R
eview
87
PC Master
Dredge χάθηκαν κάπου πέρα σε αφιλόξε-
να εδάφη, χωρίς κανείς να ξέρει σε τι κα-
τάσταση είναι και αν πρόκειται να επι-
στρέψουν. Επίσης, οι θεοί είναι νεκροί (το
τι και πώς δεν εξηγείται επακριβώς) και ο
ήλιος έχει σταματήσει καταμεσής του ου-
ρανού, κάτι που αρκετοί εκλαμβάνουν ως
σημάδι του επερχόμενου τέλους, εντύπω-
ση η οποία αρχίζει να εντείνεται από την
εμφάνιση, αργότερα μέσα στο παιχνίδι,
ενός κολοσσιαίων διαστάσεων ερπετού,
του οποίου, όπως γνωστοποιείται αργότε-
ρα, ο ρόλος είναι «γραμμένος από τη μοί-
ρα» και συνδέεται με το τέλος του κό-
σμου (προφανείς οι συνδέσεις με το Rag-
narok –τη «συντέλεια» των Βίκινγκς– και
το ερπετό Jormungadr, το οποίο προορί-
ζεται να πολεμήσει ο Θωρ).
Το παιχνίδι ακολουθεί τη φιλοσοφία
των «POV» (point of view) χαρακτήρων
και ο χειρισμός (πέρα από ένα μικρό κομ-
μάτι στην αρχή) εναλλάσσεται μεταξύ του
Rook, ενός ανθρώπου-κυνηγού ο οποίος,
μαζί με την κόρη του, Alette, και τους συ-
ντοπίτες του, αναγκάζεται να εγκαταλεί-
ψει τις εστίες και να πάρει το δρόμο της
προσφυγιάς εξαιτίας της ανανεωμένης
απειλής των Dredge και του Hakon, Varl
πολεμιστή και πρωτοπαλίκαρο του πρίγκι-
πα Vognir, ο οποίος συναντιέται με τον
(
αντιπαθή) διάδοχο του θρόνου των αν-
θρώπων, πρίγκιπα Ludin.
Η ιστορία του παιχνιδιού είναι από τα
αναμφίβολα πιο δυνατά του κομμάτια,
καθώς πρόκειται για μία δραματική, επική
«
saga» ηρωισμού, θυσίας και δύσκολων
επιλογών. Όσον αφορά στον τρόπο από-
δοσής της, ξεκινώντας το παιχνίδι δημι-
ουργεί φοβερές εντυπώσεις, καθώς περι-
μένει κανείς εντυπωσιακά cutscenes κι-
νουμένων σχεδίων, ωστόσο, δυστυχώς,
αυτό γίνεται μόνο στην αρχή (φαντάζομαι
ότι αυτό έχει να κάνει με τις Kickstarter
καταβολές του τίτλου). Τα sequences στη
συνέχεια (τα οποία είναι συχνά) αποτε-
λούνται από ημιστατικές (βλέπετε περιο-
ρισμένη κίνηση στην εικόνα, αλλά μέχρι
εκεί) εναλλασσόμενες εικόνες και διάλο-
γο σε κείμενο. Σίγουρα όχι κάτι που θα
μπορούσε να θεωρήσει κανείς εντυπωσια-
κό, ή ότι ανταποκρίνεται στα δεδομένα
του 2014, αλλά η κατάσταση σώζεται λό-
γω της ωραίας ιστορίας. Και σε τελική
ανάλυση, ίσως αυτό το στυλάκι να βοηθά
τον παίκτη να «πλάσει» καλύτερα τους χα-
ρακτήρες στο μυαλό του (αν και προσωπι-
κά μου αρέσουν αυτού του είδους τα «κα-
λούδια», αλλά τέλος πάντων).
γΡΑφΙκA φΤΙΑγΜEνΑ ΣΤΟ χEΡΙ
Όσοι έχουν δει έργα του Ralph Bakhsi
θα νομίσουν ότι βρίσκονται μέσα σε μία
από τις ταινίες του, όπως το «Lord of the
Rings» (το ημιτελές, του 1978), το «Fire
and Ice» και το «War Wizards». Πανέμορ-
φα γραφικά που θυμίζουν ταινία κινουμέ-
νων σχεδίων, φτιαγμένα στο χέρι, τόσο
στα sequences όσο και στις περιοχές του
παιχνιδιού, τις μάχες και τα sprites των
χαρακτήρων. Αυτό το συγκεκριμένο κομ-
μάτι είναι που σώζει το παιχνίδι από το
«
πρόβλημα» των στατικών εικόνων που
ανέφερα πιο πριν: μπορεί να μη βλέπετε
animations, αλλά η ιστορία προωθείται
πολύ ωραία μέσω πολύ όμορφων ζωγρα-
φιών και περιβάλλοντων. Ο ήχος κινείται
Βασικά στον
κόσμο του Banner
Saga, ο «παγωμένος
Βορράς» είναι όλος
ο κόσμος, ο οποίος
παραπέμπει σε
ιστορίες των Βίκινγκς.
Η Mender Juno. Αινιγματικός, αλλά σημαντι-
κός χαρακτήρας.
Επίσκεψη σε μία πόλη. Πέρα από τις στάνταρ
επιλογές, μπορείτε να μιλήσετε και σε κάποιους
από τους χαρακτήρες σας.
Ο Rook και η Alette στο δάσος. Η νέα εισβολή των Dredge έχει αρχίσει…
Ο Iver: ένας Varl πολεμιστής με μυστηριώδες παρελθόν.