Page 65 - PC Master τ. 293

65
PC Master
πραγματικά; Ακόμα και το Silent Hill 2, ένα από τα καλύτερα
survival horror games που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ έπεσε στην
παγίδα αυτή, καθώς προς το τέλος του παιχνιδιού ο James, ο μέχρι
πρότινος τρομαγμένος επισκέπτης της πόλης, ήταν οπλισμένος
σαν αστακός. Αν υπάρχει combat σε ένα τέτοιο παιχνίδι, υπάρχει
και μία πολύ μεγάλη πιθανότητα το «survival» κομμάτι του τίτλου
να πάει στράφι. Και πάλι, όχι απαραίτητα κακό πράγμα. Εξαρτάται
τι θέλει ο καθένας από το παιχνίδι που δημιουργεί/παίζει.
Η δεύτερη περίπτωση, η οποία συνεχώς κερδίζει έδαφος και δη-
μοσιότητα, είναι η ακριβώς αντίθετη της πρώτης. Κοινώς, τρεχάτε,
ποδαράκια μου. Το να αφαιρείς τα όπλα από έναν παίκτη παρα-
βαίνει τον κανόνα που λέει πως ο παίκτης πρέπει να έχει όπλα,
όπως είπα και παραπάνω. Έλα όμως που η τακτική αυτή όχι μόνο
δύναται να δημιουργήσει πολύ έντονες καταστάσεις, αλλά είναι
και σωτήρια για τους indie developers που δεν έχουν την απαραί-
τητη εμπειρία ή το budget να δημιουργήσουν ένα περίπλοκο
fighting system. Το gameplay γίνεται με αυτό τον τρόπο εξαιρετι-
κά απλό: τρέχεις, κρύβεσαι, επαναλαμβάνεις τη διαδικασία. Είναι
μία σχετικά φρέσκια προοπτική στο όλο horror θέμα και μερικοί
από τους καλύτερους εκπρόσωπους της συγκεκριμένης «σχολής»,
Amnesia και Outlast, έχουν αποδείξει πως ένας αβοήθητος παί-
κτης ισοδυναμεί με έναν τρομαγμένο παίκτη! Φυσικά, ακόμα και
αυτό το είδος παιχνιδιών, αν παραμείνει στάσιμο, μπορεί να κατα-
ντήσει αηδία από ένα σημείο και μετά και να δείτε στο μέλλον
νέο άρθρο από τον Bilaro για το πώς το
Amnesia ήταν το χειρότερο horror game
ever. Ελπίζω να μη φτάσουμε στο σημείο αυ-
τό. Για λόγους συνοχής, πρέπει να αναφερ-
θούμε και στα αρνητικά παραδείγματα σχετι-
κά με το στάδιο αυτό. Μπορείτε εύκολα να
τα εντοπίσετε, αρκεί να δείτε λίγα βιντεάκια μερικών freeware
horror games στο YouTube. Βαρετά levels-λαβύρινθοι, σκοτάδι,
ένα τέρας με άσχημο texture quality το οποίο μόλις πιάνει τον
παίκτη… game over! Φάουλ σε πάρα πολλά επίπεδα, ακόμα και το
πιο τρομακτικό survival horror δίνει στον παίκτη μία πιθανότητα
να ξεφύγει/καταπολεμήσει την απειλή. Ο άμεσος θάνατος δεν εί-
ναι πρόκληση, ούτε καλό game design. Είναι τιμωρία…
[
τΟπΟθετΗςτε τρΟμακτικΟ
ςυμπεραςματικΟ μεςΟτιτλΟ]
Μικρό disclaimer: Όπως γνωρίζετε καλά, δεν είμαι game
designer και όπως πάω, ούτε πρόκειται να γίνω ποτέ. Αν μπήκατε
στον κόπο όμως να διαβάσετε όλα τα παραπάνω, φαίνεται πως
συγγράφω ουσιαστικά τη Βίβλο του σωστού horror. Δεν το κάνω
αυτό επειδή ξέρω καλύτερα από όλους. Το κάνω επειδή τα καλά
παραδείγματα που παρουσιάζω είναι παιχνίδια που εγώ, προσωπι-
κά, θέλω να παίξω! Φυσικά, δεν χρειάζεται να συμφωνείτε μαζί
μου, τα γούστα μας μπορεί να διαφέρουν. Καλό και το Resident
Evil, καλό και το Dead Space. Φτάνει όμως μια στιγμή που λες
«
Φτάνει πια!» και μετά θυμάσαι εκείνο το ασήμαντο indie διαμα-
ντάκι που είχες παίξει το καλοκαίρι, ονόματι Penumbra: Black
Plague και θέλεις να δεις περισσότερα παιχνίδια σαν και αυτό. Ευ-
τυχώς για μένα και για τα άτομα με παρόμοιο γούστο στην… τρο-
μάρα, η ευχή αυτή εισακούστηκε. Thank God for Horror!
PC
Routine
Μόνοι σε μία εγκαταλελειμμένη βάση στο
Φεγγάρι… με permadeath! Δεν ξέρω για
εσάς, αλλά εμένα η περιγραφή και μόνο με
ανατριχιάζει!
Έρχεται:
Μπορεί τέλη του 2014. Μάλλον.
Alien: Isolation
Ας κάνουμε πως η «πατάτα» της Gearbox
δεν συνέβη ποτέ. Επιστροφή στις ρίζες, λοι-
πόν, διά χειρός Creative Assembly. Ο παί-
κτης εναντίον ενός και μόνο Alien. Θεέ μου,
κάνε να είναι καλό!
Έρχεται:
Έεεεεχει ακόμα!
DreadOut
Τι είναι πιο τρομακτικό από ένα φάντασμα;
Να βλέπεις ένα φάντασμα μέσα από μία κά-
μερα! Όσοι έχουν παίξει τα Fatal Frame παι-
χνίδια ξέρουν πολύ καλά τι να περιμένουν.
Οι υπόλοιποι ρίχτε μια ματιά στο demo.
Έρχεται:
Κάποια στιγμή το 2014
Τρομακτικό και αγχω-
τικό το Dead Space.
Όταν όμως όλα τα τέ-
ρατα κάνουν τις ίδιες
ακριβώς κινήσεις, ο
παίκτης θα αισθάνεται
το ίδιο;
Ο πρωταγωνιστής του Silent Hill: Homecoming
είχε όλα τα αβαντάζ με το μέρος του. Και μετά
αναρωτιόμαστε γιατί πέθανε άδοξα αυτή η σειρά!
Penumbra: Black
Plague. Ένα παιχνίδι
που αποπνέει μία ιδιαί-
τερη… ομορφιά. Ας το
πούμε έτσι!