη
αναλογία. Τα sprites οφείλουν να έχουν
διάφανο background και να σχεδιαστούν
για περπάτημα αριστερά-δεξιά, μπρος-πί-
σω, ακινησία στις τέσσερις όψεις και ομι-
λία στις τέσσερις όψεις. Προαιρετικά, μπο-
ρείτε να σχεδιάσετε και διαγώνια κίνηση
για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Μόλις ετοιμάσετε τα γραφικά σας, εισα-
γάγετέ τα στο πρόγραμμα. Κατά τα γνω-
στά, πηγαίνουμε από το Project Tree στα
Sprites. Ας δημιουργήσουμε έναν καινούρ-
γιο υποφάκελο για το νέο μας χαρακτήρα.
Κάνουμε δεξί κλικ στο Main αριστερά και
επιλέγουμε Create sub-folder, τον οποίο
ονομάζουμε Euphemia. Έπειτα, κάνουμε
δεξί κλικ σε ένα κενό σημείο στο παράθυ-
ρο και επιλέγουμε Import new sprite from
file. Επιβεβαιώνουμε ότι θέλουμε να κά-
νουμε χρήση του alpha channel και πατά-
με Import Whole Image. Επαναλαμβάνου-
με τη διαδικασία για όλα τα καρέ που
έχουμε σχεδιάσει.
Πάμε τώρα να ορίσουμε τα views της
Euphemia. Δεξί κλικ στο Views στο
Project Tree και New View, μετά δεξί κλικ
και rename πάνω στο View για να τη μετο-
νομάσουμε σε EupWalk. Πατάμε πάνω στο
πλήκτρο Create new loop ώστε να δημι-
ουργηθεί αυτόματα το Loop 0 sequence
που αφορά στην κίνηση προς τα κάτω, με
πρόσωπο δηλαδή στην οθόνη. Έπειτα, πα-
τάμε Create New Frame και με διπλό κλικ
στο τετραγωνάκι που εμφανίζεται, επιλέ-
γουμε το σχετικό καρέ. Φτιάχνουμε το
επόμενο frame και συνεχίζουμε ομοίως
μέχρι να εισάγουμε όλα τα καρέ του loop
της συγκεκριμένης κίνησης. Όταν τελειώ-
σουμε, πατάμε πάνω στο Create new loop
και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι
να έχουμε και τις τέσσερις κινήσεις (ή τις
οκτώ, αν έχουμε σχεδιάσει και διαγώνιες).
Με το Show Preview μπορείτε οποιαδήπο-
τε στιγμή να παρατηρήσετε πώς είναι η κί-
νησή σας. Απομένει να ορίσουμε και τη
view που θα αντιστοιχεί στην ομιλία του
χαρακτήρα μας. Κάνουμε άλλο ένα δεξί
κλικ στο Views και New View και μετονο-
μάζουμε τη νέα όψη σε EupTalk. Με αντί-
στοιχη διαδικασία, αντιστοιχούμε σε κάθε
όψη τα καρέ ομιλίας.
Η Euphemia είναι έτοιμη να ζωντανέψει.
Κάντε δεξί κλικ στο Characters του
Project Tree και μετά New character. Στη
συνέχεια από το Project Grid, αλλάξτε τις
τιμές των μεταβλητών ως εξής:
NormalView: EupWalk
SpeechColor: 248; 0; 248
SpeechVIew: EupTalk
RealName: Euphemia
ScriptName: cEUP
StartingRoom: Office
StartX: 212
StartY: 95
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ
Μέχρι στιγμής έχουμε ενεργήσει κατά τα
γνωστά. Ήρθε όμως η ώρα να δούμε προ-
σεκτικά σε τι μπελάδες μπήκαμε και να
προχωρήσουμε στη διαφοροποίηση μεταξύ
των δύο βασικών ηρώων. Επειδή δεν είχα-
με προβλέψει την προσθήκη νέου βασικού
χαρακτήρα από το ξεκίνημα, θα χρειαστεί
να κάνουμε μερικές διορθώσεις. Πρώτα
από όλα, πρέπει να επανεξετάσουμε τις
αντιδράσεις που έχουμε ορίσει μέχρι στιγ-
μής να έχει ο χαρακτήρας μας όταν επιδρά
με το περιβάλλον. Σε άλλες περιπτώσεις
θα θελήσουμε να έχουμε διαφορετικές
αντιδράσεις ανάλογα με το αν χειριζόμα-
στε τον Chris ή την Euphemia και σε άλλες
την ίδια. Κάντε μία αναζήτηση λοιπόν στο
script σας και παρατηρήστε πως άλλοτε
αναφερόμαστε στο χαρακτήρα που χειρι-
ζόμαστε ως Chris και άλλοτε ως player. Ας
δούμε μερικά παραδείγματα ώστε να γίνει
κατανοητό. Για να ανοίξουμε το folder που
Μία συνάρτηση που δεν χρειάζεται να τροποποιηθεί.
Διαμόρφωση της function on_key_press()