R
eview
83
PC Master
βαρβάτα spoilers. Το πρώτο επεισόδιο πε-
ριστρεφόταν γύρω από το φόνο μιας εκδι-
δόμενης Fable (χαρακτήρες παραμυθιών
που ζουν ινκόγκνιτο στη Νέα Υόρκη) με
αινιγματικό παρελθόν και την ακόλουθη
έρευνα του Bigby Wolf, η οποία έφερε
στο φως ύποπτες διασυνδέσεις, εξαθλίω-
ση και κοινωνικές ανισότητες που κοχλά-
ζουν στα σπλάχνα της κοινότητάς τους. Η
κατάληξη του επεισοδίου ήταν το λιγότε-
ρο σοκαριστική, με έναν βασικό χαρακτή-
ρα του lore να βρίσκεται αποκεφαλισμέ-
νος στα σκαλιά της πολυκατοικίας όπου
διαμένουν αρκετοί «προνομιούχοι» Fables
και τον Bigby μπλεγμένο με την αστυνο-
μία των Mundies (άνθρωποι σαν κι εμάς,
χωρίς μαγικές ιδιότητες).
Προτού καν του δοθεί η δυνατότητα να
πενθήσει το νέο αυτό θύμα, ο Bigby βρί-
σκεται εγκλωβισμένος σε ένα ανακριτικό
δωμάτιο, κάτω από το διερευνητικό βλέμ-
μα της ντετέκτιβ Brannigan, όμως η ευχά-
ριστη κουβεντούλα τους διακόπτεται από-
τομα και ο Bigby είναι σύντομα ελεύθε-
ρος να ριχτεί ξανά με λύσσα στο κυνήγι
του δολοφόνου. Με μία απευθείας μετά-
βαση από το ρόλο του υπόπτου στο ρόλο
του ανακριτή, το παιχνίδι μάς αναθέτει
αρχικά την απόσπαση πληροφοριών από
το χαρακτήρα που επιλέξαμε να συλλά-
βουμε στο φινάλε του πρώτου μέρους
(
Tweedledee στη δική μου περίπτωση) και
παρ’ ότι δεν μαθαίνουμε τίποτα το ουσια-
στικό, τα πάντα ανατρέπονται με την
ξαφνική εμφάνιση ενός χαρακτήρα-κλει-
δί. Όπως το Faith, έτσι και αυτό το επει-
σόδιο είναι χωρισμένο σε υποκεφάλαια
όπου διαδοχικά είτε ανακρίνουμε κάποιον
είτε ερευνούμε το περιβάλλον για στοι-
χεία. Μέχρι το τέλος του Smoke & Mirrors
θα διενεργήσουμε μία σχολαστική νεκρο-
ψία, θα περάσουμε για άλλο ένα ποτό
από το αγαπημένο καταγώγιο Trip Trap,
θα καλμάρουμε τον τρομοκρατημένο γιο
του Mr Toad και θα κλείσουμε ραντεβού
με μία ακόμα ιερόδουλη Fable, πλησιάζο-
ντας ολοένα και περισσότερο στα ίχνη
του διεστραμμένου δολοφόνου. Το επει-
σόδιο κλείνει με μία ακόμα σοκαριστική
αποκάλυψη, κατά τη γνώμη μου πολύ πιο
πειστική από αυτή του πρώτου μέρους, η
οποία οπωσδήποτε θα πυροδοτήσει εξελί-
ξεις-ντόμινο στην κοινότητα των Fables.
Υπάρχει μία αρκετά μακάβρια και πεσιμι-
στική αίσθηση στην πλοκή του Smoke &
Mirrors, γιατί όσο ο Bigby ξεθάβει τα
«
άπλυτα» των Fables και την αναποτελε-
σματικότητα του συστήματος που κι ο
ίδιος, ως σερίφης, υπηρετεί, τόσο το εν-
δεχόμενο να «ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς
καλύτερα» απομακρύνεται. Ωστόσο, δεν
λείπουν και κάποιες μικρές στιγμές αμη-
χανίας στη χρήση ορισμένων χαρακτήρων
και sub-plots (όπως η ντετέκτιβ
Brannigan) που θα μπορούσαν κάλλιστα
να είναι απόρροια του θρυλούμενου επα-
νασχεδιασμού του story.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΥΘΕΝΑ
Όσοι αντιπαθούν σφόδρα τα QTEs θα
χαρούν να μάθουν ότι το Episode 2 κάνει
κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυν-
ση, αφού η πυκνότητα και η διάρκειά
τους έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση
με το πρώτο κεφάλαιο. Δυστυχώς, αυτό
δεν σημαίνει ότι στη θέση τους θα βρού-
με puzzles (τι είναι αυτό, τρώγεται;) ή κά-
ποιου άλλου είδους εγκεφαλικές προκλή-
σεις, μια που η έρευνα για στοιχεία πε-
ριορίζεται και πάλι σε βαριεστημένα
clicks ώσπου να ικανοποιηθούν όλα τα
(
εμφανέστατα) hotspots της οθόνης και
να ακουστούν τα συμπεράσματα του
Bigby και των συνεργατών του. Πάντως,
για όσους αισθάνονται την ανάγκη να
διοχετεύσουν κάπου τη σιωπηλή οργή
του Bigby, υπάρχει η δυνατότητα να ξε-
σπάσουν προσωρινά στον ενοχλητικό
Jack ή στο γλοιώδη προαγωγό Georgie,
αν και σε αμφότερες τις περιπτώσεις η
«
ειρηνική» προσέγγιση είναι εξίσου απο-
τελεσματική. Γενικά, οι αποφάσεις που
παίρνουμε σε αυτό το επεισόδιο δεν φαί-
νονται να έχουν την παραμικρή επίδραση
στα δρώμενα, κάτι συνηθισμένο στις τε-
λευταίες κυκλοφορίες της Telltale, η
οποία απομακρύνεται ολοένα και περισ-
σότερο από τη φόρμουλα των «choice &
consequence games» τα οποία υποτίθεται
ότι υπηρετεί. Όχι μόνο απουσιάζουν, πλέ-
ον, πλήρως οι περιπτώσεις φανερής δια-
κλάδωσης, αλλά και όποτε νομίζουμε ότι
έχουμε αλλάξει έστω και ελάχιστα την
πορεία του story, λίγο παρακάτω το τρέ-
νο της αφήγησης ξαναμπαίνει ορμητικά
στις ράγες του, ποδοπατώντας σαν κλα-
ράκια τις επιλογές και τις αυταπάτες μας.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το δεύτε-
ρο save που είχα κρατήσει από το εναλ-
λακτικό playthrough του πρώτου επεισο-
δίου αναγνωρίστηκε από το παιχνίδι ως
πανομοιότυπο με το πρώτο κι έτσι δεν
κατάφερα να ελέγξω τυχόν αποτελέσμα-
Αν οι υποψίες
νοσηρότητας
επιβεβαιωθούν και το
νουάρ στοιχείο φτάσει
στο σκοτεινό κρεσέντο
του, η Telltale μπορεί να
κερδίσει το παιχνίδι και
χωρίς τη βοήθεια των
φτηνών glamour spells
που χρησιμοποιεί έως
τώρα.
Μην ενθουσιάζεστε, είναι πιο εύκολο κι από
μονή τρίλιζα…
Welcome to the Moonlight Zone.
Ο παρλαπίπας Jack πάει γυρεύοντας ν’ αρπάξει μία ξανάστροφη, τριχωτή μπούφλα.