R
eview
λε – μην κάνετε το λάθος να μην παρακο-
λουθήσετε ολόκληρα τα credits.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το παιχνίδι είναι τρίτου προσώπου και
έχει εκπονηθεί με το γνωστό μας Adven-
ture Game Studio. Η ανάλυση των γραφι-
κών είναι στα 800x600, μεγαλύτερη δηλα-
δή από αυτή που συναντάμε στο μέσο
freeware adventure. Τόσο τα backgrounds
όσο και οι χαρακτήρες είναι πολύ όμορφα
σχεδιασμένα με σωστές χρωματικές επιλο-
γές και σκιάσεις. Δεν λείπουν και τα ποιοτι-
κά cutscenes με περισσότερο κοντινά πλά-
να. Ακόμα και το animation, Αχίλλειος
πτέρνα της πλειονότητας των δωρεάν παι-
χνιδιών αλλά και αρκετών εμπορικών inde-
pendent τίτλων, είναι αρκετά αξιοπρεπές.
Ίσως κάποιοι από τους ανθρώπους που συ-
ναντάμε να είναι κάπως πιο απλοϊκά ζω-
γραφισμένοι από τους υπόλοιπους, αλλά
δεδομένου του πλήθους τους το θεωρώ
αναμενόμενο. Δηλώνω εντυπωσιασμένος
από το γεγονός ότι το σύνολο του εικαστι-
κού μέρους σχεδιάστηκε από μόνο έναν
άνθρωπο, και δεν μπορώ παρά να υποκλι-
θώ στο ταλέντο του Andrea Ferrara. Η δη-
μιουργία του θα μπορούσε να σταθεί πολύ
άνετα ανάμεσα στα εμπορικά CD-ROM
games των μέσων της δεκαετίας του ’90.
Τα μουσικά κομμάτια που συνοδεύουν
το Donald Dowell and the Ghost of Barker
Manor είναι σχετικά ευχάριστα, αν και αρ-
κετά επαναλαμβανόμενα. Το πιο αξιομνη-
μόνευτο είναι εκείνο που ακούγεται στις
τρομακτικές σκηνές. Τα ηχητικά εφέ είναι
λίγα και συγκεκριμένα, όπως μία κραυγή,
ένα ψαλίδι, ένα καμπανάκι ή διάφορα ερ-
γαλεία. Δεν υπάρχει voice acting στους
διαλόγους – θα ήταν άλλωστε παράλογο
να απαιτούσαμε κάτι τέτοιο από ένα δωρε-
άν ιταλικό παιχνίδι που απλά μεταφράστη-
κε στα αγγλικά.
Το παιχνίδι είναι τυπικό icon driven point
&
click, με σύστημα χειρισμού που αποτε-
λεί μία βελτιωμένη έκδοση του κλασικού
SCI της Sierra, σε συνδυασμό με το σύστη-
μα περιγραφών και διαλόγων της Lu-
casArts. Με δεξί κλικ εναλλασσόμαστε
ανάμεσα στα cursors Walk, Look, Use, Talk
PC Master
96
Donald Dowell:
Ο διο-
πτροφόρος παππούλης που
έχει το ρόλο του πρωταγωνι-
στή δίνει μία άλλη διάσταση
στο χαρακτήρα του αντιή-
ρωα που έχουμε συνηθίσει
να χειριζόμαστε. Η προχω-
ρημένη ηλικία του, εκτός ότι
τον αποτρέπει από το να κά-
νει κάποια πράγματα όπως
να ανεβαίνει σε σκαμπό (αν
και, περιέργως, δεν έχει αντίρρηση να ακρο-
βατεί στο περβάζι ενός παραθύρου), δεν
τον βοηθά να αντιληφθεί ούτε τα πιο προ-
φανή από όσα συμβαίνουν γύρω του, με
αποτέλεσμα συνήθως να βγάζει τους συνο-
μιλητές του από τα ρούχα τους.
Bob Delano:
Ο ερευνητής
παραφυσικών φαινομένων
απουσιάζει από το μεγαλύ-
τερο μέρος του παιχνιδιού,
αφού του επιτίθεται το φά-
ντασμα που στοιχειώνει την
έπαυλη νωρίς στο ξεκίνημα.
Όμως έχει αφήσει πίσω ένα
ημερολόγιο, έναν ανιχνευτή
φαντασμάτων και μία ηλε-
κτρική σκούπα που θα απο-
δειχτούν πολύ χρήσιμα.
Phantom:
Τι ακριβώς
συμβαίνει με το φά-
ντασμα που τρομοκρα-
τεί το Barker Manor;
Γιατί δεν είναι φιλικό
όπως όλα τα υπόλοιπα
και γιατί πάντα σβή-
νουν τα φώτα προτού
εμφανιστεί; Πρόκειται για έναν ακόμα πρό-
γονο των Barkers, κι αν ναι, ποιος είναι ο
σκοπός του;
Susanne Purple:
Η συγκε-
κριμένη κυρία είναι έξω καρ-
διά και δεν διστάζει να το δεί-
ξει. Υπό φυσιολογικές συνθή-
κες, θα άφηνε αδιάφορο τον
ήρωά μας. Όμως, το δωμάτιό
της τυγχάνει να βρίσκεται δί-
πλα σε εκείνο του Delano…
Arthur McGeyser:
Ο τεχνι-
κός της έπαυλης είναι γιος
της Susanne. Πρόκειται για
έναν συνηθισμένο πολυμή-
χανο νέο, αν εξαιρέσουμε ότι
μόλις βλέπει πανσέληνο με-
τατρέπεται σε λυκάνθρωπο…
Όνειρό του να καταφέρει να
ολοκληρώσει τη χρονομηχα-
νή που σχεδίασε ο πατέρας
του, ώστε να μπορέσει να τον συναντήσει.
Timothy & Mortimer
Barker:
Οι ιδιοκτήτες
της έπαυλης αναγκάστη-
καν να την κάνουν παν-
σιόν μπροστά στον κίνδυ-
νο να την χάσουν για πά-
ντα. Δεν φαίνεται όμως
να πήραν το μάθημά
τους, αφού ακόμα δεν
μπορούν να αντισταθούν
σε ένα ριψοκίνδυνο πο-
ντάρισμα. Θα καταφέρετε
να διώξετε το φάντασμα και να τους βοηθή-
σετε να μη χρεοκοπήσουν;
Theodore Barker:
Ο κό-
μης της Black Town είναι
το φάντασμα που στοιχειώ-
νει τη βιβλιοθήκη. Όταν
φτάσετε στο σημείο να τον
συναντήσετε, θα έχετε κερ-
δίσει την εμπιστοσύνη των
προγόνων αρκετά ώστε να
σας εκμυστηρευτεί μερικές
πολύ ενδιαφέρουσες ιστο-
ρίες, με την ελπίδα να τις
εκμεταλλευτείτε προς όφε-
λός τους.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Απίστευτα πράγματα στον αγωνιστικό χώρο.
Η πρώτη εμφάνιση του τρομερού φαντάσματος.