R
eview
σε αντίστοιχα πολύ καλά επίπεδα όσον
αφορά στη μουσική (επικοηρωικοί τόνοι ή
λυπηρά, χαμηλών τόνων, κομμάτια), αλλά
«
πέφτει» κάπως στον τομέα των εφέ – αν
μη τι άλλο, μιλάμε για turn based παιχνί-
δι, οπότε δεν μπορεί εκ των πραγμάτων
να δοθεί μεγάλη έμφαση σε τομείς όπως
η κλαγγή των όπλων κ.λπ. Δυστυχώς, εί-
ναι μεγάλη η έλλειψη ομιλίας, καθώς, πέ-
ρα από κάποια σημεία κατά την εξέλιξη
του παιχνιδιού (όπου ακούτε τον αφηγητή
της ιστορίας, τον Varl χρονικογράφο
Ubin), τους διαλόγους τους βλέπετε σε
κείμενο. Κρίμα, γιατί εκεί που υπάρχει
ομιλία είναι πολύ καλοδουλεμένη.
BlOOd OF My ENEMIEs
Τι είναι το παιχνίδι: πρόκειται για ένα
turn based strategy/rpg, με στοιχεία από
text adventure. Οι μάχες παραπέμπουν
σε κλασικούς turn based tactics τίτλους:
οι χαρακτήρες σας κινούνται σε τετρά-
γωνα ο ένας μετά τον άλλο και χρησιμο-
ποιούν έναν συνδυασμό επιθέσεων και
ειδικών abilities για να επικρατήσουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινήσεις γίνο-
νται εναλλάξ: ένας χαρακτήρας δικός
σας, μετά ένας άλλος, μετά πάλι δικός
σας κ.ο.κ. (δηλ. δεν παίζετε μία εσείς
όλους τους χαρακτήρες σας και μετά ο
αντίπαλος τους δικούς του), κάτι που
έχει μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση
της στρατηγικής σας. Οι χαρακτήρες στο
πεδίο της μάχης έχουν δύο μπάρες: μία
είναι της θωράκισης και μία της δύναμης.
Όταν επιτίθεστε, επιλέγετε τι από τα δύο
θέλετε να χτυπήσετε. Κατεβάζοντας τη
θωράκιση κάποιου, τον «ανοίγετε» σε κα-
ταστρεπτικές επόμενες επιθέσεις, ωστό-
σο αν επιλέξετε από νωρίς να τον βαρά-
τε στη «δύναμη», εκτός του ότι τον φέρ-
νετε πιο κοντά στο θάνατο, μειώνετε και
την επιθετική του δύναμη. Οπότε αυτό
που απαιτείται είναι μία ισορροπία και
μία προσοχή στο τι αντίπαλος υπάρχει
απέναντι κάθε φορά (για παράδειγμα, οι
Dredge θέλουν αρκετό κατέβασμα θω-
ράκισης στην αρχή).
Οι μάχες του, χωρίς να διεκδικούν κά-
ποιες δάφνες πρωτοτυπίας, είναι σαφώς
καλοδουλεμένες και ενδιαφέρουσες, κα-
θώς απαιτούν προσοχή και στρατηγική
σκέψη για να έχετε το βέλτιστο δυνατό
αποτέλεσμα. Οι χαρακτήρες που «πέ-
φτουν» δεν πεθαίνουν, αλλά αποκτούν
τραύματα, τα οποία θεραπεύονται με το
πέρασμα των ημερών – εάν στείλετε στη
μάχη ήδη τραυματισμένο χαρακτήρα,
εκτός του ότι θα είναι αισθητά λιγότερο
αποτελεσματικός, υπάρχει και ο κίνδυ-
νος να σκοτωθεί μία και καλή. Όσον
αφορά στα special abilities, αν και υπάρ-
χει καλή ποικιλία, υπήρχαν αρκετά που
προσωπικά χρησιμοποίησα σπάνια ή που
δεν χρησιμοποίησα και καθόλου – γενικά
νομίζω ότι αυτό το κομμάτι ήθελε περισ-
σότερη δουλειά. Η συνολική εντύπωση
από τις μάχες πάντως ήταν πολύ καλή,
καθώς μπήκα στο τριπάκι της «μίας ακό-
μα μάχης».
Το rpg στοιχείο είναι αρκετά έντονο,
καθώς από τις επιλογές και τις μάχες σας
κερδίζετε renown, με το οποίο αγορά-
ζετε αντικείμενα για τους χαρακτήρες
σας και πληρώνετε για το level up
τους όταν έρχεται η ώρα. Επίσης,
επειδή το παιχνίδι έχει να κάνει με τα
ταξίδια δύο καραβανιών, πέρα από τις
μάχες, έχετε να διαχειρίζεστε και τους
ακολούθους σας, δηλαδή να κάνετε τα
κουμάντα σας έτσι ώστε να έχουν τροφή
(
διαφορετικά αρχίζουν να ψοφάνε τα έρ-
μα – από την πρώτη ημέρα που η πορεία
σας θα μείνει με 0 προμήθειες στο δρόμο,
αρχίζετε να έχετε απώλειες, τι στομάχια
είναι αυτά) και να παραμένει το ηθικό
τους σε ανεκτά επίπεδα (πέφτει αν συμ-
βαίνουν κακά πράγματα στο δρόμο, αν
βαδίζετε πολλές ημέρες συνεχόμενα χω-
ρίς στάση για ξεκούραση κ.ά.).
Γενικά, ένα υπολογίσιμο τμήμα του
παιχνιδιού θα το περάσετε παρακολου-
θώντας στην οθόνη το καραβάνι σας να
βαδίζει και κοιτώντας τις ενδείξεις στην
κορυφή της οθόνης. Στην πορεία θα κά-
νει συχνά την εμφάνισή του ο text ad-
venture χαρακτήρας του παιχνιδιού: πε-
ριστατικά στα οποία θα πρέπει να κάνε-
τε επιλογές, οι οποίες μπορεί να έχουν
καλές, κακές, ή και καθόλου επιπτώσεις
(
εδώ μου θύμισε λίγο τα King Arthur). Σε
αντίστοιχο στυλ είναι και οι διάλογοι και
PC Master
88
Ο εξαιρετικός χάρτης παρέχει περιγραφή για κάθε τοποθεσία.
Οι text adventure επιλογές είναι συχνές κατά
τα ταξίδια σας.
Ο Varl πολεμισταράς Hakon. Περισσότερο σε
οπλαρχηγό του ’21 μου κάνει, παρά σε ήρωα
«
βίκινγκ» ιστορίας!